Bedside crib eller vanlig seng?

..Kirsebær..

Elsker forumet
Junilykke 2020 ♡
Påskeliljene 2022 ❤️
Dere som ikke planlegger samsovig - hvilken seng går dere for? Vurderer en type bedside crib for å gjøre nattamming osv enklere, men er redd de er veldig små og at knøttet raskt vokser ut av den. Noen som kanskje har erfaring?
 
Jeg hadde plan om bedside crib. Men da jeg hørte at lille kan sove der i 4-6 mnd har vi gått bort ifra dette. Så her blir det sprinkelseng med regulerbar sidevegg. Den jeg vil ha kan også ta vekk hele den ene veggen når barnet begynner å klatre ut av sengen :)
 
Jeg hadde plan om bedside crib. Men da jeg hørte at lille kan sove der i 4-6 mnd har vi gått bort ifra dette. Så her blir det sprinkelseng med regulerbar sidevegg. Den jeg vil ha kan også ta vekk hele den ene veggen når barnet begynner å klatre ut av sengen :)

Det var lurt :) Hvilken seng er det, km jeg tørr spørre?
 
Barnas Hus hadde tilbud på Troll sin bedside crib for noen uker siden, den kostet da 1399 kroner :) Jeg bestilte den, for jeg tenker at 1399 er ikke så ille pris, samt hos oss blir det litt smalt på soverommet når vi har en 180 seng, og da er det greiere med en smal bedside crib :)
 
Vi hadde sprinkelseng fra IKEA som vi festet med strips osv i vår rammemadrass. Fjernet den ene siden av sprinklene. Fungerte utmerket, men vår seng var også fra IKEA, så da gikk det fint mtp høyden på madrassen osv. Kommer til å gå for samme løsning nå.
 
Eg ønsker å kjøpe en bed side crib [emoji6] tenker å prøve å få solgt den etter bruk. Synst det ser så enkelt ut å flytte babyen over i den etter amming. Forje gang hadde eg ei seng som eg tok vekk ene veggen og satt heilt inntil men synst det va ekkelt med den lille glippen [emoji53] han har Stokke sleepe [emoji6] ønsker kili seng til neste. Så trur det vært 2 senger på h*n [emoji4]
 
Hadde bedside crib sist. Elsker den, og gleder meg til å bruke den nå neste gang også :)
Det som er fint er at høyden kan justeres så den passer perfekt inntil vår seng :) Den kan også enkelt pakkes sammen så den kan brukes som reiseseng om man skal avgårde på overnatting. :)
 
Skal ha bedside crib :) Alle våre nærmeste med barn sverger til det, og det virker så praktisk å bare kunne strekke seg bort for amming og nærhet :Heartred
 
Vi skal låne en bedside crib av et vennepar. Med eldste hadde vi han bare i senga og skjøv den helt inntil veggen, men nå må vi ha litt mer plass i tilfelle eldste fortsatt kommer inn i senga på natten [emoji28]
 
Vi har en vugge fra Baby Bjørn som vi brukte til eldstemann:) brukte denne i 3-4 måneder før vi gikk over til sprinkelseng fra Ikea.
 
Søstra mi har bedside crib, og jenta hennes sover i den enda, og hun er 8 mnd nå, og den passer fortsatt :) vi skal overta den sengen, da det er kjekt å slippe å stå opp om natta ved amming :)
 
Sniker fra desember.

Vi har kjøpt vanlig sprinkelseng på IKEA men jeg ønsket meg egentlig bedside-crib i tillegg. Vi fant ut at den var nøyaktig like høy som vår seng så vi har tatt av den ene siden og satt den mellom sengen vår og veggen, da kan den brukes til begge deler :)
 
Vi skal ha bedside crib for å gjøre ammingen lettere om natten. En venninne av meg bruker den enda, og gutten er snart 9 mnd.
 
Takk for mange gode tips! Ser at noen bruker bedside crib lengre enn andre - det kommer kanskje litt ann på babyens størrelse :) Tror vi går for det i starten også, evt ikea sprinkelseng, der vi fjerner den ene siden og fester den godt til sengen :) Tror jeg må gå i litt butikker og kikke!
 
Satser på å prøve bedsidecrib denne gangen, har litt mindre plass på soverommet denne gangen i forhold til de to første. Erfaringsmessig så blir det ikke prioritert å reise seg fra senga for å legge ned igjen babyen etter nattamming xsmile9
 
Back
Topp