Bedside crib eller rett i sprinkelseng ?

Utrolig86

Betatt av forumet
Vi har kjøpt sånn bedside crib. Syns det virker så praktisk! Også vil jeg ikke venne babyen til å sove i vår seng- men samtidig ha henne i umiddelbar nærhet mtp amming osv. Men jeg leser også at noen legger babyen rett i en sprinkelseng.

Hvilke erfaringer har dere damer? Hva tenker dere å gjøre?

Mitt første barn, så ingen erfaring her.

Vi hadde søstera rett i sprinkelseng på rommet vårt, og blir å gjøre det samme med lillebror. Bedside crib virker jo koselig, men ser ikke helt nødvendigheten av det. Blir mye oppi senga med puppen i begynnelsen likevel.

Men denne gangen må vi passe på å skyve senga helt inntil veggen med en gang. Storesøster datt på gulvet bare 2 mnd gammel :-( det var FÆLT!! (Landa tilfeldigvis og heldigvis på en pute som var falt ned først)

Skal sette opp en vugge ved siden av senga etter hvert, men blir i vår seng i starten. Regner med det må ammes ganske hyppig i starten uansett.

Vi la storesøster rett i sprinkelseng og har planer om å gjøre det samme denne gangen :) Syntes det funket kjempe fint:)

Vi skal prøve med bedside crib :)

Vi skal ha henne i sprinkelseng, og den skal stå rett inntil sengen vår på min side, må ha henne rett i nærheten.. Gjorde det samme med storesøster :) brukte bagdelen oppi sprinkelsenga sist for at hun skulle ha det lunt, denne gangen har vi kjøpt et nest som hun skal sove i :)

Her blir det babynest i sprinkelseng rett ved senga vår. Regner med at det blir litt samsoving også, erfaringsmessig sovner både mor og baby under nattammingen. :)

Blir å samsove som sist, koselig og veldig greit når en ammer :) forskjellen denne gang er at vi har kjøpt babynest som vi skal ha mellom oss i senga :)

Har veldig lyst på bedside crib, men vi fant ut at det var unødvendig.. Storebror lå i vår seng og sprinkelseng med engang. Har kjøpt babynest, så blir til at vi bruker det oppe i sprinkelsengen hvert fall..

Hadde vi hatt plass til sprinkelseng på vårt rom hadde vi nok hatt det inntil vår seng, men har ikke det, så ble det Bedside crib nå også sprinkelseng når han flytter på eget rom på sikt :)

Her blir det sprinkelseng inntil vår seng. Tar av den ene siden og hever sengebunnen, så den er like høy/lav som vår. Lille kommer sikkert til å ligge mest i vår seng i begynnelsen.

Her brukte jeg babynest i vår seng til hun var tre måneder. I går la jeg henne i sengen ved siden av meg med ei pute mellom oss :) veldig glad for å ha henne så nær meg i stedet for å reise meg for å amme henne om natten. Synes det er godt, betryggende og koselig, trives godt med det!

Setter sprinkelsenga ved siden av meg, og planen er at hun skal sove der i babynest de første mnd :)

Sniker fra august.
Gulliver ikea seng kan du ta av ene siden på senga, så du kan bruke den som bedside crib i starten, og vanlig sprinkelseng når du ønsker!
Genialt, for da er jo baby vant til sengen.
Ikke den fineste, men vi skal kjøpe denne og male den hvit :)

Me skal også ha bebis i sprinkelseng inne på vårt rom, på mi side av senga. Har i tillegg skaffa babyrede, men tenkte at bebis skulle sova mest i det på dagtid. Me får sjå an kva bebis liker! :)

Vi hadde planer om det samme som lillefrøkentrille og kjøpte en annen seng (hvit med sorte skuffer under) fra IKEA. Men på den sto det at du kun kan ta av ene veggen når senga monteres med bunnen på laveste nivå, og da blir den jo for lav for bedside crib:(

Back
Topp