Hei! Jeg er ikke kommet så langt enda, men har rukket å oppleve tidenes berg-og-dalbane i dette svangerskapet allerede.
Fikk positiv test mandag 17.02 og er nå ca 6 + 3 dager gravid. Hadde MASSE symptomer første uka; kvalm, trøtt, sulten, ømme bryster, måtte tisse hele tiden. Det varte ca. 1 uke også plutselig bleknet alt. Jeg var sikker på at jeg hadde hatt en MA, jeg har hatt det for mange år siden og dette var veldig likt. Målte HCG hos legen og det doblet seg over 4 dager og ikke 2 og jeg frika nesten helt ut. Fikk henvisning til gynekolog og var der i går. Var nesten hundre prosent sikker på at det hadde gått galt, men jammen var det en liten krabat med hjertelyd og hele pakka der inne. Størrelsesmessig fin også. Jeg har litt mer symptomer nå, men ikke så mye som i starten. Er trøtt, tisser ofte, hodepine og lett kvalm om kvelden eller når jeg er sliten.
Vi snakka litt om at det kanskje kunne være en tvilling som gikk til grunne veldig tidlig, men gynekologen sa det var umulig å vite. Vi skal tilbake på UL om to uker for å se fremgangen, så jeg krysser alt jeg har for at det går bra. Kan jo legge til at jeg er 40 år og at man da kan ha lavere hcg-nivåer enn yngre gravide. Jeg har jo tre barn fra før og var ganske kvalm i alle tre svangerskap, men jeg regner egentlig med at det kommer for fullt snart.