Bedre oppfølging???

hemmeligennsålenge

September 2013 <3
Jeg har jo blitt lovet gull og grønne enger i dette svangerskapet med tanke på oppfølging.
Legen sente henvisning til haukeland om tidlig ul for en uke siden og i dag fikk jeg brev i posten.
Ul. 27.02.2013.......???? da er jeg jo allerede i uke 12!!!!
og i tillegg så skremmer dem livdritten utav med ved å ta meg inn på fostermedisink ultralydlab og ikke den vanlige avd!!!!
Jeg fikk hjertet i halsen og tårene sprutet, det første jeg tenkte var: nå har dem funnet ut årsaken til Aron sitt dødsfall og det samme kan skje denne babyen!!! Helvette!!!
Heldigvis fikk flere roet meg med at det gjerne var haukeland sin måte å vise at dem tar meg på alvor og vil gi meg en grundig oppfølging og få eksperter til å vurdere spiren i magen, men kunne dem ikke skrevet årsaken i innkallelsen når dem vet hva vi har gått gjennom da???
Dette er ikke bra for nervene mine...
Gjett hvem som skal ringe legen og haukeland på mandag? jo det er meg!
Vi får jo obduksjonsrappoerten til Aron neste fredag, men det er lenge å gå å uroe seg....

Er det mulig?? Er det liksom det de kaller for ekstra oppfølging?
Du skulle jo ha fått en før denne ul. Skjønner godt at du er frustrert og engstelig. Er ikke slik man skal bli behandlet etter det dere har opplevd. Bra du har mot nok til å ringe dem på mandag, vil nok tro pipa får en annen låt når du snakker med dem.
Stor klem til deg <3

Tror jeg villa prøvd å ringe dem å høre om det er mulig å få komme inn før? Men de er jo sikkert deira måte å vise at du får ekstra oppfølgingnda ved å ta deg inn der å ikke på vanlig, men ja, dem brudanskreve det :)

Er det mulig?? Er det liksom det de kaller for ekstra oppfølging?
Du skulle jo ha fått en før denne ul. Skjønner godt at du er frustrert og engstelig. Er ikke slik man skal bli behandlet etter det dere har opplevd. Bra du har mot nok til å ringe dem på mandag, vil nok tro pipa får en annen låt når du snakker med dem.
Stor klem til deg <3
Takk! Jeg er ikke så sikker på om det blir endringer, for det er tross alt Haukeland det er snakk om og ryktet deres er ikke akkurat blant topp ti!!!!
Men kanskje legen min kan hjelpe meg, hvis ikke tar jeg kontakt med jordmoren min om hjelp.
Ellers går vel turen til volvat eller noe, men er kjipt å betale 1200,- for noe jeg skulle fått som en selvfølge!!

Uff! Jeg ble oxo lovet god oppfølging og samtaler med noen som ville forstå angsten min denne gangen... men kan ikke si en god opfølging er hver 6 uke! Med Emilie hadde jeg hver 14 dag og det hjalp lite på slutten... Så jeg skal klage til fastlegen på mandag!

Uff! Jeg ble oxo lovet god oppfølging og samtaler med noen som ville forstå angsten min denne gangen... men kan ikke si en god opfølging er hver 6 uke! Med Emilie hadde jeg hver 14 dag og det hjalp lite på slutten... Så jeg skal klage til fastlegen på mandag!
Ja vi må bare stå på kravene våres, men fy så slitsomt det er å måtte krangle seg til alt når man egentlig har blitt lovet noe annet....!!!

håper de tar seg til vett og gir deg en ul om ca 1 uke!! Her skal jeg KREVE og få en ul i uke 8!!! pga jeg er livredd for MA!

Ja vi må bare stå på kravene våres, men fy så slitsomt det er å måtte krangle seg til alt når man egentlig har blitt lovet noe annet....!!!

Ja alt er så tungvindt :( og en blir jo redd av mindre.... Når jeg sliter med habituell abort og går på så mye medisiner for at lille ikke skal dø... Syntes jeg det er hårreisende at jeg skule gå hele 6 uker uten kontroll!!! jeg går på den sterkeste dosen av bt medisiner innen trandate(som er det tryggeste å gå på under svk) og den funker ikke alene uten dra hjelp fra andre medisier... Og de medisinene er ikke bra for fosteret etter 2 trimester... men men... Er jo leeeenge til de mente de... Men hallo!!!! Er jo ikke bare de medisinene jeg går på :( Så er ikke lett... Ikke snakka han tydelig norsk heller... Så jeg og mannen satt der som 2 ? hele timen!!!!

Ja alt er så tungvindt :( og en blir jo redd av mindre.... Når jeg sliter med habituell abort og går på så mye medisiner for at lille ikke skal dø... Syntes jeg det er hårreisende at jeg skule gå hele 6 uker uten kontroll!!! jeg går på den sterkeste dosen av bt medisiner innen trandate(som er det tryggeste å gå på under svk) og den funker ikke alene uten dra hjelp fra andre medisier... Og de medisinene er ikke bra for fosteret etter 2 trimester... men men... Er jo leeeenge til de mente de... Men hallo!!!! Er jo ikke bare de medisinene jeg går på :( Så er ikke lett... Ikke snakka han tydelig norsk heller... Så jeg og mannen satt der som 2 ? hele timen!!!!
Det er kjempe frustrerende. jeg forstår ikke hvorfor dem skal være så vanskelig. det tar dem ikke så lang tid å bare ta imot oss om det så bare er for å berolige oss!

Men at stakars deg som ikke blir tatt på alvor, når du mistet din nydelige gutt!!! Den skjønner jeg f*** ikke!!! :O :O

Men at stakars deg som ikke blir tatt på alvor, når du mistet din nydelige gutt!!! Den skjønner jeg f*** ikke!!! :O :O
jeg forstår heller ikke hva dem driver med, men det skal jeg finne ut av på mandag!!! jeg finner meg bare ikke i dette!

Pokker... Skrev en eviglang mild her... Men så finnes det vist en "angre" knapp på iPad...(bokstavligtalt, det står "angre" :p)

Poenget var hvertfall at jeg håper du får en god og betryggende nyhet på mandag <3

Pokker... Skrev en eviglang mild her... Men så finnes det vist en "angre" knapp på iPad...(bokstavligtalt, det står "angre" :p)

Poenget var hvertfall at jeg håper du får en god og betryggende nyhet på mandag <3
Syns du skal skrive alt på nytt jeg, det fortjener jeg etter du blurpet ut om graviditeten min i går!!! LOL:P

Tror det er mange i helsevesenet som greier se personene bak diagnoser og papirer. En del som rett og slett ikke tenker over hvilke reaksjon dette kan skape hos pasientene. Jeg også tror at det er for å vise at du denne gang skal få skikkelig oppfølging. Fint du ikke gir deg og skal ringe!! Altfor mange som setter seg ned og tvinner tommeltotter. Når du ringer kan du jo si du er sykemeldt, så om de skulle få en avbestilling kan de kontakte deg så du kan ta det på sparket. Eller kanskje du kan få en "vanlig" tidlig ul mens du venter? :)
Syns det er så syns at de som har hatt mest vanskelig og vondt er de som må stå på og rope for å få den hjelpen de har behov for...
Stor klem til deg <3

Tror det er mange i helsevesenet som greier se personene bak diagnoser og papirer. En del som rett og slett ikke tenker over hvilke reaksjon dette kan skape hos pasientene. Jeg også tror at det er for å vise at du denne gang skal få skikkelig oppfølging. Fint du ikke gir deg og skal ringe!! Altfor mange som setter seg ned og tvinner tommeltotter. Når du ringer kan du jo si du er sykemeldt, så om de skulle få en avbestilling kan de kontakte deg så du kan ta det på sparket. Eller kanskje du kan få en "vanlig" tidlig ul mens du venter? :)
Syns det er så syns at de som har hatt mest vanskelig og vondt er de som må stå på og rope for å få den hjelpen de har behov for...
Stor klem til deg <3
Takk søte du!
Jeg får høre hva dem har å si, dem har gjerne en forklaring :)

Back
Topp