Bedre i magen andre trimester

Håpefuglen

Blir kjent med forumet
Hei. Har heilt sida eg blei gravid anten vore treig i magen eller hatt laus avføring. Plutselig var ikkje dette eit problem lengre dei siste dagane. Er snart 16 veker gravid. Og har mistet to ganger før. Blir så engstelig når noko endra seg då eg er redd for ein ny missed abortion. Men mest sannsynlig har eg berre bevegd meg meir og drukket meir i det siste. Kva er deres erfaringer?

Hei!

Jeg er også mye mindre oppblåst, har avføring hver dag og det føles ut som at magen er tilbake til normalen. I første trimeseter var det brutalt! Følte meg som en vandrende prompepute, med forstoppelse og diare om hverandre.
Jeg var også bekymret for dette for et par uker siden, men jeg har doppler og hørte hjerteslag senest i dagtidlig, så vil tro det er normalt? Alle symptomene mine fra 1. trimester er egentlig borte.. Kan få ømme bryster av og til som varer i 1-2 dager og er borte igjen.. Jeg har dokk mye leamus! Det er nesten eneste symptomet jeg har på graviditeten akkurat nå :P

Hei!

Jeg er også mye mindre oppblåst, har avføring hver dag og det føles ut som at magen er tilbake til normalen. I første trimeseter var det brutalt! Følte meg som en vandrende prompepute, med forstoppelse og diare om hverandre.
Jeg var også bekymret for dette for et par uker siden, men jeg har doppler og hørte hjerteslag senest i dagtidlig, så vil tro det er normalt? Alle symptomene mine fra 1. trimester er egentlig borte.. Kan få ømme bryster av og til som varer i 1-2 dager og er borte igjen.. Jeg har dokk mye leamus! Det er nesten eneste symptomet jeg har på graviditeten akkurat nå :p
Det var betryggande å høre. Takk for svar ❤️

Jeg var kjempe forstoppet i mange uker, men det er blitt mye bedre nå! Som du sier, man er mer i bevegelse og drikker bedre :)

2 trimester er det enkleste,med minst plager.(for dem aller fleste)
Nyt det så lenge d varer ♡

Andre trimester omtales gjerne som "de 100 gylne dagene" nettopp fordi mange av de kjipe symptomene forsvinner. Jeg forstår godt at du blir bekymret med tanke på historikken din, men jeg har troen på at kroppen din har vent seg til å være gravid nå og derfor er du bedre i magen. Det er i alle fall slik for meg, men jeg får også mye betryggende spark fra babyen min (andregangs gravid i uke 17) så jeg roer meg mye ned av det - har du kanskje vurdert en Doppler for å få roen i deg?
Du må ta hensyn til deg selv, og det er verre for den lille om du er redd og stresset, så jeg ville kjøpt meg Doppler om jeg var deg :)

Andre trimester omtales gjerne som "de 100 gylne dagene" nettopp fordi mange av de kjipe symptomene forsvinner. Jeg forstår godt at du blir bekymret med tanke på historikken din, men jeg har troen på at kroppen din har vent seg til å være gravid nå og derfor er du bedre i magen. Det er i alle fall slik for meg, men jeg får også mye betryggende spark fra babyen min (andregangs gravid i uke 17) så jeg roer meg mye ned av det - har du kanskje vurdert en Doppler for å få roen i deg?
Du må ta hensyn til deg selv, og det er verre for den lille om du er redd og stresset, så jeg ville kjøpt meg Doppler om jeg var deg :)
Takk for fint tips og omsorgsfult svar ❤️ bestilte ein ekstra ultralyd eg berre for å roe meg, skal imorgen. Så skal eg til jordmor neste veke for å lytte til hjerte og på rutine ultralyd to veker etterpå. Om alt dette går bra trur eg at eg vil kjenne ro, iallefall for ei stond. Har vurdert doppler, men så redd for å bli heilt opphengt og livredd om eg ikkje finn hjertelyd heime, men skal tenke på det. Ønsker deg masse lykke til vidare i din graviditet og rekner og håper på at det går bra med oss alle❤️ klem frå meg

Back
Topp