Bed side crib - erfaringer

makko86

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
♡Junigull 2016♡
Julimammaer 2016
Desemberlykke2017
Er de bra? Hvor lenge sover babyen der? Er det verdt prisen? :)

Følger denne. Lurer på det samme. :)
Vi har tidligere bare tatt ned ene siden på sprinkelsenga og hatt den inntil senga vår og veggen. Men nå har vi et annet soverom hvor den ikke kan stå på samme måte, i tillegg til at lillesøster fortsatt vil bruke senga si. Lurer på om bedside crib er en fin løsning fram til lillesøster får større seng.

Ville heller kjøpt en sprinkelseng hvor man kan senke den ene siden så den står helt inntil senga. Når babyen etter hvert skal sove alene/eget rom, er det bare å ta opp siden og man har en vanlig sprinkelseng.
Jeg hadde det sist og var strålende fornøyd :) synes det virker bortkastet å kjøpe en sånn liten først :) men det er smak og behag selvfølgelig :)

Ville heller kjøpt en sprinkelseng hvor man kan senke den ene siden så den står helt inntil senga. Når babyen etter hvert skal sove alene/eget rom, er det bare å ta opp siden og man har en vanlig sprinkelseng.
Jeg hadde det sist og var strålende fornøyd :) synes det virker bortkastet å kjøpe en sånn liten først :) men det er smak og behag selvfølgelig :)

Tenker dette høres lurt ut. Hvordan tilpasset dere sprinkelsengen til høyden på deres seng? Og fikk dere festet sengene slik at de sto tett og trygt sammen?

Ser på sånne løsninger nå :) Sett på en som heter treppy som ser fin ut. Hvilken var det du hadde?

Jeg tenker å kjøpe en slik side bed som man kan senke den ene siden da når den skal stå ved senga også kan man ta den opp på dagen så har man evt dagseng/vugge. Den kan brukes til rundt 7 måneder tenker jeg. Så får storebror ny seng til jul og lillesøster kan da overta sprinkelsenga. Den bruker sønnen nå med ene siden av. Med han hadde jeg sprinkelsenga på natta og vugge på dagen. Så tenker det er fint med side bed og vugge i ett denne gangen. Så heller selge den etter jul.

Vi har bedsidecrib etter forrige og j digger den... Men sprinkelseng med nedtatt side gjør nok samme nytta...men det hadde ikke vi plass til på soverommet der vi bodde da... Mini lå i den i 6,5 mnd før han flyttet inn på eget rom.

Har kjøpt bedside:-) Den tar ikke stor plass på soverommet og er helt sikker inntil sengen. I tillegg er det fint å kunne trille den inn i stuen på dagtid! Tror de er lette å selge videre:-)

Tenker dette høres lurt ut. Hvordan tilpasset dere sprinkelsengen til høyden på deres seng? Og fikk dere festet sengene slik at de sto tett og trygt sammen?
Vi gjorde sånn med storebror, funka heilt topp (om du har plass på soverommet) Bunnen i sprinkelsenga kan jo (som oftes) heves og senkes og hos oss passa øverste hakk perfekt til høgda på vår seng :) vi satt sprinkelsenga inntil veggen og senga vår inntil så den stod i spenn. Men du kan og bruke strips til å feste fast senga. (Er jo berre for ein kort periode og om det ikkje ser "perfekt" ut så sparer ein jo masse på å berre kjøpe ei seng;) )

Vi har bedsidecrib etter forrige og j digger den... Men sprinkelseng med nedtatt side gjør nok samme nytta...men det hadde ikke vi plass til på soverommet der vi bodde da... Mini lå i den i 6,5 mnd før han flyttet inn på eget rom.

Tenker en bedsidecrib som før hjul når man tar opp siden er litt bedre enn sprinkelsenga på dagen når man ønsker å kunne flytte den rundt :) men om man ikke skal flytte den så er sikkert sprinkelsenga like fin å bruke.

Har kjøpt bedside:-) Den tar ikke stor plass på soverommet og er helt sikker inntil sengen. I tillegg er det fint å kunne trille den inn i stuen på dagtid! Tror de er lette å selge videre:-)

Jeg skal ha sån. Nettopp fordi den kan flyttes rundt :)

Her mener mannen det kanskje er litt unødvendig å kjøpe, bare for å ha i 6 måneder kanskje. Og skjønner jo det. Her har vi lite plass på rommet vårt, så er en vanskelig avgjørelse! :/

Her mener mannen det kanskje er litt unødvendig å kjøpe, bare for å ha i 6 måneder kanskje. Og skjønner jo det. Her har vi lite plass på rommet vårt, så er en vanskelig avgjørelse! :/
Enig i det forsåvidt.
Men tenker at om man kjøper en brukt, så taper man ikke mye penger på det om man klarer å selge den for samme prisen igjen. Den blir jo ikke brukt så lenge, så vil tro den er lett omsettelig.

Jeg vurderte å kjøpe en sprinkelseng som man kunne ta ned ene siden på sist, angrer nå på at jeg ikke gjorde det. Venter nr 2 og nå må jeg kjøpe en for frøkna i huset kommer krypende opp i sengen noen netter, og da vil jeg ikke ha babyen i senga med oss. Fikk ikke en baby som sov alene forrige gang, så tar utgangspunkt i at det kan bli likt denne gangen.

Vi kjøpte sprinkelseng med side som kunne senkes. Soverommet er så lite at vår seng sto inntil den ene veggen, og da fikk vi akkurat plass til sprinkelsengen klint inntil vår seng med siden nede :p
Måtte altså krype inn i sengen fra fotenden :) gikk helt fint og sengen kunne brukes til langt over året :)

Den vi kjøpte kunne bunnen justeres i mange høyder, så madrasshøyden ble helt lik med våres.
Nå er soverommet så lite at sengen vår sto i vegg og sprinkelsengen i vegg :p men vi vurderer å bytte rom denne gangen. Så lenge vi ikke har på hjul er sprinkelsengen så tung at den står helt fint inntil vår:) alternativt setter vi den inntil veggen og vår seng inntil den :)

Jeg har kjøpt det denne gangen. Synes det er dyrt å betale full pris for dem så her kjøpte vi brukt :)

Forrige gang brukte vi bare sprinkelsengen og tok av den ene siden, men det ble ganske upraktisk når jeg ikke klarte å amme i sengen på natten. Er ganske knotete å kravle ut av sengen med baby i armene, når du må komme ned til fotenden for å komme ut.

Jeg tenker å kjøpe en slik side bed som man kan senke den ene siden da når den skal stå ved senga også kan man ta den opp på dagen så har man evt dagseng/vugge. Den kan brukes til rundt 7 måneder tenker jeg. Så får storebror ny seng til jul og lillesøster kan da overta sprinkelsenga. Den bruker sønnen nå med ene siden av. Med han hadde jeg sprinkelsenga på natta og vugge på dagen. Så tenker det er fint med side bed og vugge i ett denne gangen. Så heller selge den etter jul.
Tenker i samme baner! Storebror bruker sprinkelseng nå, men skal muligens over i juniorseng iløpet av sommeren/høsten, og da kan lillebror etterhvert få sprinkeksenga. Gidder ikke kjøpe en sprinkelseng til for så kort tid...
Hvilket merke Bedside crib tenker du kjøpe?

Tenker i samme baner! Storebror bruker sprinkelseng nå, men skal muligens over i juniorseng iløpet av sommeren/høsten, og da kan lillebror etterhvert få sprinkeksenga. Gidder ikke kjøpe en sprinkelseng til for så kort tid...
Hvilket merke Bedside crib tenker du kjøpe?
Fant en som ikke var så dyr, jack & lily fra jollyroom.no

Back
Topp