Bedøvelse hos tannlegen ??

Jon Blund

Elsker forumet
Noen som vet kos det e , kan en ta bedøvelse hos tannlegen ? Hadde selvfølgelig hull denne gangen hos tannlegen. Å måtte komme tilbake å bore 2 hull. Men eg klare det ikke uten bedøvelse.
Tannlegen sa at det var greit å gjør det når eg var kommet over den magiske grensen på 12 uke.

det lurer jeg også på..[8|]
vet jeg har hull, så må vel komme meg til tannlegen snarest..
er vondt[&o]

Hmmm jeg er ikke sikker mener bare og ha hørt at man ikke skal ta bedøvelse [&:]

li_mol e sånn tannhelse søster el no sånt så ho kan sikkert svar dokke på d når ho kommer på nett...

jeg har nett komt hjem fra tannlegen. måtte rotfylle ei tann. her kosta bedøvelsen 95 kr.

Hun kunne jo ikke stikke så hele 4 ganger måtte hun bedøve før det funka..sykt!!
Nå er jeg så bedøvd at det ene øyet mitt ikke vil lukke seg. klarer ikke blunke med det. står bare åpent...

men så hørte jeg at en ikke bør rotfylle når en er gravid???
Nå ble jeg litt bekymra da..

Sist gang jeg var gravid fikk jeg kjempe tannverk pga. en visdomstann som var på vei opp......måtte gå rett fra jobb og fikk den trekt ut. Fikk da bedøvelse, og tannlegen min som nettopp selv hadde fått barn, sa at det ikke var farlig i det hele tatt. Det er røntgen man skal holde seg unna hvis det er mulig. Siden jeg skulle trekke en tann ville hun jo helst ta røntgen for å se rota og sånn, men vi bestemte oss for å gjøre et forsøk på å trekke den uten røntgen først, og det gikk super fint![;)]

ORIGINAL: AudiMamma

li_mol e sånn tannhelse søster el no sånt så ho kan sikkert svar dokke på d når ho kommer på nett...

Hehe..... Alt med måte sier jeg!! Hvis det ikke er nødvendig å få bedøvelse eller rtg. Så la vær!! Men det er ingen krise. Lokal bedøvelsen(ligger i ordet) virker lokalt. Og går temmelig fort ut. Hvis en  må ta rtg så fins d beskyttelse. For at rtg ska kunne skade må en ta flere hundre tusen har lært. Grunnen til at en ikke bør rotfylle er fordi tannen er betent og det ligger bakterier der. Men må man så må man,kan ikke gå å ha vondt heller. Man blir som regel litt dekt til i munnen ved rotfylling,så det er nok ikke noe å engste seg for.

Da kan eg gå til tannlegen uten å grue med for mye [8D]  Bare må ha bedøvelse eg , elleres får ikke tannlegen gjort så mye i tennene mine. Håper bare at eg e ferdige med å spy til timen min begynne. Har fått sen time , sånn at eg skal hver klar. Håper eg slipper å gå for mange ganger.

takk for svaret[:D]

ORIGINAL: jon blund

Da kan eg gå til tannlegen uten å grue med for mye [8D]  Bare må ha bedøvelse eg , elleres får ikke tannlegen gjort så mye i tennene mine. Håper bare at eg e ferdige med å spy til timen min begynne. Har fått sen time , sånn at eg skal hver klar. Håper eg slipper å gå for mange ganger.

takk for svaret[:D]

Det går nok veldig bra. Bare fortell hvordan du har,så må tannlegen innpasse seg etter deg! Alt skal tas i ditt tempo. Hvis ingenting haster veldig har jeg villa utsatt det til etter fødselen.

jeg skal til tannlegen den 10 oktober og trekke en visdomstann( min siste visdomstann) og da skal jeg ha bedøvelse. Er jo bare i tannkjøttet de setter bedøvelsen, så det skal ikke påvirke fosteret.

Back
Topp