Bedøvelse hos tannlegen når man er gravid?

~Babywish~

Flørter med forumet
Skal til tannlege på onsdag og trekke ut en tann. Bør jeg si ifra at jeg er gravid? Noen som vet om jeg ikke kan få bedøvelse osv?
 
Man kan fint få bedøvelse når man er gravid.. [:)]
Men røntgen kan man helst ikke ta..
 
ORIGINAL: Almyrida81

Man kan fint få bedøvelse når man er gravid.. [:)]
Men røntgen kan man helst ikke ta..
 
kan fint få både bedøvelse og røntgen selvom du er gravid. Du får et bly (?) forkle over magen mens de røntger. Gjort det to ganger, i to forskjellige svangerskap, i to forskjellige land [8D]
 
Ok.:) tusen takk!
 
jeg fikk ikke borre når jeg var til tannlegen og var gravid. ble sendt hjem igjen
 
Jeg har trekt en visdomstann under første graviditeten, tok røntgen osv og fikk selvsagt bedøvelse[:)] Dette svangerskapet har jeg vært på vanlig kontroll og tok røntgen.
 
Jeg var til tannlegen når jeg var gravid. Når de var halvveis ferdig med borringa besvimte jeg og kasta opp. Å da sa tannlegen at man ikke burde dra når man var gravid :s men er vell forskjellig fra person til person :)
 
Va t vanlig sjekk hos tannlegen da e va gravid.
Fikk på blyforkle over magen da de sku ta bilder.

Sia e ikke hadde noen hull og e ska ha all tannbehandling forutenom sjekk og fjerning av tannsten i narkose så ane e ikke korsen det e med tanke på bedøvelse.
 
Trakk visdomstann i forrige svangerskap. Fikk bedøvelse, ikke noe problem. Var i grunn værre etterpå siden eg ikke kunne ta noe annet en paracet, men smerten gikk heldigvis fort over[:)]
 
Du kan fint ta bedøvelse. Det spiller ingen rolle. Men si ifra at du er gravid. Hos oss så utsetter man behandling som ikke helt nødvendig til etter graviditeten..Just in case
 
Når jeg var gravid fikk jeg en spesiell type bedøvelse uten adrenalin.
Den virker som den vanlige, bare at den sitter i lengre[:)]
 
ORIGINAL: inghan

Jeg var til tannlegen når jeg var gravid. Når de var halvveis ferdig med borringa besvimte jeg og kasta opp. Å da sa tannlegen at man ikke burde dra når man var gravid :s men er vell forskjellig fra person til person :)


Men alt helsepersonell oppfordrer jo folk til å gå til tannlegen i svangerskapet?? [8|]
 
ORIGINAL: Seemless

ORIGINAL: inghan

Jeg var til tannlegen når jeg var gravid. Når de var halvveis ferdig med borringa besvimte jeg og kasta opp. Å da sa tannlegen at man ikke burde dra når man var gravid :s men er vell forskjellig fra person til person :)


Men alt helsepersonell oppfordrer jo folk til å gå til tannlegen i svangerskapet?? [8|]


Undersøkelse ja men ikke borring
 
Back
Topp