Bechterew?

Sassi

Betatt av forumet
Jeg visste ikke helt hvor jeg skulle skrive dette, men jeg prøver her.

Jeg lurer på om det er noen andre her inne som har Bechterew og erfaringer med det?

Etter at jeg fikk datteren min for ett år siden har jeg blitt mye verre, dette er forsåvidt vanlig, men det jeg lurer på er om noen her inne har det på samme måten og hvordan har det blitt med barn nr.2?
Må innrømme at jeg "sitter litt på gjerdet" når det gjelder å få flere viss erfaringen er at det blir enda verre.

Setter pris på erfaringer fra dere[:D]
 
Moren min har Bechtdrew og var mer eller mindre invalidisert etter hun hadde fått broren min og meg.Barndommen min besto i å være på gulvet pga mamma aldri greide å løfte oss for å stelle oss.Husker også at hun i dårlige perioder lå i senga å ropte på faren min så han kunne bære henne på do.
Det var vel ikke akkurat dette du ville høre,men etter at hun begynte å få behandlingsreiser til utlandet,har helsa hennes blitt utrolig mye bedre.Hun er jo stiv og har smerter enda,men hun er 1000 ganger bedre nå enn da vi var små.Hun reiser til syden 2-3 ganger i året på ferie og da greier hun faktisk å holde ting i sjakk hele vinteren uten å bli sykemeldt og ha kjempevondt.Hun er sykepleier forresten.
Det er jo veldig individuelt hvor mye plaget en blir og på hvilket område man blir plaget på.Mamma har i store ledd slik som hofter og bekken men plutselig kan hun ha en tommel hun har store problemer med og som hun blir plaget med kjempelenge! En venn av meg får kun plager med øyet.Altså at han blir midlertidig blind med låst pupill.Får han ikke behandling kjapt når dette skjer-kan låsningen bli permanent.
Bechdrew er en merkelig sykdom gitt[:)]
 
Ønsker deg veldi lykke til!!!!
 
Vel, jeg liker egentlig å få vite ting akkurat sånn som de er, og sånn som du sier det kan det være...jeg vil ikke ha det sånn og vil prøve å gjøre det beste utav livet mitt med den sykdommen jeg har, dvs å ta hensyn med tanke på flere barn, for jeg vil jo klare å ta meg av dem også.
Nå har jeg fått en medisin som virker godt den dag i dag, men jeg kan jo bli verre viss jeg får flere barn og jeg vet faktisk ikke om jeg vil ta sjansen på det.
Men tiden får vise, setter uansett pris på alle typer tilbakemeldinger[:)]
 
Hei igjen[:)]
 
Jeg glemte å si at mamma tar ingen medisiner lengere[:)]Om hun har riktig vondt,så virker faktisk Ibux.Så mye bedre er hun[:)]
 
Må også presisere at de brukte 10 år på å finne ut hva som plaget henne og sette diagnose på henne.Slik var det før, men det er vel forhåpentligvis blitt bedre med årene?
 
Er det grusomt å si jeg er nesten litt glad hun var så dårlig i den tiden-ellers har jeg antagelig hatt 5 søsken til[:-][:-][;)]    *grøssågru*   [;)]
 
Det har blitt mye bedre! Jeg er nå 31 år og går på en medisin som fungerer bra, men det beste er trening, trening og atter trening. Dess mer jeg sitter og ligger, til verre blir det. De sier at denne sykdommen er verst i 30-40 årene, siden "brenner" den ut.
Ibux er noe som jeg har spist mye av og det virker bra, det er jo betennelsesdempende og dette er jo en sånn type sykdom, jeg er heller ikke av de som er angrepet verst heller da, så det er jo bra. Kvinner får det jo oftest i bekken og hofter, mens menn får det i øvre del av rygg/nakke, smertene der kan være verre med tanke på hodepine og sånne ting.
Jeg ser jo positivt på livet også da og gleder meg over hver dag som er bra[:D]
 
Hei du..
 
Pappaen min er sterkt plaget av den sykdommen, og min tante har den også.. min tante har to barn, og det har gått veldig bra, fordi hun har kuttet ut visste matvarer.. feks spiser hun minimalt med kjøtt, for hun sier at kjøtt forverrer det hele, og kroppen blir helt stiv om hun spiser det...
også som du sier, så er det trening som hjelper. jevnt og trutt er visst det beste..
håper det går bedre med deg etterhvert, og gjennom enda et svangerskap...
en veldig trist sykdom det der, men man må jo gjøre det beste ut av det ...
 
lykke til :)
 
Back
Topp