Bebe Comfort system

Snickers_81

Glad i forumet
Noen som har erfaring eller kjøpt denne vognen?
Jeg har kjøpt en sånn vogn i dag, og skal hente den på lørdag, og er kjempe spent på hvordan den er.

Hei, jeg venter en liten i mai :-) Vi har kjøpt Bebe confort High trek vogn med windoo bag og bebe confort pebble bilstol med FamilyFix base (samme som Maxi cosi, bare det sør europeiske navnet). Vi kjøpte det på nett fra Italia og fikk alt i januar. Har prøvd ut bilstol og sportsvogn på niesen vår og er foreløpig veldig fornøyd :-D Synes baggen virker veldig god også. Gleder meg til å prøve alt på snuppa vår :-)

Vi har denne vognen og har vært superfornøyd med den. Vi kjøpte den brukt og var flinke til å smøre den (bodde i Bergen...) og stramme bremsen med gjevne mellomrom. Den fungerer fremdeles bra og skal brukes på barn nr to.

En venninne av meg kjøpte den ny, men hun og samboeren smurte den aldri. De opplevde at vognen gikk i stykker mot slutten av bruksperioden. Men som hun sier de brukte den mye. Det gjorde imidlertid vi også. Så mitt tips er å smøre den litt innimellom, så unngår man at den går i stykker.

Rent bruksmessig har vognen alt man trenger. Jeg var spesielt glad i håndbremsen, som var svært god å ha i de bratte bakkene der vi bodde. Et annet pluss er at det er god plass til poser under vognen. Ikke alle vogner som har dette. Vi savner dette på trillen vår.

Sikkert et litt dumt spørsmål, men med å smøre den mener du da å smøre hjulene? Hva bruker du evt da? (grønn på slikt ;)). Har også hørt det kan være lurt å imprignere vognen, har dere gjort det?

Jeg bor også i Bergen og er litt spent på hvordan kalesjen/hetten på sportsdelen fungerer, synes den virker litt tynn? Tenkte at jeg til vinteren kan bruke hetten på baggen og så har jeg kjøpt et universalregntrekk fra Teutonia til å bruke som regntrekk/stormtrekk (liker ikke slik plastikktrekk som følger med). Har også en easy grow dunpose med skinn til å ha inni, så blir nok varmt nok ;)

Kjekt å høre at du er fornøyd med vognen, endte opp med denne etter en del research. Ville ha en trehjuling som er vendbar og med håndbremse, bor også et sted med bratte bakker. Hvor lenge har du forresten kunnet bruke bagdelen?

Høres bra ut! Vi bor i Nordhordland, så er jo nesten i Bergen. Jeg har kjøpt en brukt og er veldig spent på hvordan den ser ut når jeg skal hente den i morgen, men sånn som jeg har skjønt er den visst ikke så mye brukt. Lurer litt på hvor lenge du kunne bruke bagdelen jeg også, syns den ser litt smal ut i enden, kan det stemme? Hadde Brio vogn til storebror (av den gamle typen) og syns den var så svær og klumpete å trille med særlig  når jeg var på kjøpesenter.

Med å smøre den mener jeg at en smører alle "metalldeler" med en rustløser el. Vi bruker denne: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=165255908

Det vil si at vi smurte låsen til håndbremsen (inn i boksen) og hjulene. Bare pass på å teste bremsene etter at dere har smurt hjulene bak for å sjekke at det ikke har kommet "olje" mellom bremsene og hjulet. Dersom dette har skjedd kan dere spyle med varmt vann. Det vil også forsvinne ved bruk, men er greit å være klar over frem til de har gått seg til igjen (eks hvis dere parkerer vognen i en bakke). Man behøver ikke store mengder nede ved hjulene bak. Men forhjulet (som kan tas av) bør smøres godt.

Håper dette var forståelig. Angående kalesjen opplevde vi ikke noe problem med at den var for tynn. Men vi har en gammel modell (2008) så vet ikke om dette har endret seg. Kan også nevne at vi fikk barn i mai.

Babybagen kunne vi bruke frem til gutten vår var 5 mnd. Men han er svært lang for alderen (kommer antagelig til å bli over 190 som voksen om han følger vekstkurven sin). Etter dette gikk vi over til sportsvogndelen. Denne trivdes han aller best i. Vi brukte den til gutten vår var ca 1,5 år. Men tror ikke dette blir særlig representativt for de fleste, med tanke på lengden hans...

Vi brukte forøvrig babybagen på vognen både som seng og vugge de første 4 mnd. Vi hadde mye annet utstyr, men han likte seg best i vognbagen/babybagen.

Angående å bruke vognen i butikker så er den litt stor, men jeg synes egentlig alle ordentlige vogner er det (og grunnen til dette er jo at babyen skal ha den plassen den trenger). Men vognen er veldig lett å styre, så går som regel greit. Ellers synes jeg vel at små triller er det beste dersom man skal gå mye rundt i butikker, men det gjorde ikke vi så mye.

Tusen takk for info, veldig kjekt å bli gjort obs på slikt. Vil jo at vognene skal fungere lengst mulig :-) Så bra at gutten deres trivdes i bagen, tenkte å bruke den til reiseseng i begynnelsen :-) Satser på at vi får bruke både bag og sportsdel litt lengre. Jeg er under 1.60 og faren 1.80. Så tror ikke at jenten vår blir så lang ;-) Har også en quinny zapp xtra trille, tenker denne blir mer brukt i butikker og som understell til bilstolen :-)

Back
Topp