Med å smøre den mener jeg at en smører alle "metalldeler" med en rustløser el. Vi bruker denne:
http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=165255908
Det vil si at vi smurte låsen til håndbremsen (inn i boksen) og hjulene. Bare pass på å teste bremsene etter at dere har smurt hjulene bak for å sjekke at det ikke har kommet "olje" mellom bremsene og hjulet. Dersom dette har skjedd kan dere spyle med varmt vann. Det vil også forsvinne ved bruk, men er greit å være klar over frem til de har gått seg til igjen (eks hvis dere parkerer vognen i en bakke). Man behøver ikke store mengder nede ved hjulene bak. Men forhjulet (som kan tas av) bør smøres godt.
Håper dette var forståelig. Angående kalesjen opplevde vi ikke noe problem med at den var for tynn. Men vi har en gammel modell (2008) så vet ikke om dette har endret seg. Kan også nevne at vi fikk barn i mai.
Babybagen kunne vi bruke frem til gutten vår var 5 mnd. Men han er svært lang for alderen (kommer antagelig til å bli over 190 som voksen om han følger vekstkurven sin). Etter dette gikk vi over til sportsvogndelen. Denne trivdes han aller best i. Vi brukte den til gutten vår var ca 1,5 år. Men tror ikke dette blir særlig representativt for de fleste, med tanke på lengden hans...
Vi brukte forøvrig babybagen på vognen både som seng og vugge de første 4 mnd. Vi hadde mye annet utstyr, men han likte seg best i vognbagen/babybagen.
Angående å bruke vognen i butikker så er den litt stor, men jeg synes egentlig alle ordentlige vogner er det (og grunnen til dette er jo at babyen skal ha den plassen den trenger). Men vognen er veldig lett å styre, så går som regel greit. Ellers synes jeg vel at små triller er det beste dersom man skal gå mye rundt i butikker, men det gjorde ikke vi så mye.