Be safe izi go bilstol

-Bambino-

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Sommerfuglene
Noen som har erfaring med denne bilstolen? Hadde egentlig tenkt maxi cosi cabriofix siden jeg trodde vi ikke hadde iso fix i bilen, men fant plutselig utnat vi hadde likevel og da virket dette som et bedre alternativ...

Vi hadde den til storebroren og skal bruke den igjen nå :) er veldig fornøyd!

Har heller ikke erfaring med den, men vi skal få "Besafe iZi go modular" av foreldrene mine :) Syns de virker veldig bra! :)

Vi hadde Maxi Cosi Cabriofix til storesøster og var fornøyd med det. Men vi hadde lånt basen så i stedet for å kjøpe ny base til lillebror kjøpte vi likegodt BeSafe iziGo med base da vi fikk et godt tilbud.
Mitt førsteinntrykk uten å ha tatt i bruk BeSafe, er at jeg liker det bedre. I hvert fall den stive solskjermen som man bare kan dra over som et tak. Det var litt stusselig det tynne stoffet på maxi cosi syns jeg.

Modular er det nyeste modell? Hva er egentlig forskjell?

Slik jeg har forstått det så kan man med modular-serien bruke samme base når man skifter bilstol senere, den første er jo bare for 0-13 kg. Det er jo veldig greit, og man sparer penger på å slippe å kjøpe base to ganger :)

Slik jeg har forstått det så kan man med modular-serien bruke samme base når man skifter bilstol senere, den første er jo bare for 0-13 kg. Det er jo veldig greit, og man sparer penger på å slippe å kjøpe base to ganger :)

Ja var inne å så litt på nettet og forstod det sånn jeg også... Men når vi var på butikken så sa de at den basen som var til izi go'en også kunne brukes til neste sete... Og så viste hun et litt morsomt et som kunne snus på basen slik at man fikk satt barnet rett inn istede for å måtte løfte over og deretter klikke setet på plass igjen... Men ikke vet jeg hvilket sete det var og ikke vet jeg om det var mulig å bruke eventuelle andre seter på den basen også (etter babysetet). Vi var egentlig litt bestemt på cabriofix når vi gikk i butikken, men siden vi plutselig fant ut at vi kunne bruke iso fix fester måtte vi se oss litt mer om igjen :)

Vi endte opp med å kjøpe besafe izi go (ikke modular) denne gangen. hadde maxicosi cabriofix sist gang og var fornøyd med det, men var ute etter et godt tilbud denne gangen siden vi måtte ha to baser og det fikk vi på besafe.
ville egentlig ha recaro privia, men de er noe dyrere totalt i forhold til hva vi måtte ha og er ikke å få kjøpt i butikker rundt her.
Jeg har et besafe 2. sete stående fra sist så derfor brydde vi oss ikke om modular, i tillegg til at det hadde blitt veldig dyrt for oss.

Modular er det nyeste modell? Hva er egentlig forskjell?
Ut fra det jeg har forstått så er stolen så og si den samme, men basen på modular gjør at den kan brukes også på neste stol. I tillegg så er de nye stolene godkjent etter isize standarden som vil ta over for dagens godkjenning. Dvs at med modular har du en stol du har større mulighet for å selge senere siden den er lengre lovlig godkjent (så må man jo gå ut fra at nyere standar for godkjenning gjør at setet blir tryggere). Det er bare modular og den nye til maxicosi som er godkjent etter den nye standarden. Vi vurderte begge, men valgte maxicosi ene og alene ut fra spedbarnsinlegget til maxicosi så enklere ut å håndtere da det var i en del og ikke krøllet seg like lett på på modular stolen.

Ser ut til at vi kanskje bestemmer oss for modular også... Men nå har vi vært i to ulike butikker og fått to ulike svar så blir litt forvirret... I den ene butikken får vi beskjed om at man kan bruke basen til izi go'en også til bilstol nr to, i beste butikk sier de at det ikke er mulig, det er det kun modular man kan gjøre det med... Det og godkjenningen er eventuelt bakgrunn for at vi velger å gå for modular.

Ikke sett noe på nyeste maxi cosi egentlig...

Ser ut til at vi kanskje bestemmer oss for modular også... Men nå har vi vært i to ulike butikker og fått to ulike svar så blir litt forvirret... I den ene butikken får vi beskjed om at man kan bruke basen til izi go'en også til bilstol nr to, i beste butikk sier de at det ikke er mulig, det er det kun modular man kan gjøre det med... Det og godkjenningen er eventuelt bakgrunn for at vi velger å gå for modular.

Vi kjøpte modular fordi vi da kan bytte setet når det blir behov, uten å bytte basen.

Ut fra det vi fikk forklart så var det bare modular det var mulig å gjøre på, men at de andre hadde innebygget base så derfor trengte man ikke kjøpe ny base. Men totalprisen ble jo omtrent den samme. De nye stolene er jo klart dyrere men det er jo for de ikke har så mye konkurranse. Men både modular og maxicosi sin nye et sikkerhetsmessig og pris helt like så og si så det er smak og behag som avgjør. Fordelen med de nye basene er at de gir beskjed om de er feilmontert da. Modular lyser og maxicosi piper. Det så vi på som en klar fordel at ikke base kan være feilmontert :) men det er vist pga mer avansert base at man nå velger å ha samme base for begge stolene siden selve basen blir dyrere. Så regner med at alle nye stoler som kommer isize godkjent blir med samme base for begge stolene slik som modular og maxicosi nå gjør.

Ut fra det vi fikk forklart så var det bare modular det var mulig å gjøre på, men at de andre hadde innebygget base så derfor trengte man ikke kjøpe ny base. Men totalprisen ble jo omtrent den samme. De nye stolene er jo klart dyrere men det er jo for de ikke har så mye konkurranse. Men både modular og maxicosi sin nye et sikkerhetsmessig og pris helt like så og si så det er smak og behag som avgjør. Fordelen med de nye basene er at de gir beskjed om de er feilmontert da. Modular lyser og maxicosi piper. Det så vi på som en klar fordel at ikke base kan være feilmontert :) men det er vist pga mer avansert base at man nå velger å ha samme base for begge stolene siden selve basen blir dyrere. Så regner med at alle nye stoler som kommer isize godkjent blir med samme base for begge stolene slik som modular og maxicosi nå gjør.

Ikke sant! Regner med vi vil gå for modular da... Mange fordeler...

Maxi cosi har vi egentlig ikke vurdert etter at vi gikk bort fra cabriofix'en, men høres jo ut som det egentlig går for det samme :)

Ikke sant! Regner med vi vil gå for modular da... Mange fordeler...

Maxi cosi har vi egentlig ikke vurdert etter at vi gikk bort fra cabriofix'en, men høres jo ut som det egentlig går for det samme :)
Etter mye sjekk og samtaler med forskjellige butikker så har ihvertfall vi konkludert med at det bare er utseende og om man vil ha lysende eller pipende base som skiller dem. Ellers er de like gode og like anbefalt :)

Vi har izi go fra førstemann som vi var veldig fornøyd med og dermed kommer til å bruke til LilleErt når hun kommer :)

Back
Topp