Be om vekstestimering?

Bkno0816962

Flørter med forumet
Hei! Jeg er førstegangsfødende og hadde termin søndag, 24. Januar. Jeg er bare to dager over termin men jeg bekymrer meg veldig for størrelsen på babyen. Jeg var inne på sykehuset i uke 38 fordi de trodde hun lå i seteleie å da ble hun estimert til 3390! Så jeg lurer på om jeg kan ringe sykehuset å bare lufte tankene mine å kanskje be om å få komme å sjekket størrelsen? Går det an? Jeg har ingen tegn på at fødsel nærmer seg..Både jeg og min bror ble forløst med haste keisersnitt, så jeg er så bekymret for at noe skal skje.

Bare te å ringa å spør, det værsta svaret du kan få e nai, så eg hadde prøvd :) Masse lykke te!

Ligger baby rett nå da? Å hvordan følges målet på s-f skalaen? Mine barn har vært +27% +14% og denne er +5%
Nr1 var 3835 nr2 var 3335 nr tre venter jeg på (er 40+5 i dag) så jeg er ikke stresset i den grad. Men skjønner godt at du tenker på det. Det finnes eksempler på vekstestiminering som er +5% og barnet har vert 4,5 kg til termin, og + 30% som barnet har vert 3,5 kg til termin. Jeg stoler ikke så mye på den prosentregninga.. spesielt da mine barn viser seg å være lange og tynne. Blir så feil å anslå vekt da.. de måler jo lengden på femur. Er barnet langt så vil jo målet bli stort.

Men dersom målet på baby er av høy % kan du få dem til å regne på bekkenet ditt. At det ikke er trangt. Da er det jo "nyttig" .. at baby ikke er for stor til å passere gjennom bekkenet.. du kan jo ringe å si hva du tenker på :-D

Back
Topp