Be om tilrettelegging på jobb?

Lykkelitenn

Blir kjent med forumet
Hei,

hvor raskt ber dere om tilrettelegging på arbeidsplassen?

Jeg jobber med mennesker hvor jeg blant annet har mye tunge løft og ofte fysisk konflikthåndtering tett på tjenestemottakere som utgjør både psykisk og fysisk stress i tillegg til fare for slag, spark o.l. Og «eneste» mulighet for å be om tilrettelegging er i uke 8 ellers må jeg vente til uke 18 før jeg ber om tilrettelegging.
 
Tenker absolutt du skal be nå om tilrettelegging. Ved fare for fysisk konflikt kan det godt være du ikke skal jobbe under svangerskapet med akkurat dette. Vet ihvertfall fra psykiatrien at man blir omplassert når man vet man er gravid mtp akkurat konflikter og fare for slag osv
 
Enig med de andre her, i ifra asap! Vet om noen som jobber i psykiatrien og som ikke kan få andre arbeidsoppgaver og dermed må de gå på svangerskapspenger fra de vet de er gravid siden arb.giver ikke kan tilrettelegge. Dersom de kan tilrettelegge må de gjøre det så fort som mulig og du bør ikke jobbe som vanlig i mellomtiden.
 
Be om tilrettelegging og hvis du ikke kan få det så høres det ut som jordmor/lege burde søke svangerskapspenger for deg.
 
Hei,

hvor raskt ber dere om tilrettelegging på arbeidsplassen?

Jeg jobber med mennesker hvor jeg blant annet har mye tunge løft og ofte fysisk konflikthåndtering tett på tjenestemottakere som utgjør både psykisk og fysisk stress i tillegg til fare for slag, spark o.l. Og «eneste» mulighet for å be om tilrettelegging er i uke 8 ellers må jeg vente til uke 18 før jeg ber om tilrettelegging.
Hvor uke 8 eller 18?
Tilrettelegging kan skje når som helst og skal vurderes kontinuerlig
 
Det er fordi jeg skal ut i ferie og leder skal ut i ferie, som betyr at det må bli enten før eller etter.
Da sier du i fra før du kommer tilbake sånn at leder får tid til å ordne tilrettelegging før h*n drar på ferie selv :)
 
Back
Topp