Be om sykemelding.

Karolili

Forelsket i forumet
Mailykke <3
I morgen skal jeg be legen rett ut om en sykemelding fram til juleferien. Jeg har aldri direkte bedt om en sykemelding før, og gruer meg. Er det vanlig å be om det? Har liksom alltid latt det være legens vurdering.

Eg skal kanskje gjere det samme. Er så fryktelig kvalm og brekker meg heile tida. Trur ikkje eg greier å gjere jobben min skikkelig dersom eg må springe frå heile tida..

Jeg sover ikke på nettene fordi jeg er så redd for å miste, pluss at jeg fikk beskjed om feil på hjerte og lunge på fredag, uten å hvite hva. Jeg er i tillegg forkjøla med ørebetennelse og er svimmel og kvalm. Har bare 8 halve dager igjen på jobb før jul, så det er vel ikke SÅ mye å be om?

Må tilføye at jeg trives godt i jobben min. Men dette hr virkelig vært året fra h****e, og nå vil jeg ha pause!

Synst du kan be om sjukmelding med god samvittighet. Det viktige no er å ta vare på deg sjølv og den lille. Jobben må komme i andre rekke.

Synst du kan be om sjukmelding med god samvittighet. Det viktige no er å ta vare på deg sjølv og den lille. Jobben må komme i andre rekke.

Det er jeg helt enig i!! Det viktigaste er å ta vare på seg selv og den lille i denne tiden!

Tusen takk for det! Jeg er faktisk helt enig! Men det er bare to måneder siden jeg var sykemeldt i to uker fordi jeg mistet, så jeg er redd for å virke "veik" ved å be om sykemelding igjen liksom.

Jeg jobber 11 timer om dagen...legen min forlangte at jeg sykmeldte meg èn dag i uka!
Jeg må fortelle det til sjefen min i morgen...har ikke noe lyst!!!
Jeg har fått noe nerver i klem eller noe,som smerter i rompeballen og nedover låret! Tror det trengs å roe ned litt med jobbing! Dessuten er jeg så trøtt...nesten så jeg sovner når jeg kjører bil! IKKE BRA VETTU!

Be om sykemelding du og det med god samvittighet!
Lykke til!

Som du sier så trives du i jobben. Så du ville ikke tatt sykmelding nå, bare for å gjøre det. Du trenger det om du føler det slik :) be om det med god samvittighet!! Men skjønner hvord u kommer fra, jeg har dårlig samvittighet om jeg er hjemme med feber og spysjuka, men det bare tyder på god arbeidsmoral!! Så ta sykmelding du ;)

Takk, så godt at dere sier det. Jeg har en bra sjef og en koselig arbeidsplass, og det gjør det nesten vanskeligere. Fra den dagen jeg begynte der i juni, har jeg fått prolaps, mistet i uke 9, blitt gravid igjen og nå fått denne hjerte- og lungebeskjeden. I tillegg har vi jo hatt de vanlige rundene med sykt barn og forkjølelse og slikt, så det har blitt mye av og på :/

Back
Topp