BCG vaksine?

MiO04

Glad i forumet
Noen som har fått det?
Den skal settes før de blir 6 uker gamle. Her skal den settes når han er 4 uker gammel, 4.september.

Min vakre prins kom til verden 08.08.13 :)

????????? Har ikke hørt noe om det. Hu var seks uker i går. Og vi skal på kontroll i morgen.

Nå tittet jeg på helsekortet hennes. Der står det at det er for barn i definerte risikogrupper. Akkurat som hepatitt b vaksine.

Ikke hørt om. Ikke når junior var baby heller.

<3<3 Lillesøster ble født 08.08.13 <3<3

Det er den vaksine man tar mot tuberkulose, tror jeg. Den som man får arr av på overarmen.
Går ikke alle under risikogruppen når det gjelder tuberkulose?

Min vakre prins kom til verden 08.08.13 :)

Bcg vaksinen ble tatt ut av barnevaksinasjonsprogrammet i 2009, og gis nå tidlig i livet...på barsel eller helsestasjon, men kun til barn i risikogruppe... Trodde det var til barn av foreldre fra land med høy forekomst av tuberkulose...men jeg kan ta feil asså...!

Bcg vaksinen ble tatt ut av barnevaksinasjonsprogrammet i 2009, og gis nå tidlig i livet...på barsel eller helsestasjon, men kun til barn i risikogruppe... Trodde det var til barn av foreldre fra land med høy forekomst av tuberkulose...men jeg kan ta feil asså...!

Stemmer dette;-)

Mine barn har fått bcg på føden, men det er fordi faren er utenlandsk og de derfor har høyere risiko for å bli utsatt for smitte.. "Helnorske" barn får normalt ikke dette... De har også fått hepatit B vaksine som man også bare får ved forhøyet risiko..

*sniker fra desember*

Min fikk BCG vaksinen i dag :) Det fordi mannen min er fra Ecuador som har høy forekomst av Tuberkulose. Barn hvor begge foreldre er fra land ned lav forekomst av Tuberkulose får ikke BCG vaksinen, hverken som nyfødt eller som ungdom.

Venter ei lita jente den 27. August

Sniker litt.
Gutten min fikk BCG og har fått alle hepatitt vaksinene fordi jeg er fra Filippinene og kommer til å reise dit en gang :)

-mobil taster-

Da skjønner jeg hvorfor vi får det :P
Vi er utlendinger begge to så vi reiser mye til hjemmelandet.

Storebror 30.10.04
Mellombror 20.04.10
Lillebror 08.08.13

Back
Topp