Batterilys vs levende lys

Noelle

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Novembergull 2017
Leste i nettaviser her om dagen at bruk av levende lys kunne sammenlignes med passiv røyking. Fikk litt noia kan man si. Noen her som bruker batterilys? Vurderer sterkt å bare bruke opp det jeg har av lys og investere i batterilys. Har sett litt på nett, og det er jo enorme prisforskjeller. Har du kjøpt batterilys? Tanker rundt dette?

Ja fikk med meg det jeg også:o jeg tenker at det er nok ikke så gale hvis en ikke tenner hele rommet fullt av lys hver dag. Jeg tenner lys veldig sjeldent så da tror jeg ikke det kan gjøre stor skade.

Etter en kveld her i høst der det tok fyr i te-lyset er jeg slutta å tenne lys :p

Uff så skummelt:o brant det mye?
Nei, tok fyr i den flytende stearinen nedi der, men var i et sånn hjerte som henger og dingler i vinduet, så sleit litt med å finne ut hvordan jeg skulle få slukt det :p ammetåka slo til, så jeg tok det i vasken på badet og hadde vann på! Ikke lurt :p bedre å kvele en slik flamme ;)

Nei, tok fyr i den flytende stearinen nedi der, men var i et sånn hjerte som henger og dingler i vinduet, så sleit litt med å finne ut hvordan jeg skulle få slukt det :p ammetåka slo til, så jeg tok det i vasken på badet og hadde vann på! Ikke lurt :p bedre å kvele en slik flamme ;)
Bra det gikk bra!:o var brann 2.juledag hos venninnen min pga stearinlys i juledekorasjon..

Det tviler jeg på. Det er jo mange flere giftige gasser i sigarettrøyk! Uansett kommer aldri til å bytte ut med elektrisk lys - da er jeg heller uten!

Leste det jeg også... I første omgang begrenser vi bruken litt, så ser vi hva vi gjør etterhvert..

Leste det jeg også... I første omgang begrenser vi bruken litt, så ser vi hva vi gjør etterhvert..

Vi har batterilys :p
Mest fordi vi er så fantastisk distré at vi glemmer hodene våre, hadde de ikke satt fast på kroppene våre :p

Jeg tror jeg vil ha batterilys hvertfall, har funnet noen på buyhelse.no som ser veldig fine ut med ekte voks rundt. De koster litt, men tenkte å kjøpe et enkelt først og se om det er noe fint. Skal sies at jeg elsker levende lys og tenner lys nesten hver dag på høst og vinter, så jeg blir skremt over å lese at det påvirker innemiljøet såpass mye.

Jeg har batterilys som står ute på trappen.
Inne bruker jeg stort sett te-lys. Jeg elsker duftlys, og kjøper allergivennlige der jeg kan.
Jeg brenner lys kanskje et par kvelder i uka, glemmer liksom at jeg skal tende dem :P

er så sjelden eg tenne lys, så dei få gangane eg gjer det, tenker eg at det ikkje har noko å seie....

Det var når du tennte og slukket dem som var farlig. Hvis du gjorde det ute var det ikke så ille. Tror dette ble kraftig hauset opp altså. Passiv røyking varer over tid. Og tenne og slukke lys er kun en kort stund. Typisk tabloid skremselspropaganda ;)

• Liker
Reactions: EJ
Er mer paranoid for flammen jeg da... man glemmer at man har tent lyset og så begynner det å brenne... men har ikke batterilys heller da.

Er mer paranoid for flammen jeg da... man glemmer at man har tent lyset og så begynner det å brenne... men har ikke batterilys heller da.
Er derfor vi kjøpte batterilys :)

Vi tenner ikke lys så ofte, og har litt både og akkurat nå iallefall :-)

Back
Topp