Bassengtrening

Solmilla83

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Noen som driver med det? startet med det i dag, ble så uvell når jeg skulle gå opp hele kroppen føltes blytung og beina ble helt nummne og rare

Jeg var på svømmetrening i begynnelsen sv svangerskapet og følge meg ikke så bra, ble svimmel av det varme vannet i bassenget og fikk mye høyere puls. Klarte så vidt å avslutte kurset da, men fant ut at svangerskap er ikke bra med varmt vann.

Noen som driver med det? startet med det i dag, ble så uvell når jeg skulle gå opp hele kroppen føltes blytung og beina ble helt nummne og rare

Men er det vanlig bassengtrening for alle liksom? For vet det de har her i byen er i et basseng som er ganske så varmt. Tviler på at det er å anbefale for gravide, man skal jo unngå for varmt vann over lengre tid. En ting er jo at det ikke er så bra for baby i magen, og så er det ikke ulogisk at man kan bli dårlig om man blir for varm selv også.

Men er det vanlig bassengtrening for alle liksom? For vet det de har her i byen er i et basseng som er ganske så varmt. Tviler på at det er å anbefale for gravide, man skal jo unngå for varmt vann over lengre tid. En ting er jo at det ikke er så bra for baby i magen, og så er det ikke ulogisk at man kan bli dårlig om man blir for varm selv også.

Nei et bittelite basseng til bruk for de som trenger det kun plass til 4. Var ikke kjempevarmt akkurat passe. Jeg har varme i eget badekar men der har jeg ikke badet på lenge

Nei et bittelite basseng til bruk for de som trenger det kun plass til 4. Var ikke kjempevarmt akkurat passe. Jeg har varme i eget badekar men der har jeg ikke badet på lenge

Oki :) Ja nei jeg mente ikke 'offentlig' altså, men om det var tilrettelagt for gravide eller om det var for generelle behov. Er jo klart ikke farlig om det er bittelitt varme, men når man skal bevege seg en del i tillegg blir det jo fort ekstra varmt, og som gravid med ekstra varmeproduksjon så kan man sikkert fort merke ubehag av det.

Jeg rakk bare to timer i bassenget før de tok sommerferie og stengte det. Starter opp igjen 16. august.
Er egentrening da, så ingen instruktør eller noe.
Forrige sv.skap var det gruppetrening for gravide jeg var med på, med instruktør. Men kommunen har visst tatt over bassengopplegget på sykehuset her, så den gruppetreninga har de dessverre kuttet ut :(
Heldigvis fikk jeg den første timen med en fysioterapeut som gikk gjennom hvilke øvelser jeg burde gjøre, + jeg husker en del fra forrige sv.skap :)

Anbefaler å ha med en vannflaske som du setter ved bassengkanten, man blir fort litt uggen når vannet og rommet er varmt. Da hjelper det veldig med kaldt vann i ny og ne :)
Jeg synes det er kjempeherlig å bade og trene i vannet, hjelper utrolig mye på bekkenet.
Og vannet er ikke varmt nok til at det skader babyen, men man skal selvfølgelig høre på kroppen og avslutte hvis det blir ubehagelig :)

Jeg er en ivrig svømmer og bader gratis på det lokale offentlige badet her i kommunen :-) Vi har ikke noe spesiell svømmetrening for gravide, og kun oppe tre ganger i uka fra september til mai. Men jeg kan med hånden på hjertet si at hvis jeg ikke hadde vært så flink tidlig i svangerskapet, og før jeg ble gravid til å svømme, så hadde jeg nok hatt mye mer plager i graviditeten...! Har ikke hatt et snev av bekkenløsning eller kramper i beina er 34+0 nå.. Og jeg er veldig, veeldig overvektig... Bare synd det åpner så sent igjen, tror ikke jeg får svømt mer før gutten kommer...

Siden du bor i Haugesund, det er på Reumatismesykehuset, der er det et lite basseng og jeg synes at vannet var ganske varmt, for meg personlig da, men ellers var det kjempebra som øvelser og jordmor var med og vi snakket om forskjellige temaer relaterte til graviditeten. Vannet var kanskje 31-32 grader, husker ikke helt.

Siden du bor i Haugesund, det er på Reumatismesykehuset, der er det et lite basseng og jeg synes at vannet var ganske varmt, for meg personlig da, men ellers var det kjempebra som øvelser og jordmor var med og vi snakket om forskjellige temaer relaterte til graviditeten. Vannet var kanskje 31-32 grader, husker ikke helt.

Stemmer, har vært i det bassenget der, fryktelig lenge siden da, men husker at det var veldig godt og varmt. :) Er nok helt sikkert ikke noen fare med det nei, men vi er jo litt ulike ifht hvordan vi reagerer på varme, spesielt i et svangerskap. Så er ikke helt uforståelig at man kan bli dårlig av det også.

Jeg er en ivrig svømmer og bader gratis på det lokale offentlige badet her i kommunen :-) Vi har ikke noe spesiell svømmetrening for gravide, og kun oppe tre ganger i uka fra september til mai. Men jeg kan med hånden på hjertet si at hvis jeg ikke hadde vært så flink tidlig i svangerskapet, og før jeg ble gravid til å svømme, så hadde jeg nok hatt mye mer plager i graviditeten...! Har ikke hatt et snev av bekkenløsning eller kramper i beina er 34+0 nå.. Og jeg er veldig, veeldig overvektig... Bare synd det åpner så sent igjen, tror ikke jeg får svømt mer før gutten kommer...

Svømming er jo utrolig bra trening da! Synd de ikke har åpent lengre hos dere! Tenker det nok er litt greiere i de offentlige svømmehallene, her er hvertfall temperaturen der på ca. 27-29 grader, mens det på reumatismen hvor de har bassengtrening pleier å være en god del varmere hvertfall.

Stemmer, har vært i det bassenget der, fryktelig lenge siden da, men husker at det var veldig godt og varmt. :) Er nok helt sikkert ikke noen fare med det nei, men vi er jo litt ulike ifht hvordan vi reagerer på varme, spesielt i et svangerskap. Så er ikke helt uforståelig at man kan bli dårlig av det også.
Var hjemme i Bulgaria i sommer og der var vi på spa senter for noen dager, utrolig deilig, vannet var mineralt og rund 30 grader, helt perfekt! I mitt land fraråder de egentlig å bade i basseng, spesielt med varmt vann og offentlig på grunn av smittefare også (bakterier og sopp), men jeg badet i forrige svangerskap også i offentlig bassegn (Tysvær) og har aldri hatt problemer. Og deg virkelig føles mye bedre å være i vann, avslappende og kroppen virker så lett!

Var hjemme i Bulgaria i sommer og der var vi på spa senter for noen dager, utrolig deilig, vannet var mineralt og rund 30 grader, helt perfekt! I mitt land fraråder de egentlig å bade i basseng, spesielt med varmt vann og offentlig på grunn av smittefare også (bakterier og sopp), men jeg badet i forrige svangerskap også i offentlig bassegn (Tysvær) og har aldri hatt problemer. Og deg virkelig føles mye bedre å være i vann, avslappende og kroppen virker så lett!

Det var nok herlig kan jeg tenke meg! Bedre temperaturer på land og i Bulgaria nå :) Heheh.. Mellom 5-12 grader som det har vært her nå er jo tragisk :P (Men passer meg egentlig fint, blir ikke så varmt om natta da).
Men ja har vel hørt at de fraråder varmere basseng her også pga. bakterier, spesielt boblebad av den grunn, men de er jo også alt for varme mtp babyen da. Tror nok de offentlige her (Haraldshallen/Tysvær) er helt trygge, men man bør unngå dem når det nærmer seg termin da.

Back
Topp