Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det du beskriver er det jeg er redd for... Jeg tenker jeg venter til jeg har fått vært hos fysioterapeut. Hun vil stille den endelige og riktige diagnosen. Mitt hovedproblem er i område symfysen, til tider knivene smerter. Sliter enkelte dager med å løfte på høyre beinet og har smerter i lysken og nedover lårene. Lite smerter i ryggen, bare enkelte dager særlig i morgenen. Har også smerter i halebeinet, men det har jeg hatt helt siden forrige fødsel i 2014..Jeg har prøvd det. Og takket nei denne gangen, så får vanlig fysio. Jeg syns det hjalp der og da. Det var myeee lettere å bevege seg i vannet og da jeg kom hjem fikk jeg kjempevondt nesten hver gang. Sa i fra til fysio, så jeg stod over de øvelsene han tenkte kunne være for tungt. Jeg likte ikke å gå fra å være så lett til å bli såååå tung etter jeg kom opp av vannet. Måtte kutte det ut og endte opp med krykker og 100% sykemelding fra uke 18 til fødsel.
For noen hjelper det, og for andre ikke. Bare husk å ikke ta av selv om det er lett å bevege seg i vannet
Forrige svangerskap fikk jeg bekkenløsning utløst ved at jeg gjorde en brå og rask bevegelse, skulle rekke bussen.. Etter dette sleit jeg med bekkenet resten av graviditeten. Fra mars til juli. Fikk en brist eller brudd i halebeinet under styrtfødsel i 2014. Halebeinet har vært smertefullt siden, gikk til fysio seinest desember 2015 uten å bli nevneverdig bedre. Tenker at det kan ha en sammenheng med at bekkenløsningen nå kom sterkere og tidligere Sånn jeg har forstått det er det enklere å behandle låsning enn løsning. Har ikke vært hos fysio enda, venteliste.. Håper på å få hjelp fort, så jeg ikke blir dårligere enn jeg er nåFørst; jeg stiller på ingen måte spørsmål ved diagnosen dere evt har fått, men her er min erfaring fra to svangerskap:
Med mye vondt i bekkenet tidlig ble jeg henvist til fysioterapaut og bassengtrening. De mente det var bekkenløsning, og behandlingen var ok, men ikke mer enn det. Da jeg skulle gå opp en sleip gressbakke skle jeg, og den vridningen jeg fikk gjorde at "noe" klikket på plass i bekkenet og jeg var så godt som symptomfri!
Etter det begynte jeg å gå til kiropraktor, og fikk justert den bekkenLÅSNINGEN som jeg hadde på høyre side og som forårsaket en masse smerte og bevegelseshemninger.
Jeg vet at man skal være forsiktig med mye justeringer under svangrskapet, men for meg er det helt avgjørende å holde mitt skjeve bekken så bra som mulig i denne tiden.
Det er samme med meg. Dette er min tredje gang og jeg har alltid hatt mest smerter i symfysen. Fikk beskjed om at det ikke var mye å gjøre med det. Prøvde massasje, men det ble også verre. Ble til slutt innlagt på sykehuset i uke 31 for invalidiserende bekkenløsning. Jeg skulle settes i gang i uke 33 pga jeg ikke kunne gå og hadde sterke smerter. Heldigvis kjente jeg at det ble lettere da hodet festet seg dagen før planlagt igangsetting. Jeg ga beskjed og fikk reise hjem, men var sengeliggende frem til termin da kom hun.Det du beskriver er det jeg er redd for... Jeg tenker jeg venter til jeg har fått vært hos fysioterapeut. Hun vil stille den endelige og riktige diagnosen. Mitt hovedproblem er i område symfysen, til tider knivene smerter. Sliter enkelte dager med å løfte på høyre beinet og har smerter i lysken og nedover lårene. Lite smerter i ryggen, bare enkelte dager særlig i morgenen. Har også smerter i halebeinet, men det har jeg hatt helt siden forrige fødsel i 2014..