Bassengbad

Avocado

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Bader dere i offentlig bad i rugetiden?
Har klinikken din sagt noe om det?

Jeg har ikke gjort det, men skal jo kunne gjøre det. Folk gjør jo det etter eggløsning og når man er gravid:)

På riksen sier de vel at man skal unngå karbad(regner offentlige bad går for det samme) i 9 dager fra uttak, så jeg ville unngått det i rugetiden. Lett å pådra seg en infeksjon etter uttak.

Jeg har ikke gjort det, men skal jo kunne gjøre det. Folk gjør jo det etter eggløsning og når man er gravid:)
Jeg fikk beskjed om ikke å bade den første uken etter innsett (offentlig, sjø og hjemme i badekar)
På riksen sier de vel at man skal unngå karbad(regner offentlige bad går for det samme) i 9 dager fra uttak, så jeg ville unngått det i rugetiden. Lett å pådra seg en infeksjon etter uttak.

Jeg spurte klinikken nå, og fikk et litt ullent svar..
Det var litt økt risiko for infeksjon, men de så likevel ingen grunn for at jeg ikke skulle gjøre det, og sa det det måtte jeg føle på selv..
I tillegg har jeg ikke hatt uttak denne gangen, så dermed litt tryggere ;)

Det står jo ingen steder at man ikke kan bade i basseng etter eggløsning dersom man prøver å bli gravid liksom:P Jeg husker jeg var i svømmehall etter eggløsning da jeg ble gravid med sønnen min:)

Ikke bad før etter 10 dg etter uttak pga infeksjonsfare, men det gjelder vel ikke frys da man ikke har uttak? :)

Jeg tok sjansen i dag :)
Deilig med litt trim :D

Det blir nok litt feil å sammenligne med eggløsning i alle fall, for da har man jo ikke hatt et inngrep i livmora i forkant :) Tenker at ved frys er det tryggere, men jeg fikk beskjed om å la være i 14 dager fra uttak ved fersk i alle fall.

Det blir nok litt feil å sammenligne med eggløsning i alle fall, for da har man jo ikke hatt et inngrep i livmora i forkant :) Tenker at ved frys er det tryggere, men jeg fikk beskjed om å la være i 14 dager fra uttak ved fersk i alle fall.
Ja, men nå tenkte jeg å svare på Avocado som har hatt fryseforsøk:) Ikke uttak.

Back
Topp