Basseng etter fødsel

Lenva

Betatt av forumet
Noen som vet hvor tidlig jeg kan dra i bassenget etter fødsel? Er litt over 3uker nå og ser ut som det omtrent har slutta med den renselsen nå. Jr er med på varmtvannsbading på torsdager og har så lyst å være med han i bassenget igjen, men vet ikke hvor for fort man kan bade?

Som de andre sier, 6 uker. Men jeg tror jeg skal lure meg til en tur i badekaret hjemme, snart 5 uker siden fødsel her da, litt mindre skummelt det enn offentlig basseng :)

I utgangspunktet skal det gå seks uker pga at det er "åpent" rett opp. Pga at jeg ikke blør mer og det har gått fem uker sa legen at jeg kunne bade fra nå av. Jeg badet sammen med datteren i badekaret hjemme etter 4 uker.

Æsj da får jeg bare vente lengre da, bare synd bassenget er oppe til påske bare her vi bor. :P

Æsj da får jeg bare vente lengre da, bare synd bassenget er oppe til påske bare her vi bor. :p

Sniker fra mars. Diskuterte dette med jordmor fordi svømming er den treningen jeg får gjort pga skader. Hun sa at hvis renselsen var på et minimum kunne man fint begynne å svømme igjen etter 3 uker, men man burde vente de tre ukene.

Sniker fra mars. Diskuterte dette med jordmor fordi svømming er den treningen jeg får gjort pga skader. Hun sa at hvis renselsen var på et minimum kunne man fint begynne å svømme igjen etter 3 uker, men man burde vente de tre ukene.
Okeii, tror jeg skal spørre helsesøster når jeg skal dit på torsdag om hva hu mener å da. :)

Fikk hvite 6 uker bare 6 dager igjen lol:)

Det er 6 uker som er offisiell anbefaling, trolig lenger dersom man fortsetter å blø? For tampong og mensbeger er jo ikke lov å bruke, bare bind. Som ikke funker så godt til å bade.

Ok, takk for svar :). Jeg hører litt ekstra rundt her i tillegg siden det er såpass viktig for meg.

Jeg er 6 uker nå på mandag som kommer, så spurte HS om jeg kunne i bassenget imorgen da ettersom det bare er noen dager om å gjøre og det gikk bra sa hun. :)

Back
Topp