Basengtrening

Miriamsmams

Glad i forumet
Mange som sliter med bekkenløsning går til trening i baseng. Men hva gjør dere der? hvordan trener man? tenkte jeg skulle trene litt på egenhånd nemlig

Eg har ikkje bekkenproblemer, men går på vanntrening for gravide som er bra både for å forebygge og for de som har bekkenproblem.. Der trener vi styrke og kondisjon for det meste.. Jogger i bassenget, kneløft, vanlig svømming (men for de som har bekkenproblem må padle med beina og ikkje ta vanlige svømmetak) ellers trener vi armer, og strekker mye ut! Litt vanskelig å forklare kordan øvelsene blir gjort :-P

Det er helt greit, men takk for svar, du gir meg i allefal tips til hva jeg kan gjøre. og at jeg ikke bør svømme med beina når jeg har bekkenløsning. osv. tusen takk for svar

Jeg har hørt at ellipsemaskin og sykkel kan være fint når man har bekkenløsning :) Har det selv men har ikke maskinene, så startet med bassengtrening i stede, noe som hjelper utrolig mye! Utenom det har jeg ei venninne som er fysioterapaut og er i uke 35 nå, som har en yogafilm for gravide hun synes er helt super for hennes del :) Masse lykke til!

Back
Topp