Base til Maxicosi Pebble

Isrose

Flørter med forumet
Hei

jeg er totalt forvirret... kanskje noe kan hjelpe meg? Har bestemt oss for å kjøpe maxicosi Pebble til vårt barn som er ventet i januar:-) Tenkte handle over nettet,- både fordi vi bor på et lite sted hvor det ikke finnes barneseter å få kjøpt, men også fordi det er billigere enn å reise til nærmeste by. Har ikke isofix, men tenkte å kjøpe basen som heter easyfix,- en kombinert belte-/ isofix base. Basen er bra, og den har lysindikator for om du har festet setet riktig eller eller ikke. I tillegg er det greit å ha isofox- feste, ettersom vi vurderer og kjøpe ny bil :-) Men.... har spurt 5 ulike forhandlere om denne basen passer til stolen, og det er STOR uenghet..... Noen sier ja, mens andre sier nei. Flere sier de har spurt produsenten, men likevel får jeg ulike svar... Kan noen hjelpe meg?? Noen som har prøvd ut denne stolen og basen?
-isrose-

Den passer, men gjør det dårligere i test med easyfix enn familyfix. Maxi Cosi Cabriofix med easyfix er tidenes sikreste babystol, og pebble med familyfix er like etter. Cabriofix gjør det også dårligere med familyfix.. Det sagt, så fraråder Trygg Trafikk sterkt å kjøpe bilsikring over nett eller postordre pga behandlingen det kan få under transport.

Takk for svar, har funnet ut at Easyfix passer til Pebble jeg også. Det står forresten i den nyeste brosjyren til maxicosi:-)

Hadde vi hatt isofix i bilen, hadde vi valgt en ren isofix base, men forelpig har vi en bil uten isofix. Vi mener å bytte bil, og det er derfor vi velger en kombibase.

Når det gjelder handel over nett, så har jeg faktisk ikke tenkt på dette... Men man  må jo gå utifra at varene pakkes forsvarlig og at de fraktes slik de skal fraktes. Er det en minste tvil om at varene har fått seg en skade, så returnerer vi selvsagt produktet! Seriøse forhandlere av bilstoler, som sender via post, MÅ jo være sikker på at deres produkter pakkes og sendes forsvarlig.

Sicily skrev:
Den passer, men gjør det dårligere i test med easyfix enn familyfix. Maxi Cosi Cabriofix med easyfix er tidenes sikreste babystol, og pebble med familyfix er like etter. Cabriofix gjør det også dårligere med familyfix.. Det sagt, så fraråder Trygg Trafikk sterkt å kjøpe bilsikring over nett eller postordre pga behandlingen det kan få under transport.

Isrose skrev:
Takk for svar, har funnet ut at Easyfix passer til Pebble jeg også. Det står forresten i den nyeste brosjyren til maxicosi:-)

Hadde vi hatt isofix i bilen, hadde vi valgt en ren isofix base, men forelpig har vi en bil uten isofix. Vi mener å bytte bil, og det er derfor vi velger en kombibase.

Når det gjelder handel over nett, så har jeg faktisk ikke tenkt på dette... Men man  må jo gå utifra at varene pakkes forsvarlig og at de fraktes slik de skal fraktes. Er det en minste tvil om at varene har fått seg en skade, så returnerer vi selvsagt produktet! Seriøse forhandlere av bilstoler, som sender via post, MÅ jo være sikker på at deres produkter pakkes og sendes forsvarlig.

Sicily skrev:

At produktene behandles forsvarlig under postgangen er en garanti forhandlerne ikke kan gi. Det er ikke rare støtene som skal til og pakker behandles ikke pent.. Du behøver ikke å kunne se skadene, det kan oppstå brister i materialene dere ikke ser, men som kan bli fatale under kollisjon. Ville heller tatt den ekstra turen og kjøpt bilstol fra butikk og fraktet den selv. Better safe than sorry..

Fant forresten ut (etter MYE frem og tilbake med 6 ulike forhandlere!!) at basen easyfix IKKE passer til Pebble... Maxicosi selv sier det også. Grunnen til at det står i produktkatalogen for 2012 at den passer, er at de planlegger å utbedre denne esyfix- basen til å passe den nye modellen Pebble. Foreløpig finnes bare de gamle easyfix- basene på markedet og de psser ikke. Flere forhandlere har fysisk prøvd ut det og er helt sikker på dette..! Så det blir beltebase på oss (easybase 2).

Isrose skrev:
Fant forresten ut (etter MYE frem og tilbake med 6 ulike forhandlere!!) at basen easyfix IKKE passer til Pebble... Maxicosi selv sier det også. Grunnen til at det står i produktkatalogen for 2012 at den passer, er at de planlegger å utbedre denne esyfix- basen til å passe den nye modellen Pebble. Foreløpig finnes bare de gamle easyfix- basene på markedet og de psser ikke. Flere forhandlere har fysisk prøvd ut det og er helt sikker på dette..! Så det blir beltebase på oss (easybase 2).

Jeg har blandet Easyfix og Easybase, så klart. *klaskepanne* Dere kan fortsatt velge en kombinasjonsbase dersom dere velger Maxi Cosi Cabriofix i stedet for Pebble på Easyfixbasen. Denne kombinasjonen har også høyere poengsum enn Pebble og Easybase 2.

Det blir nok Pebbel, ettersom denne har en forbedret sittestilling for babyen, har bedre polstring og er generelt en forbedret utgave;-) Så satser på Easybase 2 + Pebble vi;-)

Back
Topp