Barseltur

Maria:)

Andre møte med forumet
Sitter og drømmer meg avgårde til fjerne himmelstrøk.. sikkert spesielt fordi jeg vet at sommeren blir rolig! tenker litt på å lure med mannen på en barseltur etter jul, så jeg har en tur å glede meg til. Hvor ville dere ha reist med baby?

Vi har snakket om at han skal ta ferie mens jeg enda har permisjon, så skal vi reise på en god ferie alle tre! Kravet er at det er varmt der, ellers er vi åpen... Har snakket om mauritius, cape verde, Portugal, croatia....

Anbefaler Brela i Kroatia. Stille og rolig liten landsby, nydelig utsikt, nydelig mat på Hrast (liten restaurant) og ikke stappfult av folk. Mye vakkert å se på. Perfekt for å bare slappe helt av uten de store tingene som skjer :)

Vi har samme tanke, hadde vært deilig å komme seg bort i vinter/neste vår :) Vi hadde i utgangspunktet planlagt en Asia-tur, men blir nok Europa pga baby. Håper bare vi finner et sted med ordentlig syden-temp på våren :)

tenkte faktisk Kroatia om det ble europa:) Ellers har jeg tenkt Thailand, karibien, Florida eller California.. Lyst laaaangt bort, men får vel se "hva slags" baby som kommer først..

Jeg kjenner flere som har vært i Thailand med små, så vi vurderer det. Vi har begge jobber som gjør det vanskelig med mer enn en uke sammenhengende ferie utenom sommeren, så permisjonstiden er ypperlig til å ta en tur til litt fjernere himmelstrøk.

Med storebror var vi to uker i Puerto Rico i februar (da han var 7 mnd), og det gikk veldig fint. Passe varmt, ikke alt for lang reise. Masse pensjonister som blei sjarmert av lillemann, og han storkoste seg med all oppmerksomheten ;)
Eneste negative var at det er dårlig med barneseter både i buss og taxi, så jeg anbefaler å ha med eget sete, og ta taxi i stedet for reiseselskapets buss til og fra flyplassen. Vi hadde ikke tenkt så langt, så vi hadde han i bæreselen på bussturen, og spente oss selv fast med to-punkts-selen. Funket for så vidt greit det og, men synes ikke det er helt optimalt.
Vi var jo bare ute etter sol og varme, og rein avslapning, så vi hadde en veldig deilig tur. Det er endel å gjøre rundt om på øya, men jeg ville kanskje valgt et annet sted om man var opptatt av litt mer opplevelser enn bassengkant og strand.

Uansett hva man velger, så anbefaler jeg å bestille i god tid, så man kan få reservert seter på første rad. Da får man krybbe som de henger på veggen foran deg. Vi fikk plasser der kun ene veien, og det var helt klart den mest behagelige flyreisen.

Vi reiste til Grand Canaria da jeg hadde permisjon sist. Helt fantastiske 2 uker. Vi reiste i mars :)

Back
Topp