Barseltreff hjemme

Sjokoladekaka

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hva serverer man? :)

Jeg har aldri vært på barseltreff utenom de på helsestasjonen og tenkte å invitere de hjem til meg. Lurer dermed på hva som er vanlig å servere.

Pleier man å servere lunsj? Eller bare kaffe og boller?

Hvor lenge pleier det å vare?
 
Skal du lage lunsj kan du jo lage pastasalat, pizzahorn, suppe? Ellers så kan du jo bare sette litt frukt og kjekspå bordet og tilby kaffe[emoji4]
 
Her kjører vi enkel stil. Den som inviterer stiller med brød/rundstykker og drikke, alle tar med et pålegg hver. Så kan man heller diske opp med noe spesielt hvis man har tid og energi en gang innimellom.

Vet om flere barselgrupper som har fått sin undergang ved at folk legger lista så høyt i form av hva de serverer at det blir et ork og styr å ha barseltreff. Den første som inviterer legger liksom lista, og da føler folk de må følge opp i samme stil. Og så ender det med at man ikke orker arrangere og ting dabber av.
 
Ikke vært på barseltreff, men vært på bæretreff :) da har det blitt gjort noe ala det samme som Lilerose eller vaffler om man gidder steke det :p ellers kaffe/te/vann å drikke :)
 
Vi har pleie å gå for enkelt lunsj. Typisk stekte rundstykker og pålegg eller innbakte horn eller boller... ofte med litt frukt og sjokolade i tillegg.
 
Her kjører vi enkel stil. Den som inviterer stiller med brød/rundstykker og drikke, alle tar med et pålegg hver. Så kan man heller diske opp med noe spesielt hvis man har tid og energi en gang innimellom.

Vet om flere barselgrupper som har fått sin undergang ved at folk legger lista så høyt i form av hva de serverer at det blir et ork og styr å ha barseltreff. Den første som inviterer legger liksom lista, og da føler folk de må følge opp i samme stil. Og så ender det med at man ikke orker arrangere og ting dabber av.

Så grei fordeling :) Det kunne jeg også tenkt meg å gjort! Har ikke lyst til å legge lista for høyt sånn at det blir et ork for andre å holde barseltreffet. Og for min egen del :p


Ikke vært på barseltreff, men vært på bæretreff :) da har det blitt gjort noe ala det samme som Lilerose eller vaffler om man gidder steke det :p ellers kaffe/te/vann å drikke :)

Hehe, så du har vært med på det samme ja. Vaffler er jo godt det også :D


Vi har pleie å gå for enkelt lunsj. Typisk stekte rundstykker og pålegg eller innbakte horn eller boller... ofte med litt frukt og sjokolade i tillegg.

Innbakte horn er jo også veldig godt! :)
 
Jeg serverte påsmurte brødskiver, druer og vann på bordet. Vannkoker, instant kaffe og te til selvservering på kjøkkenet :) Enkelt og greit <3 Var greit med påsmurt da det ikke alltid er ledige hender <3
 
Du serverer akkurat hva du vil ;)

De treffene jeg var på ble det servert alt mulig rart. Men det kjekkeste var når verten sto for rundstykker og vi andre tok med ett pålegg hver. Enkelt og greit, og alle fikk noe de likte.
 
Back
Topp