Barseltiden. En stor skuffelse.

Marai

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
September To Remember
Jeg forguder babyen min, misforstå meg rett! Men barseltiden har blitt utrooolig kjedelig og repetitiv! Pga. korona er alt av aktiviteter stengt eller avlyst.. Hva har dere gjort for å "få dagene til å gå"?

Jeg kjenner meg bare så utrolig sliten og alene oppi det hele. Familie og venner bor langt unna, og ellers i hjemmet er det kun oss to + samboer.
Trodde ikke barseltiden skulle bli sånn... Det har blitt en enorm skuffelse.
Beklager hvis dette innlegget ble litt sytete. :wtf:
 
Skjønner følelsen, jeg benyttet anledningen til å være mye ute på trilleturer. Oppdaget nye tursteder ved å reise nye plasser, evt ta med venner i helger osv. Ellers prøvde jeg å rydde/ ommøblere hjemmet, hvile mye med den lille, kokkelere med nye måltider på kjøkkenet til partneren min, reiste til fam i helgene (overnattet hos de som hadde lang kjørevei).

Har du prøvd å komme i kontakt med andre i området som er hjemme med barn selv? Ser at det alltid dukker opp sånn grupper på Facebook for å komme i kontakt med andre.
 
Skjønner følelsen, jeg benyttet anledningen til å være mye ute på trilleturer. Oppdaget nye tursteder ved å reise nye plasser, evt ta med venner i helger osv. Ellers prøvde jeg å rydde/ ommøblere hjemmet, hvile mye med den lille, kokkelere med nye måltider på kjøkkenet til partneren min, reiste til fam i helgene (overnattet hos de som hadde lang kjørevei).

Har du prøvd å komme i kontakt med andre i området som er hjemme med barn selv? Ser at det alltid dukker opp sånn grupper på Facebook for å komme i kontakt med andre.

Joda, jeg er nok bare skuffet over at barseltiden ikke ble som forventet :rolleyes: Trilleturer alene blir liksom litt ensomt i lengden. Jeg skal sjekke ut fb! Takk for tips :happy:
 
Joda, jeg er nok bare skuffet over at barseltiden ikke ble som forventet :rolleyes: Trilleturer alene blir liksom litt ensomt i lengden. Jeg skal sjekke ut fb! Takk for tips :happy:
Sniker
Sjekk ut lokallaget til turistforeningen. De arrangerer trilletur 1 gang i uka her.
 
Samme her!
Godt å høre det er flere som dele opplevelsen.
Jeg koser meg hjemme med barnet og husarbeid.
Men du beskriver det så fint; det blir det samme hver dag.
Hadde gledet meg til barselgruppe eller mammatrening med baby eller noe å delta på en dag eller to i uken, og treffe andre med barn i samme alder/permisjon.
Men her er ALT avlyst eller utsatt.
Jepp, har sjekket Dnt trillegruppe: avlyst inntil videre.
Jepp, laget facebookgruppe for å ta kontakt med andre (fikk liste med navn fra helsesøster), men ingen interesse. Orker ikke mase på andre heller.
Venner er jo opptatt med jobb og ferier.

Jeg har det fint, men dette er et savn.
Helt enig..er litt skuffet liksom.
Kanskje det kjennes ekstra godt siden vi ble "isolerte" i 2 måneder FØR permisjonen rakk å begynne...

Jeg trives i eget selskap og gjør fine ting for meg selv og barnet på dagtid. Men savner å trille med noen..eller bare dele en kaffeprat om baby og barselting med noen i samme situasjon.
 
Samme her!
Godt å høre det er flere som dele opplevelsen.
Jeg koser meg hjemme med barnet og husarbeid.
Men du beskriver det så fint; det blir det samme hver dag.
Hadde gledet meg til barselgruppe eller mammatrening med baby eller noe å delta på en dag eller to i uken, og treffe andre med barn i samme alder/permisjon.
Men her er ALT avlyst eller utsatt.
Jepp, har sjekket Dnt trillegruppe: avlyst inntil videre.
Jepp, laget facebookgruppe for å ta kontakt med andre (fikk liste med navn fra helsesøster), men ingen interesse. Orker ikke mase på andre heller.
Venner er jo opptatt med jobb og ferier.

Jeg har det fint, men dette er et savn.
Helt enig..er litt skuffet liksom.
Kanskje det kjennes ekstra godt siden vi ble "isolerte" i 2 måneder FØR permisjonen rakk å begynne...

Jeg trives i eget selskap og gjør fine ting for meg selv og barnet på dagtid. Men savner å trille med noen..eller bare dele en kaffeprat om baby og barselting med noen i samme situasjon.
Vi skulle ha flytte til samme område alle sammen, savner selv å noen faste trillepartnere!:smiley-bounce012
 
Så rart at alt er avlyst. Jeg bor i Oslo, og til tross for mest smitte i Norge, går barselgruppe, babysang, babysvømming og mammatrening som vanlig her. Krysser fingre for deg og at det snart starter der du bor også!! Skjønner godt at du savner noe «fast» i hverdagen, er ikke mye variasjon og sosial omgang som skal til for å sette enda mer pris på tiden hjemme.
 
Så rart at alt er avlyst. Jeg bor i Oslo, og til tross for mest smitte i Norge, går barselgruppe, babysang, babysvømming og mammatrening som vanlig her. Krysser fingre for deg og at det snart starter der du bor også!! Skjønner godt at du savner noe «fast» i hverdagen, er ikke mye variasjon og sosial omgang som skal til for å sette enda mer pris på tiden hjemme.
Hvor er du på mammatrening? Ledig plass? :angelic:Min er avlyst. Dvs den har blitt nettbasert. Det er liksom ikke det samme.
 
Hvor er du på mammatrening? Ledig plass? :angelic:Min er avlyst. Dvs den har blitt nettbasert. Det er liksom ikke det samme.

Oslo Kvinnehelsesenter på Røa kjører mammatrening og barselyoga. Tror det er ledige plasser på noen kurs enda, men fylles nok raskt opp nå mot oppstart!
 
Så rart at alt er avlyst. Jeg bor i Oslo, og til tross for mest smitte i Norge, går barselgruppe, babysang, babysvømming og mammatrening som vanlig her. Krysser fingre for deg og at det snart starter der du bor også!! Skjønner godt at du savner noe «fast» i hverdagen, er ikke mye variasjon og sosial omgang som skal til for å sette enda mer pris på tiden hjemme.
Ja, det er så rart!
I distriktet her er det ingenting. Men ser babysvømming og babymasasje starter til høsten.
Ingen barselgruppe, ei heller trening. Det pleier å være barseltrening med en fysioterapaut her. Venninner likte den treningen.
Helsestasjonen har heller ikke noe.

Ja, det er noe nettbasert barseltrening. Men som Marithe skriver, det er ikke det samme
For meg er det like mye det sosiale og å treffe andre utenfor huset.

Jeg satser på at det blir noe i løpet av høsten :)
 
Ja, det er så rart!
I distriktet her er det ingenting. Men ser babysvømming og babymasasje starter til høsten.
Ingen barselgruppe, ei heller trening. Det pleier å være barseltrening med en fysioterapaut her. Venninner likte den treningen.
Helsestasjonen har heller ikke noe.

Ja, det er noe nettbasert barseltrening. Men som Marithe skriver, det er ikke det samme
For meg er det like mye det sosiale og å treffe andre utenfor huset.

Jeg satser på at det blir noe i løpet av høsten :)
Helt enig. Det er den sosiale interaksjonen jeg savner! Alt er liksom så stille om dere skjønner...

Så flott at det finnes tilbud i noen byer! Håper det åpner opp for resten av oss også. Vel, på en god og forsvarlig måte selvsagt, med tanke på pandemien.

Det er i det minste godt å høre at jeg ikke er helt alene med disse følelsene. :Heartpink
 
Kjenner veldig på det samme.. nå ble situasjonen vår litt spesiell da partner mistet jobben rett etter fødsel og vi har vært hjemme sammen. Misforstå meg rett, jeg er utrolig glad for at han er hjemme med oss (sett bort fra at han er arb.ledig såklart), det gjør at vi avlaster hverandre mer og deler blant annet på nettene men føler også at denne tiden ikke ble slik man hadde sett for seg, da spesielt mtp korona.. Merker jo at jeg i flere måneder har vært livredd for smitte, for å omgås folk og for at folk skal holde mini. I tillegg er venner og bekjente opptatt stort sett på formiddagen og på ettermiddagen styrer folk med sitt. Dagene går utrolig fort, men de går i det samme og det skjer svært lite spesielt..
 
Ja, det er så rart!
I distriktet her er det ingenting. Men ser babysvømming og babymasasje starter til høsten.
Ingen barselgruppe, ei heller trening. Det pleier å være barseltrening med en fysioterapaut her. Venninner likte den treningen.
Helsestasjonen har heller ikke noe.

Ja, det er noe nettbasert barseltrening. Men som Marithe skriver, det er ikke det samme
For meg er det like mye det sosiale og å treffe andre utenfor huset.

Jeg satser på at det blir noe i løpet av høsten :)
Hovedfordelen jeg så med barselgym var at ungene underholdt hverandre. Det ga fred til å få gjort øvelsene. Det nytter ikke med nettbasert
 
Tenk deg denne situasjonen - med kolikkbaby DET er kjedelig, slitsomt og repetetivt. Ikke går det med vogn heller Skulle gjerne byttet med deg any day! Vet ikke om det kanskje setter ting i perspektiv men som andre sier; lokale turlag, barselgruppe på eget insj ned damer i området?
 
Tenk deg denne situasjonen - med kolikkbaby DET er kjedelig, slitsomt og repetetivt. Ikke går det med vogn heller Skulle gjerne byttet med deg any day! Vet ikke om det kanskje setter ting i perspektiv men som andre sier; lokale turlag, barselgruppe på eget insj ned damer i området?
Få ting er mer slitsomt enn kolikkbaby. Noe av det verste med det er når man kjenner på trangen til å bare sette ungen på et rom, lukke døra og ta seg en lang pause langt vekk, samtidig som man jo vet at ungen gråter for en grunn og så veldig gjerne skulle fikset problemet.
 
Jeg forguder babyen min, misforstå meg rett! Men barseltiden har blitt utrooolig kjedelig og repetitiv! Pga. korona er alt av aktiviteter stengt eller avlyst.. Hva har dere gjort for å "få dagene til å gå"?

Jeg kjenner meg bare så utrolig sliten og alene oppi det hele. Familie og venner bor langt unna, og ellers i hjemmet er det kun oss to + samboer.
Trodde ikke barseltiden skulle bli sånn... Det har blitt en enorm skuffelse.
Beklager hvis dette innlegget ble litt sytete. :wtf:
Vi meldte oss på babysang og babysvømming. Det gikk da de ikke tok inn så mange.
 
Back
Topp