Barseltid

Mammaheks

Forelsket i forumet
Hvor skal folk være etter fødsel?

Sist lå jeg på et provisorisk familierom med mannen min i 5 dager etter fødsel. Hvis jeg hadde hatt en vanlig fødsel måtte jeg nok ha ligget på firemannsrom (min store skrekk)

Denne gangen vet vi ikke hva vi gjør. Hvis vi blir foreldre på nytt midt i uka... hvem skal passe gullegutten vår så lenge? Mine svigerforeldre er i jobb begge to, og mine foreldre er ikke friske... Så aller mest har jeg lyst til å reise hjem med én gang etter fødsel. Har iiiikke lyst til å dele rom med noen. Vi føder på SIV

Hva skal dere andre?

Litt usikker, men tror det er tomannsrom i Drammen.. Var iallefall det venninnen min havnet på ifjor. De driver faktisk å bygger ut for å familierom på barsel der nå, men det er nok bare å glemme at det er ferdig til jeg skal inn ;) Så blir vel å dele med en annen nybakt mamma da.. Men satser på at jeg ikke trenger mange dagene- vil jo helst hjem til vårt eget :)

Her tar vi inn på barselhotellet etter fødsel :-) blir enerom, for mannen må være hjemme me de andre to søste små.

Hvis det skjer noe iløp av fødselen som tilsier at vi må på barsel etterpå så griner jeg, og kommer til å gjøre ALT jeg kan for å slippe.. Det er min største skrekk :-(

Jeg skal hjem så fort jeg kan :)

håper å få plass på barselhotellet, og helst et dobbelt rom om vi klarer ordne med barnevakt for det andre to barna.

tenkte og føde åsså stikke jeg;) hehe, neida! håper alt går fint og at det finnes rom til oss på barselhotellet:) men håper på å få dra hjem fortest mulig så klart:)

Tonje89 skrev:
Litt usikker, men tror det er tomannsrom i Drammen.. Var iallefall det venninnen min havnet på ifjor. De driver faktisk å bygger ut for å familierom på barsel der nå, men det er nok bare å glemme at det er ferdig til jeg skal inn ;) Så blir vel å dele med en annen nybakt mamma da.. Men satser på at jeg ikke trenger mange dagene- vil jo helst hjem til vårt eget :)

Jeg lå hvertfall på rom alene sist jeg fødte på Drammen :) Men mulig det egentlig  var tomannsrom som de bare tok ut en av sengene.. Ble lagd om til sånn familierom, så sambo kunne sove der :) Det koster litt da, men er jo koselig :)

håper vi kan komme på barselhotellet :) jeg og mannen min sammen..
Sykehuset har både enkelt og dobbeltrom så hvis vi må være på barsel håper jeg at jeg får enkeltrom.

vi har ikke barselhotell i tbg. hvis jeg ikke får alenerom vil jeg hjem med en gang :P

Som forrige gang skal jeg føde ved SiV. Sist fikk vi familierom, og det var helt nydelig. Vi mistet det dog på dag 2, og da havnet jeg på dobbeltrom. Hat, hat, hat. Hun jeg delte rom med (3. gangs!) hang i snora hele natta, ungen hennes skreik natta lang og jordmødrene fløy ut og inn. Skikkelig morsomt siden jeg lå nærmest døra.... Jeg hadde en veldig rolig baby som også sov bra, så jeg synes barsel ble bare slit da jeg måtte dele rom med andre. Dro hjem dagen etter.

Denne gangen har jeg også bedt om familierom, så jeg håper for alt jeg har at vi får det. Mamma og pappa skal passe storebror i de dagene vi (jeg) er på sykehuset.
Barsel er så mye koseligere når man er sammen som familie..

Her er det ikke noe barselhotell,  de har familierom, men mannen må nesten være hjemme med snuppa vår, så regner nesten med at jeg blir liggende på dobbeltrom, sist hadde jeg dobbelt rom alene, sikkert fordi jeg var litt syk og hostet som en gal...

Håper fødselen går så bra at vi kan flytte til sykehushotellet :) Da må mannen betale ca 600kr natta, men vi får dobbelrom. Håper det går greit. Har lite lyst til å dele rom med andre folk på barsel. Men må man så må man, hvis det er en grunn som feks fødselskomplikasjoner så er det jo greit, lite å gjøre noe med. Men er jo ganske kjipt hvis det er fordi det er fullt på sykehushotellet feks :/

Her har de bare 4 mannsrom:/ kan jo håpe på at det ikke er full da ..

Jeg skal også føde på SIV. Sist skulle jeg føde og ha familierom. Men når fødselen startet ville jeg føde på fødeavdelingen. Når fødselen var over spurte vi om vi kunne få et familierom selv om jeg ikke hadde født der men da var det ikke noe ledig. Jeg kom på et tomannsrom. Sov vel ikke så veldig bra men kan ikke huske at det var veldig ille. Hadde nok vært verre med et firmansrom. Vet ikke hva jeg skal gjøre denne gangen. Får se hvordan jeg føler etter fødselen.

Så dem har fortsatt familierom på SIV. Etter at jeg fødte der i 2008 synes jeg det var noe snakk om at dem skulle ta det bort?

Jeg aner ikke hvordan det er der jeg skal føde eller hvordan det blir... til vanlig har de hatt sånne omvisninger på sykehuset siste tirsdag i mnd, så jeg hadde tenkt å dra dit nå til tirsdag, men så fikk jeg beskjed av jordmor om at det hadde de slutta med :O Hun visste vel egentlig ikke hvorfor de hadde sluttet med det da.. syntes det var merkelig... jeg kunne jo trengt å vært litt kjent med rom og hvordan de utfører praksisen sin.. men men, får ikke gjort så mye med det.. Jordmor kunne iallefall svare meg på det meste jeg lurte på ang rom og slikt, og det kommer helt ann på kapasiteten den dagen vi kommer dit. De har et par sånne større familierom, og ei venninne av meg bodde der med mann og barn da hun fødte. Men jeg belager meg på det verste! Har lest at april er en travel mnd, så regner ikke med at det vil være noe ekstra ledig.. er det ledig så er det ledig, og må jeg dele rom med noen, så må jeg nok det.. det får vi ta den dagen:)

Her blir det vel rom på barsel i Drammen de første dagene. Så hjem til hus, hund og ro. Siden det er kun søsken og barnefar og besteforeldre som får komme på besøk i Drammen, så regner jeg med at det blir noe besøk hjemme.
Jeg kommer til å være på barsel helt til den blodprøva på bebisen er tatt, så hjem og nyte den nye og første tiden med liten i hus.

Kjenner jeg gleder meg til alt som kommer. Både nattevåk, bleier og skriking :-D
Og ikke minst trilleturer som familie :-D

her har de kun tomannsrom, men det pleier ikke å være fullt, så sjansen er stor for å få ligge alene. sist var det en rekordmnd. for sykehuset her og likevel hadde jeg rommet alene 3 av 5 netter

Neida, de har fremdeles familierom, de har noen flotte med dobbeltseng og tv, men i vårt tilfelle ombygde de et tomannsrom til å bli et familierom, men da måtte jeg og mannen min ligge i hver vår sykeseng... hehe, ikke så behagelig for han akkurat :P men godt for meg som var avhengig av den heisetingen over sengen for å røre meg pga keisersnittsår. 

min niese lå på firemannsrom rett etter keisersnitt på det samme sykehuset (SIV), og hun sa noe av det samme som Imogene: hun fikk ikke hvile etter fødsel pga de andre mødrenes oppførsel. 

Tror ikke det er vondt ment, men de fleste vil nok slappe av og komme til seg selv i fred...

Cicci79 skrev:
Jeg skal også føde på SIV. Sist skulle jeg føde og ha familierom. Men når fødselen startet ville jeg føde på fødeavdelingen. Når fødselen var over spurte vi om vi kunne få et familierom selv om jeg ikke hadde født der men da var det ikke noe ledig. Jeg kom på et tomannsrom. Sov vel ikke så veldig bra men kan ikke huske at det var veldig ille. Hadde nok vært verre med et firmansrom. Vet ikke hva jeg skal gjøre denne gangen. Får se hvordan jeg føler etter fødselen.

Så dem har fortsatt familierom på SIV. Etter at jeg fødte der i 2008 synes jeg det var noe snakk om at dem skulle ta det bort?

Back
Topp