Barseltid på sykehuset

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hva tenker dere om hvordan tiden på sykehuset har forandret seg fra da vi ble født og til vi selv er mødre nå?

Antall dager man får være sengeliggende og slappe av, ikke tenke på husarbeid, klesvask, sengeskift, matlaging.

Å kunne levere fra seg baby for å sove ut etter fødsel og være ordentlig uthvilt før man må ta nattevåken selv framover.

Hvordan er informasjon og oppfølging fra barnepleiere? Til amming og stell av baby...

Sånn sett var det nok bedre før, men når endelig lille hjerte-gullet er ute ønsker jeg å tilbringe mest mulig tid sammen med henne. Kan ikke tenke meg å "overlate" henne til noen andre så jeg får sove. Kanskje pappaen får lov å ha henne noen timer mens jeg blunder litt. Hehe! Føler meg skikkelig egen og overbeskyttende allerede.

Jeg syns det er litt rart å tenke på at man etter bare et par dager på sykehuset skal hjem og få til alt alene!:)

Da jeg ble født (24 år siden) mener jeg at mamma var hjemme etter en uke (ks). Var ikke så stor forskjell. Men jeg syns det kan være skummelt om man er førstegangs. Da skjønte jeg ikke at jeg ble sendt hjem dagen etter (haste ks) og skulle få til alt alene. Gikk jo fint, men nå er det liksom kamp om plasser på sykehuset og dårlig bemanning osv. Kommer også an på de forskjellige sykehusene og personalet man møter.

Jeg håper på å reise hjem snarest mulig etter fødsel! Har lagt nok på sykehus det siste året :(
Håper og tror jeg får mulighet til det :)

Jeg ble helt overrasket som førstegangs sist,jeg hadde ikke vært på omvisning og trodde jo babyene lå på felles rom som før.Men nei,når fødselen endelig var over la de henne i senga med meg.Sov ikke mye den natta:-) tror det var bedre før når msn fikk hentet seg inn igjen.Tiden på barsel syns jeg var pyton så denne gang vil jeg hjem om jeg kan fortere enn fortest:-)

Jeg måtte ta meg av babyen min etter fødselen. Ingen barnepleier som tok henne på natta. Ble ekstremt lite søvn siste natta..

Back
Topp