Barseltårer

Eliine

Flørter med forumet
Flere som har stiftet bekjentskap med barseltårene? Hvordan opplevde du det? Varte det i mange dager?
 
De kom på dag fire eller så og er her fremdeles. Kommer lett og tidvis ofte :(
 
Jeg har kjent på dem litt av og på nå de første 10 dagene, følt meg bra i dag og har heldigvis vært ganske forbigånde andre dager, men det er rart å føle man ikke har noen kontroll på egne følelser.
 
De kom på dag fire eller så og er her fremdeles. Kommer lett og tidvis ofte :(
Jeg har kjent på dem litt av og på nå de første 10 dagene, følt meg bra i dag og har heldigvis vært ganske forbigånde andre dager, men det er rart å føle man ikke har noen kontroll på egne følelser.
Veldig rart å ikke ha kontroll over egne følelser ja. For noen varer de noen dager, andre et par uker, etter hva jeg har hørt/lest?

Hvordan opplever dere det? Mange bekymringer som kom med tårene?

Føler det var trist å reise hjem fra ringesnoren på barsel, hvor de omsorgsfulle jordmødrene og barnepleierne var tilgjengelig og behjelpelige når som helst, hele døgnet. Nå føler jeg at jeg sitter med tuuuusen spm... "Får baby nok mat eller mat ofte nok, bør jeg vekke baby for mat etter så og så mange timer, er babyen varm nok, tenk hvis babyen får dynen sin over seg om natten, eller hva hvis hun sparker vekk dyna og blir kald".

Har barn fra før men følelsene disse siste dagene løper fullstendig løpsk.
 
Første gang kom tårene på dag 3 når det ble tydelig at hunden vår ikke taklet baby helt (hadde aldri møtt baby før og ble helt håper av den rare leken som laget mye lyd), så han bodde hos foreldrene mine en kort periode. Da gråt jeg hver dag store mengder i en uke så gikk det seg til.

Denne gangen kom de på dag 4 og jeg kjenner de kommer lett uansett så lenge jeg kjenner litt på noen følelser. Spesielt i natt med mye våkentid kom det mange mange tårer! Håper det går fort over
 
Kom på dag 3/4 og alle følelser og bekymringer er intense. De blir veldig forsterket om jeg har sovet dårlig. Første natten hjemme (dag 3) ville jeg ikke sove fordi jeg var så redd. Og har RS virus i barnehagen til datteren som har vært syk. Så har bekymret meg mye for det.

Har heldigvis nå gitt seg mer og mer syns det var bedring fra rundt dag 6. Men er veldig sensitiv spesielt ved lite søvn.
 
Med forrigemann kom de allerede på dag 2. kjempeintense gråteøkter fler ganger daglig.. helt ute av kontroll.
For meg gav det seg etter 14 dager ca.. gradvis
 
Kom på dag 3/4 og alle følelser og bekymringer er intense. De blir veldig forsterket om jeg har sovet dårlig. Første natten hjemme (dag 3) ville jeg ikke sove fordi jeg var så redd. Og har RS virus i barnehagen til datteren som har vært syk. Så har bekymret meg mye for det.

Har heldigvis nå gitt seg mer og mer syns det var bedring fra rundt dag 6. Men er veldig sensitiv spesielt ved lite søvn.
:Heartpink Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Følelsene og ikke minst bekymringene er så intense. Begynte rundt dag 3 for meg, men ble mye verre dag 4,- da ville jeg bare tilbake på barsel avd.
Håper de små holder seg friske, ikke moro å bekymre seg for sykdom når de er så små :Heartpink:rolleyes:
 
Fikk det ikke sist og ikke fått denne gangen
Så merkelig.
Flere som har stiftet bekjentskap med barseltårene? Hvordan opplevde du det? Varte det i mange dager?
Her kom barselstårene etter dag 2 og varte i 4 dager. Hjalp mye å få fortelle hvordan jeg hadde det, og folk lyttet. Spesielt helsesøster og jordmor. Fikk sånn skjemaark å svare på hvordan jeg opplevde lykken som mor osv. De var fornøyd med svarene, helt normalt. Andre gangen fikk utlevert slik ark var den lik 0 så det var veldig bra. Barselstårer opplever 80%, 10% ikke og resten får en psykose dessverre.
 
Mine kom dag 1. Varte vel noen mnd med nr 1 og veldig spent på hvor lenge det varer nå! Gråter av absolutt alt! Med nr 1 var det også fødsel depresjon men til nå er det ingen tegn til det :)
 
Så merkelig.

Her kom barselstårene etter dag 2 og varte i 4 dager. Hjalp mye å få fortelle hvordan jeg hadde det, og folk lyttet. Spesielt helsesøster og jordmor. Fikk sånn skjemaark å svare på hvordan jeg opplevde lykken som mor osv. De var fornøyd med svarene, helt normalt. Andre gangen fikk utlevert slik ark var den lik 0 så det var veldig bra. Barselstårer opplever 80%, 10% ikke og resten får en psykose dessverre.
Tror ikke det stemmer helt de tallene. Leste en artikkel nå nylig som sa 1-2 personer per 1000 som fikk psykose. Så vi kan puste litt mer ut tror jeg :)
 
Barselstårer kom en uke etter fødsel og var værst i en uke. Ille når det sto på, skjønte ikke hva det var med en gang og stresset hvorfor jeg gråt når drømmen var komplett :bag: :hilarious:
 
Ja utrolig slitsomt. Svingte veldig mellom glad og veldig trist. Gikk over etter et par dager. Nå griner jeg bare for en grunn
 
Kan bli utafor og lei av lite søvn og generell slitenhet, men barseltårer (gråte av hver minste ting eller av frykt eller sånt) har jeg ikke opplevd med noen av mine. Men lite søvn kan jeg gråte av rett som det er altså. Det er grusomt. Kjenner for øvrig ingen som har kjent på barseltårer per se heller.. så forstår ikke helt greia.
 
Back
Topp