Barseltårer og gulsott...

Curly79

Elsker forumet
Mailykke <3
Junibollene 2023
Her har barseltårene slått til for fullt... Gråter for alt og ingen ting.. Gutta lurer på hvorfor mamma er så rød og rar i øynene. Ikke lett for dem å forstå hva barseltårer er.
Vi har prøvd å forklare på en enkel måte, vet ikke hvor mye som gikk inn, men de godtok det ihvertfall..

Minstejenta har og høye verdier i blodet av gulsott. Så siden vi kom hjem fra sykehuset på tirsdag har vi vært tilbake hver dag for nye blosprøver. Og så lenge de stiger må vi inn for nye prøver. Når de over 350 må hun lysbehandles. I dag lå verdiene på rett over 300....

Jeg har fått beskjed om å amme annenhver time på dagen og hver tredje på natten. For å hjelpe å få verdiene nedover. Så føler ikke det blir mye hvile her. Det går i amming, bleieskift og tårer...

Beklager det var et lite hjertesukk herfra i dag... Det blir mye kos også da!!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Oi ja det skjønner jeg er en tøff start! Da sitter tårene løst også ihvertfall når man sover så lite og ammer i ett sett!
Du er flink, snart snur det nok skal du se!

Sender deg en stor klem! Stå på og hold ut, det er ikke lenge før det blir lettere :) Det er en mager trøst når det står på som værst... :Heartred

Huff, håper verdiene går nedover snart! Jeg husker jeg gråt kjempemasse og uten grunn. Jeg var helt utrøstelig en del ganger.

Uff, håper på bedring fort da! :( Men en trøsteklem er på din vei♥

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Det er lov å bli sliten og lei seg, men det går seg til snart skal du se :-) Håper lillejenta blir kvitt gulsotten snart. Klem

Sender masse styrke

har holdt på med alle mine 3 på den måten du skriver om, så har god peiling hva du snakker om.
Jeg fikk tips av jm at sollys også hjelper. Så om det er sol der du bor bør babyen settes ved vinduet (ikke utenfor) og få så mye lys som mulig :-)

Sender masse styrke

har holdt på med alle mine 3 på den måten du skriver om, så har god peiling hva du snakker om.
Jeg fikk tips av jm at sollys også hjelper. Så om det er sol der du bor bør babyen settes ved vinduet (ikke utenfor) og få så mye lys som mulig :-)

Var noen solglimt her i dag, så da satt vi litt ved vinduet! Er vist meldt mer sol i morgen, så vi får vindusole oss litt da også!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jeg husker veldig godt de barseltårene. Tømte meg helt. Men så vips så gikk det over:-) Håper ammingen minker på de høye verdiene♥

Hvordan går det med deg og frøkna di? :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Hvordan går det med deg og frøkna di? :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Vi var inne på sykehuset i går for nye prøver og veiing. Hun har gått opp masse og så kom telefonen fra sykehuset... Verdiene hadde synket, og vi slipper mer blodprøver!!! Og jeg trenger ikke amme så ofte lengre. Nå kan vesla få styre når hun vil ha mat!!

Så det var skikkelig gladnyhet i går! Endelig kan vi få sovet litt!!

Å så godt å høre :D Deilig og endelig kunne synke skuldrene sånn :) Lillemann måtte også inn te prøver pga han lå litt høyt, og fyy så deilig det var når vi fikk beskjed om at vi kunne slutte å tenke mere på det :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Så herlig for dere! Og så flink du har vært med amming og hele sulamitten.
Bra jobbet mor!

Har hatt den samme starten som deg. Hadde krampe gråt på vei hjem fra sykehuset første gangen. To dager etterpå måtte vi inn igjen i to dager. Så jeg har ikke fått igang melkeprodusksjonen. Er ikke sikkert den kommer igang. Men dette er min første, så har ingen andre som må passes på. men fortsett å la henne få dagslys.

Men er godt å vite at verdiene er synkene. Bare å kose seg frem over.

Back
Topp