Barseltårer, amming, sutt, STOR frustrasjon!!

Mailykke2

Forelsket i forumet
For en grusom natt!! Sa med lille prinsessa til puppen fra halv 8 til 11 uten at hun roet seg.. Kl halv 12 fikk hun 15 ml med nan, gikk noen min så fikk hun litt til. Dette hjalp ikke så jeg ringte på en jordmor som kom å gav resten så hun hadde fått 30 ml, roet seg fortsatt ikke så hun tok henne med ut for å se om det var mageknip eller om hun var mer sulten. Jeg har aldri følt meg så ubrukelig, fæl og mislykket før:( Klarer ikke få min egen baby til å slutte å grine, slutte å være sulten og sove:( Noen med liknende erfaringer?

har ingen erfaring, men bare ville si at det ikke hørtes noe gøy ut og håper og tror at det går seg nok til.

Lykke til!

Jeg har også hatt ei våkenatt her.. jenta mi sov stort sett hele dagen i går, så når jeg tenkte å sove utpå kvelden i går så våknet hun og holdt leven.. så etter fødsel natta før uten soving og ei våkenatt til nå så er jeg litt sliten kan man si. 

Her har ikke melka kommet i gang ennå, men det er jo råmelk i puppene da.. men i natt ble hun ikke helt fornøyd fordi om.. 

Her har det kommet voldsomme mengder bek i bleia i løpet av natta.. så jeg tror egentlig at hun har styrt litt med det.. 

Sender deg en stor klem og håper at alt ser litt lysere ut og at jenta di roer seg litt sånn at du får slappet av litt du også <3

Dag 2 etter fødsel er ofte litt slitsomt. Melka har som regel ikke kommet, og babyen er ikke fornøyd med kun råmelk. Jeg har opplevd akkurat det du beskriver på alle mine 3 på dette tidspunktet. Men det vil veldig snart bli bedre!! :-) Lillemor måtte også få litt tillegg den andre natta på sykehuset, for da hang hun i puppene mine non stop og jeg begynte å bli sår.

Sånn var min andre natt med førstemann også, hun ble født på natten så da sov jeg ikke, fikk ikke sove påfølgende dag og neste natt slet hun mest sannsynlig med forstervann trodde de. Jeg trodde jeg skulle daue, gikk å bar på ungen og sjanglet inn i veggen. Til slutt sa jeg at jeg ikke fikk henne til å sove, da sa jordmor at jeg skulle legge henne oppå magen min, jeg sa det går da ikke, da detter hun jo i gulvet? Men nei, vi har visst et instinkt som gjør at det ikke skjer. Så jeg gjorde som hun sa og ungen roet seg og vi fikk sove litt begge to (sov ikke godt da, for jeg stolte ikke helt på det jordmoren sa).
Hvis du tror hun kan ha problemer med magen er det fint å legge henne på underarmen, med rumpa inn mot albuen, ryggen opp, og ansiktet i hånden din, så kan du bruke den andre armen til å stryke oppå ryggen. Funket kjempebra på snuppa her da jeg følte jeg hadde prøvd alt annet mot gråten. 
Det er som regel 3 ting som gjelder når de gråter: pupp, rap eller bæsj i bleia. Hvis ikke det er noe av dette, kan det være luftproblemer eller rett og slett at de søker nærhet.
Husk at de har ligget inni magen vår i 9 mnd, verden utenfor er skummel. Snuppa mi ville overhodet ikke ligge alene den første tiden og jeg satt og bar henne mer eller mindre hele tiden, sønnen min var ikke sånn, han kunne jeg mate også legge han i grinda og alt var greit. Så det er ikke lett, ingen barn er like. :-)

Høres kjent ut, det var mye styr andre natta her også. Ho grein ikke så mye riktignok, men ble aldri fornøyd med pupp, så jeg måtte gi nan i tillegg, egentlig uten at det hjalp nevneverdig. Det var godt da melka endelig kom, selv om det jo er fryktelig ømt og vondt med melkespreng de første dagene.

Mmm, jeg sov med snuppa oppe på meg de to første månedene! Både dag og natt, kunne ikke engang legge ho forsiktig ned når hun hadde sovnet, da våknet hun og skrek.. Så hun trengte MYE nærhet! Men så gikk det seg til etterhvert, håper at nr to ikke trenger like mye kos, for ble outrerte ne slitsomt..

Back
Topp