Barselstårer

Spire3

Blir kjent med forumet
noen som har barselstårer ?
Ble som kastet på meg når jeg kom hjem fra sykehuset . Gud å glad keg er for babyen min . Men både jeg og mannen sliter litt. På dagen er det greit , men kvelden er vanskelig :( gråter mye og føler meg nedstemt store deler av tiden . Noen som har det sånn !? Eller hatt det sånn i tidligere svangerskap og hvor lenge varte det ?? Babyen min er 5 dager gammel
 
noen som har barselstårer ?
Ble som kastet på meg når jeg kom hjem fra sykehuset . Gud å glad keg er for babyen min . Men både jeg og mannen sliter litt. På dagen er det greit , men kvelden er vanskelig :( gråter mye og føler meg nedstemt store deler av tiden . Noen som har det sånn !? Eller hatt det sånn i tidligere svangerskap og hvor lenge varte det ?? Babyen min er 5 dager gammel
Merket det første dagen idag. Hun er 6 dager. Men det jeg syns er trist eller som får jeg til å gråte er at storebror har trukket seg litt unna.
 
Merket det første dagen idag. Hun er 6 dager. Men det jeg syns er trist eller som får jeg til å gråte er at storebror har trukket seg litt unna.
:( får håpe det ikke varer så lenge å at det blir bedre for storebror .

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg er sånn, har liksom ingen grunn. Bare får en veldig nedstemt følelse å kan gråte hele tiden . Er heldigvis ikke konstant , men veldig tøft når det står på
 
:( får håpe det ikke varer så lenge å at det blir bedre for storebror .

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg er sånn, har liksom ingen grunn. Bare får en veldig nedstemt følelse å kan gråte hele tiden . Er heldigvis ikke konstant , men veldig tøft når det står på
Jeg vet veldig gidt hvordan du har det. Hadde det når jeg fødte sønnen. Kunne stå på kjøkkenet å ta oppvasken å bare gråte helt uten grunn. Føler meg deg. Var de tårene jeg gruet meg til. Heldigvis ikke sett noe til de enda. Du kan trøste deg med at de går over❤️
 
Hadde det på akkurat samme måte fra vi kom hjem fra sykehuset, også på kveldstid. Men hadde noen ganske konkrete depressive tanker. Gråt forøvrig ikke før jordmor kom på hjemmebesøk dag 4 etter fødsel og jeg fikk sagt hvordan jeg følte det, og da ble det faktisk også gradvis bedre etter det, men kan fortsatt føle på nedstemtheten til tider...

I tillegg til å sette ord på tankene så har det hjulpet meg å legge meg litt tidligere og bruke god tid på kveldsstell, amming og kos med baby før jeg sovner. Hun er nå 11 dager [emoji846]
 
Jeg vet veldig gidt hvordan du har det. Hadde det når jeg fødte sønnen. Kunne stå på kjøkkenet å ta oppvasken å bare gråte helt uten grunn. Føler meg deg. Var de tårene jeg gruet meg til. Heldigvis ikke sett noe til de enda. Du kan trøste deg med at de går over❤️
Ja jeg håper det går fort over . Våkner heldigvis ikke sånn, å det er som sagt på kvelden , kan kjenne litt på dagen men da er det mest at jeg tenker jeg gruer meg til kvelden for jeg vet hva som kommer . Rart , å være så lykkelig egenrlig , så kommer disse tårene uten helt noe grunn . Men godt å vite det går over ❤️
 
Hadde det på akkurat samme måte fra vi kom hjem fra sykehuset, også på kveldstid. Men hadde noen ganske konkrete depressive tanker. Gråt forøvrig ikke før jordmor kom på hjemmebesøk dag 4 etter fødsel og jeg fikk sagt hvordan jeg følte det, og da ble det faktisk også gradvis bedre etter det, men kan fortsatt føle på nedstemtheten til tider...

I tillegg til å sette ord på tankene så har det hjulpet meg å legge meg litt tidligere og bruke god tid på kveldsstell, amming og kos med baby før jeg sovner. Hun er nå 11 dager [emoji846]
Føler litt at det er godt vi er flere , så vi vet det er vanlig og at det ikke er permanent ❤️ Godt å høre du har det bedre , å ds hjalp med samtale ❤️ Jeg fortalte jordmor veldig lett at jeg slet litt, men går jeg for myr inn på det så bare gråter jeg uten å få frem et ord . Har heldigvis en samboer som kan prate litt for meg som vet hvordsn jeg har det å passer hele tiden på å spørre hvordsn det går❤️
 
Føler litt at det er godt vi er flere , så vi vet det er vanlig og at det ikke er permanent [emoji3590] Godt å høre du har det bedre , å ds hjalp med samtale [emoji3590] Jeg fortalte jordmor veldig lett at jeg slet litt, men går jeg for myr inn på det så bare gråter jeg uten å få frem et ord . Har heldigvis en samboer som kan prate litt for meg som vet hvordsn jeg har det å passer hele tiden på å spørre hvordsn det går[emoji3590]

Heldigvis er det normalt ja, de fleste opplever det [emoji173] Gråt masse foran jordmor jeg, og vi ble enige om at helsesøster skulle ta opp tråden igjen på sitt hjemmebesøk 3 dager senere og evt henvise meg videre. Men da var det blitt bedre så jeg sa at jeg ville prøve å håndtere det selv og at jeg sier ifra hvis det går dårlig fremover.

For det er viktig at du følger med på om det blir verre og/eller vedvarende, noen får jo dessverre fødselsdepresjon så veldig viktig å være oppmerksom på det. [emoji173]
 
noen som har barselstårer ?
Ble som kastet på meg når jeg kom hjem fra sykehuset . Gud å glad keg er for babyen min . Men både jeg og mannen sliter litt. På dagen er det greit , men kvelden er vanskelig :( gråter mye og føler meg nedstemt store deler av tiden . Noen som har det sånn !? Eller hatt det sånn i tidligere svangerskap og hvor lenge varte det ?? Babyen min er 5 dager gammel


Sniker litt jeg. Jeg var sånn da vi fikk dattera vår. Var helt utrøstelig i flere dager. Så på det lille hjelpeløse vesenet og på tross av at jeg kjente at jeg var glad i hu, ville jeg bare gi a bort. Tårene spruta og jeg var skikkelig nedstemt. Plutselig snudde det og lykkefølelsen kom. Kjenner mange som har følt på barseltårene på en eller annen måte, det blir bedre:Heartred
 
Her kom det dag 4, mens vi enda var på barsel. Gråt utrøstelig og fikk trøst av både jordmor, mamma og mannen. Her var det ammeproblemer og jeg slet med at jeg var nødt å pumpe og styre med alle prosedyrene, mens mannen fikk kose med lille, skifte og være pappa, mens jeg følte jeg ikke fikk tid å være mamma i alt styret som var. Men det gikk over, og det hjalp å snakke om det og sove. Det blir bedre:Heartred
 
Her kom tårene på dag 3 etter fødsel og gikk over på dag 10. Og det har vært likt alle tre gangene jeg fått barn. Det hjelper for meg å tenke at det er bare hormoner og det vil gå over :)
My vanskelige og ekkle tanker, men heldigvis forsvinner de.
 
Her kom det dag 4, mens vi enda var på barsel. Gråt utrøstelig og fikk trøst av både jordmor, mamma og mannen. Her var det ammeproblemer og jeg slet med at jeg var nødt å pumpe og styre med alle prosedyrene, mens mannen fikk kose med lille, skifte og være pappa, mens jeg følte jeg ikke fikk tid å være mamma i alt styret som var. Men det gikk over, og det hjalp å snakke om det og sove. Det blir bedre:Heartred
Hatt mye amme problemer å det har tatt veldig mye fokus , har ikke nok melk , så kan være litt av grunnen det også . Godt å høre det blir bedre ❤️
 
Jeg har kjent veldig på dette i dag. Føler meg veldig nedstemt og trist men her er det i stor grad pga utfordringer med ammingen.
 
Her kom tårene på dag 3 etter fødsel og gikk over på dag 10. Og det har vært likt alle tre gangene jeg fått barn. Det hjelper for meg å tenke at det er bare hormoner og det vil gå over :)
My vanskelige og ekkle tanker, men heldigvis forsvinner de.
Jeg skal prøve å tenke mere sånn jeg også , men veldig vanskelig når det kommer . Heldigvis er mye bedre dag idag , kom litt istad å gikk over mye fortere enn igår ❤️
 
Jeg har kjent veldig på dette i dag. Føler meg veldig nedstemt og trist men her er det i stor grad pga utfordringer med ammingen.
Hatt mye utfordring med amming jeg også , så jeg bestemte sammen med jordmor igår å gi erstatning å puppe som mere kos siden jeg ikke har melk nok til å mette . Når jeg slo meg til ro med det så har faktisk dagen idag vært bedre . Håper du får det til å føler deg bedre ❤️ Men godt å vite at det tydeligvis er vanlig å går over ❤️
 
Føler med deg! Her begynte tårene å renne på dag 4. Tror det er en blanding av hormoner, altfor mye besøk og lite søvn. Jeg er helt utslitt og merker jeg sliter med å gi fra meg lillegutt til andre som vil holde han. Gjør vondt i mammahjertet..
 
Føler med deg! Her begynte tårene å renne på dag 4. Tror det er en blanding av hormoner, altfor mye besøk og lite søvn. Jeg er helt utslitt og merker jeg sliter med å gi fra meg lillegutt til andre som vil holde han. Gjør vondt i mammahjertet..
Det var dag 4 her også , samme kveld jeg kom hjem . Veldig trykkende .. er så vanvittig mørkt når det kommer . Veldig befriende når det slipper . Vi har ikke hatt mye besøk , tvert inot egenrlig . Å baby har faktisk sovet hele natta fra vi kom hjem .. hater kveldene altså :( gleder meg til morningen , å gruer meg hele tiden til kvelden
 
Hatt mye utfordring med amming jeg også , så jeg bestemte sammen med jordmor igår å gi erstatning å puppe som mere kos siden jeg ikke har melk nok til å mette . Når jeg slo meg til ro med det så har faktisk dagen idag vært bedre . Håper du får det til å føler deg bedre ❤️ Men godt å vite at det tydeligvis er vanlig å går over ❤️
Er det det har blitt her og. Ikke nok melk så får flaske som måltid og pupp til kos. Får nok aldri nok melk, men nå får de hvertfall i seg litt❤️
 
Back
Topp