Barselsgruppe via helsestasjon

alana84

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Jeg fødte for 3 uker siden og lurer på når man kan regne med å få info om barselsgruppe fra helsestasjon?

Helsesøster nevnte noe om det forrige uke, men jeg har ikke hørt noe.

Vil gjerne komme igang, for å kunne bli tvunget ut på kafeer og bli kjent med andre småbarnsmødre i området :)

Sniker litt men er ikke alltid noe opplegg rundt barselgruppe så kan være lurt å spørre hs ang det

Jeg fødte for 3 uker siden og lurer på når man kan regne med å få info om barselsgruppe fra helsestasjon?

Helsesøster nevnte noe om det forrige uke, men jeg har ikke hørt noe.

Vil gjerne komme igang, for å kunne bli tvunget ut på kafeer og bli kjent med andre småbarnsmødre i området :)
Mine er fire uker nå. Og fikk nettopp brev i posten at det er treff til uka. Da er barna mellom 2-9 uker. Så hvis hun har sagt det blir noe så kommer det nok snart noe info.

Vårt treff er satt opp når jr er fire uker ca. Fikk beskjed om det når hs var på hjemmebesøk.

Jeg fikk også beskjed om at det kommer et brev (før fellesferien her) ang barsel. Hu sa det på hjemmebesøket :-)

Vi fikk ark med alle datoene på 6 ukers kontrollen:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum mobile app

Jeg skal på første treff nå på torsdag. Da er gutten blitt 10 uker og det er et treff for barn fra april-mai-juni...

-- tasting fra mobil --

Har heller ikkje hørt noe. Men skal på 6 ukers kontroll på torsdag så tenkte å høre då ;)

Her måttevi kontakte helsestasjonen og melde oss på selv!

Har allerede hatt 3 treff som helsestasjonen har ordnet. Fra nå av ordner vi treffene selv :)

Helsesøster spurte om hjem ville være med da hun var på hjemme besøk. Første møte blir 3 mnd kontrollen pga ferie.., og at gruppa ikke var bestemt enda.. Så blir det ca en gang i mnd gjennom helsestasjonen.. Noe utenom dette må vi få igang selv...

Her er det tre treff da dem er 2-6 uker. Så alle treffene har nå vært.

Vi var sist uke på treff. Hadde gledet meg skikkelig, men er jo typisk det at jeg var den eneste som var ny mamma. Var 7 stk og alle hadde unger fra før. Derfor blei det mye barnehage snakk og hvordan de andre barna reagerte på de små. Dette blei jo ikke akkurat så gøy for meg da :(

Vi var sist uke på treff. Hadde gledet meg skikkelig, men er jo typisk det at jeg var den eneste som var ny mamma. Var 7 stk og alle hadde unger fra før. Derfor blei det mye barnehage snakk og hvordan de andre barna reagerte på de små. Dette blei jo ikke akkurat så gøy for meg da :(
Skjønner at det sikkert ikkje var noe gøy for deg.
Har du andre førstegangs du kan treffe? :)

Skjønner at det sikkert ikkje var noe gøy for deg.
Har du andre førstegangs du kan treffe? :)
Ja bestevenninne min har ei på 7 mnd og et vennepar av oss fikk en liten en nå 7 juni :)

Jeg fikk beskjed om at det ikke blei no før ferien, men på fredag dukka det opp brev om treff til fredag..da er lille sjef 5uker :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Fikk beskjed fra helsesøster at det ikke ble noe før etter fellesferien her...var visst noe med at det ikke var født nok babyer her i mai og at mange av erfaring ikke kunne møte opp midt i ferietiden :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her tror jeg ikke det er treff før ungene er 4mnd :(

Lillegutt er 7 uker idag:-)Her hadde vi første treff på helsestasjonen for 4 uker siden, etter det har vi planlagt treff 1 gang i uka på egenhånd:) Vi bruker å møtes på kafe, og skravle noen timer:) Med storesøster hadde vi treffene på kafe til babyene begynte å kravle, da byttet vi på å ha det hjemme:) Veldig koselig å være litt sosial med noen som er i samme situasjon:)

Back
Topp