Barselsbesøk

Bkno1305972

Andre møte med forumet
Når bestemor til samboeren min kommer på besøk for å se på sitt oldebarn blir jeg helt stressa!
Hun er kjempe koslig og sånn men når hun holder babyen får jeg hetta!!

Når hun løfter baby opp, eller holder henne, så støtter hun ikke hodet så stakkar veslejenta dingler rundt med hodet til alle kanter. Prøver å si det til henne at hun må støtte hodet men hun skjønner d ikke tror jeg....
Og er redd for å fornerme henne også... hva skal jeg gjøre fram til hun er så sterk at hun holder hodet av seg selv?

Noen tips til hva jeg kan si uten å fornerme/lage dårlig stemning? Skal ha dåp nå i helga og da kommer hun, er så redd for at noe skal skje med lillegull. Eventuellt noen tips til hvordan jeg kan unngå at hun kommer til å få holde henne?

Noen som har vært borti en lignende situasjon? Er så kleint å måtte si ifrå også liksom...
 
Hva om samboeren sier noe? Har ikke noen flere tips enn det dessverre :/
 
Si at hs sa hun var litt stiv i nakken så dere ble bedt om å støtte ekstra? Kanskje det går inn om det liksom kommer fra helsepersonell...
 
Opplevde noe lignende med pappaen min, han har ikke holdt lille så mye for han syns d er så skummelt, men når hu begynte å holde hodet litt selv ville han prøve. Jeg sa han måtte passe hodet hennes, for selv om hun holdt d oppe selv, var d enda veldig ustabilt og hu kunne plutselig kaste hodet fram/bakover å få sleng. Han holdt ikke på hodet, kun rundt kroppen. Jeg endte med å stå ved siden av han å passe på. Vi vil jo kun d beste for våre små, om jeg fornermer noen så bryr d meg rett oppi en viss plass, heller d enn at jenta mi skal få en skade som ev er permanent for at jeg ikke ville fornerme noen... Hvis hu ikke klarer holde lille som en bør så får du si hu ikke får holde da. Følg mammaintuisjonen din ❤️ Å lykke til :)
 
Back
Topp