Barselplaner

babygullet

Glad i forumet
Septembermødre <3
❤ Juliskattene 2018 ❤
Januarlykke 2020
Dere flergangsfødende, hvordan gjør dere det dagene etter fødsel på barselavdelingen? Skal dere ha familierom? Skal far være der alle dagene sammen med deg og babyen?
Jeg tror samboeren min har tenkt til å dra hjem å sove osv etter fødsel, å være hjemme på kveldstid med de to eldre barna våre. Vet ikke hva som er normalt? Vi har ett barn hver fra tidligere forhold, så dette er vårt første sammen :)

Her skal far reise hjem til eldste [emoji4] vi føler alt annet blir feil [emoji85] også kommer dem på besøk så fort de kan [emoji173]️

Her skal kommende storesøster være hos mormoren og bestefaren sin på campingen til far har fått sovet ut litt og ordnet hjemme, så reiser han å henter hu før de kommer på besøk [emoji5] Er ihvertfall det som er planen [emoji4]

Blir alene på sykehus da vi har 5åring hjemme, å folk drar jo på ferie.. så faren må dra hjem, så får de komme på besøk. Håper å komme fort hjem da det er mange som skal ha samtidlig( lite sykehus) å jeg mest sannsynlig ender på 4mans rom..

Vi venter tvillinger, så regner med vi får familierom på barsel. Håper iallefall det.
Her skal sambo være sammen med meg til jeg føler meg litt tryggere. SÅ kan vi vurdere om han skal dra hjem og hvile ut og være sammen med jenta vår.

Mamma stepper inn som barnevakt, så vi trenger ikke bekymre oss for det :)

Der vi skal føde har de kun familierom, så far har hverfall muligheten til å bli. Jeg tipper han kommer til å være med oss første natta og så reise hjem til mini. Kommer litt ann på når på dagen/natta jeg føder også, og om mini allerede har hatt en full natt hos besteforeldrene sine. Kommer også ann på hvor sår jeg er. Sist trengte jeg hjelp til å klare å snu meg i senga og hadde ikke sjans til å komme meg opp/legge meg ned alene de første 36-ish timene etter fødsel. Så det var det gull verdt at far var der for å hjelpe meg løfte mini, legge han til ved amming etc.

Det kommer ann på når på døgnet jeg føder. Hvis jeg føder på natten/kvelden kommer han sikkert til å sove sammen med oss første natten. Svigermor skal passe barna når jeg føder. Men ellers sover han hjemme med de andre.

Jeg håper på å få dra hjem så fort som mulig. Har tideligere født i april og ikke vært så mangen andre fødene og fått familierom. Føler det kommer til å være litt mere fult i juli... og deilig å få komme seg hjem og slappe av. Er ikke så glad i sykehus...

Her har jeg/vi aldri hatt familierom eller enerom for den sags skyld så far har aldri vært der. Hjem rett etter fødsel uansett når på døgnet. Så han reiser hjem til de tre andre barna:) går det bra som med de tre andre er det jo snak om Max 1-2 dager[emoji5].

Har hatt familierom med de to forrige. Regner med vi får det nå og, siden vi skal ha to. Mannen blir nok der helt i starten, men reiser hjem til storesøsknene så fort vi er komfortable med det.

Jeg vil hjem så fort som fy. Så med mindre det blir ks, vil jeg gjerne ikke bli mer enn en natt. Men far får være hjemme med de to andre, det gjør ingenting, men de er også så store at de kan være noen timer alene lg vel så det. Her har de snaut familierom, dessverre. Sånn forøvrig.

Back
Topp