Min erfaring fra sist gjør at jeg skal være mer nøye på å gjøre ting som får meg til å føle meg bedre. Som at denne gangen skal jeg ta med meg sminke, og tørrshampo. Sist følte jeg meg som en dass, med fett ekkelt hår (var så rævva trykk i dusjen der at jeg gadd ikke engang prøve vaske håret.. og var der i fem døgn... æsj), usminket og jævlig.
Det er ikke noe galt i å være "overfladisk" og gjøre ting som gjør at du har det bedre psykisk. Jeg merker hvor det hjelper på humøret mitt når jeg nå sminker meg litt selv om jeg sitter mutters aleine på hjemmekontor hele dagen, og ikke ser andre enn mann og barn
Vurderer å skaffe meg en litt finere joggebukse, men synes det er vanskelig å prøve nå, siden magen er så stor (sist ble jeg helt flat igjen allerede et par dager etter fødsel allerede).
tips angående nattkjole: det er ofte forferdelig varmt på barsel, og man er full i hormoner som fører til at nattsvette er vanlig. Så nattkjole er ikke noe jeg gidder ta med. Sist sov jeg i sykehusskjortene (som har knepping foran), og måtte skifte minst hver dag, noen netter skiftet jeg også ila natten, for jeg var helt klissvåt av svette.