Barselklær?

• Trådstarter Trådstarter Luna30
  • Opprettet Opprettet
L

Luna30

Guest
Driver å pakker fødebagen, å ser etter klær jeg skal ha med meg :) Hva skal dere ha med dere av klær til etter fødselen? Ser etter noe komfortable og fine klær :p Har ikke så lyst til å pakke ned haremsbuksen mi med fult av mønster selv om den er god å gå i :laughing002

Mener du på sykehuset?
Jeg brukte den skjorta man får på sykehuset og hadde morgenkåpe over når jeg gikk ut fra rommet.
Har tenkt til å gjøre det samme. Jeg orker bare ikke tenke på å pynte meg da :dead:

Ellers når jeg kommer hjem så kommer jeg nok til å bruke det meste av gravidklærne videre og diverse kosebukser :)
Om jeg føler at jeg MÅ pynte meg, så tenker jeg en kjole gjør jobben best og fortsatt er komfortabelt.

Men om du vil pynte og sminke deg og har energien til det, så kjør på :) Så flere flotte pynta damer da jeg var sykehuset sist.

Mener du på sykehuset?
Jeg brukte den skjorta man får på sykehuset og hadde morgenkåpe over når jeg gikk ut fra rommet.
Har tenkt til å gjøre det samme. Jeg orker bare ikke tenke på å pynte meg da :dead:

Ellers når jeg kommer hjem så kommer jeg nok til å bruke det meste av gravidklærne videre og diverse kosebukser :)
Om jeg føler at jeg MÅ pynte meg, så tenker jeg en kjole gjør jobben best og fortsatt er komfortabelt.

Men om du vil pynte og sminke deg og har energien til det, så kjør på :) Så flere flotte pynta damer da jeg var sykehuset sist.
Nei mente ikke for å pynte meg nei :p jeg tenkte på joggebukse/genser så har ikke tenkt til å pynte meg på sykehuset akkurat...

Var iallefall veldig greitt å ha med ein lang cardigan som gjekk nedfor rompa og dekka den store bleia ;) ellers hadde eg berre med gravidkle eg brukte i svangerskapet! Svart joggebukse og svart genser :)

HM joggebukse, cardigan og sykehusskjorta. Og HM ammetopp til de gangene jeg våger meg ut av rommet for å løfte puppa et lite hakk opp
Hjemreisedagen tipper jeg blir i HM joggebukse, HM ammetopp og cardigan :) bodde i sykehusskjorta når vi kom hjem også. Har den fortsatt. Så blir digg med to stk denne gangen, sorgens dag de dagene den hang til tørk...

Jeg er på utkikk etter litt fine kose-sett og skal nok bestille et par. Har sett på flere både på Nelly og Bubbleroom. Har kjøpt et fint fra HM som er strikket, liker matchende sett veldig godt. Jeg jobber på sykehuset og får derfor veldig pasient/sykdom-vibes av sykehusklærne, og ønsker derfor ikke å bruke de annet enn til nøden :p Vil ikke føle meg som en pasient og er redd jeg kommer til å føle meg syk og uopplagt hvis jeg går rundt i de.

Det skal nevnes at jeg føler meg mye mer vel hvis jeg føler at jeg er litt stelt.

Jeg er på utkikk etter litt fine kose-sett og skal nok bestille et par. Har sett på flere både på Nelly og Bubbleroom. Har kjøpt et fint fra HM som er strikket, liker matchende sett veldig godt. Jeg jobber på sykehuset og får derfor veldig pasient/sykdom-vibes av sykehusklærne, og ønsker derfor ikke å bruke de annet enn til nøden :p Vil ikke føle meg som en pasient og er redd jeg kommer til å føle meg syk og uopplagt hvis jeg går rundt i de.

Det skal nevnes at jeg føler meg mye mer vel hvis jeg føler at jeg er litt stelt.

Som jeg skulle sagt det selv! :D Har også sett på sånne kosesett fra ulike merker, men jeg liker ikke at de svinger ut ved føttene, jeg må ha strikk ved føttene :laughing002 Husker sist på sykehuset, så brukte jeg bare store gamle klær jeg ikke brukte til vanlig, følte jeg så ut som en dass! :p Så nå vil jeg kjøpe meg noe nytt for å føle meg litt bedre, har sett mye på kari traa klær og lignende :p

Cubus har noen fantastiske kosebukser i løs bomull som ikke strammer en plass :D Kjøpte to forrige graviditet som jeg brukte frem til termin, på barsel og også når jeg ikke var gravid. Suuuperstretchy og digge! De blir med denne gangen også :D

Tenker bruke det samme som sist: tar med to litt løse joggebukser, og bruker bare helt vanlige topper som er lett å dra opp og få til å holde seg oppe mens jeg ammer.

Jeg så overhodet ikke problemet med "bleierompe", som alle snakket så mye om.. Har man veldig tynn eller tettsittende bukse, så javel, kanskje det synes at man har et svært bind på, men det syntes ikke noe i mine bukser ihvertfall. Og ikke hadde jeg brydd meg om det gjorde det.

Men, jeg skal prøve å sminke meg litt denne gangen, for å føle meg litt freshere... Og kanskje jeg skal prøve tørrshampo, for første gang i mitt liv. Sist måtte jeg være der i fem døgn, og dusjen var helt umulig å vaske håret i (helt rævva trykk i dusjen = dårlig kombo med laaaangt, veldig tykt hår, og ville tatt minst en halvtime å få håret vått nok til at det kunne shamponeres og fått skylt ut balsam.. og det var IKKE min baby tålmodig nok til..). Så vasket ikke håret hele oppholdet, og følte meg kjempeekkel.

Driver å pakker fødebagen, å ser etter klær jeg skal ha med meg :) Hva skal dere ha med dere av klær til etter fødselen? Ser etter noe komfortable og fine klær :p Har ikke så lyst til å pakke ned haremsbuksen mi med fult av mønster selv om den er god å gå i :laughing002

Enig! Dette bruker jeg mye tid til å tenke på. Kanskje fordi jeg prøver å undertrykke følelsene mine mtp fødsel hehe. Har bestilt en joggedress fra Gina Tricot, billig, myk og god men dog ikke en lang genser slik som anbefales mtp «bleierumpe» og en flanell nattkjole med knapper. Men føler fortsatt ikke jeg har nailet det perfekte barselsantrekket. Noen synes sikkert det er overfladisk å bruke tid og penger på, men jeg føler meg mye bedre om jeg føler meg pittelitt fresh. Synes det er vanskelig siden vi ikke vet hva vi går til.

Jeg skal ha med meg "harems"-buksa mi fra Boob https://www.jollyroom.no/mamma/mamm...ukser/boob-once-on-never-off-easy-pants-black, den kan brettes ned og brukes som vanlig joggebukse etter graviditeten. Brukte den ganske langt uti barselstida sist. Pluss for at den er sort, og skjuler flekker + bleierumpe, og den strammer ikke noen plass. Tar også med meg favoritt-ammegenserne fra Boob, og et par ammesingletter fra Kappahl og en bomullscardigan som går litt ned på baken. Det er varmt på barsel, så jeg dropper ullklær til meg selv.

Enig! Dette bruker jeg mye tid til å tenke på. Kanskje fordi jeg prøver å undertrykke følelsene mine mtp fødsel hehe. Har bestilt en joggedress fra Gina Tricot, billig, myk og god men dog ikke en lang genser slik som anbefales mtp «bleierumpe» og en flanell nattkjole med knapper. Men føler fortsatt ikke jeg har nailet det perfekte barselsantrekket. Noen synes sikkert det er overfladisk å bruke tid og penger på, men jeg føler meg mye bedre om jeg føler meg pittelitt fresh. Synes det er vanskelig siden vi ikke vet hva vi går til.

Min erfaring fra sist gjør at jeg skal være mer nøye på å gjøre ting som får meg til å føle meg bedre. Som at denne gangen skal jeg ta med meg sminke, og tørrshampo. Sist følte jeg meg som en dass, med fett ekkelt hår (var så rævva trykk i dusjen der at jeg gadd ikke engang prøve vaske håret.. og var der i fem døgn... æsj), usminket og jævlig.

Det er ikke noe galt i å være "overfladisk" og gjøre ting som gjør at du har det bedre psykisk. Jeg merker hvor det hjelper på humøret mitt når jeg nå sminker meg litt selv om jeg sitter mutters aleine på hjemmekontor hele dagen, og ikke ser andre enn mann og barn ;)

Vurderer å skaffe meg en litt finere joggebukse, men synes det er vanskelig å prøve nå, siden magen er så stor (sist ble jeg helt flat igjen allerede et par dager etter fødsel allerede).

tips angående nattkjole: det er ofte forferdelig varmt på barsel, og man er full i hormoner som fører til at nattsvette er vanlig. Så nattkjole er ikke noe jeg gidder ta med. Sist sov jeg i sykehusskjortene (som har knepping foran), og måtte skifte minst hver dag, noen netter skiftet jeg også ila natten, for jeg var helt klissvåt av svette.

Kjenner det i magen når det er snakk om fødebagen og barselavdelingen.. Tenk at vi er her nå...! :wideyed:
Ja det hat gått fort! :wideyed: Hadde egentlig tenkt til å vente med å pakke fødebagen, men blir stresset av at det som ikke er gjort :p så har igjen å vaske de klærne som kommer i posten, sterilisere smokker å kjøpe snacks/drikke :p

Min erfaring fra sist gjør at jeg skal være mer nøye på å gjøre ting som får meg til å føle meg bedre. Som at denne gangen skal jeg ta med meg sminke, og tørrshampo. Sist følte jeg meg som en dass, med fett ekkelt hår (var så rævva trykk i dusjen der at jeg gadd ikke engang prøve vaske håret.. og var der i fem døgn... æsj), usminket og jævlig.

Det er ikke noe galt i å være "overfladisk" og gjøre ting som gjør at du har det bedre psykisk. Jeg merker hvor det hjelper på humøret mitt når jeg nå sminker meg litt selv om jeg sitter mutters aleine på hjemmekontor hele dagen, og ikke ser andre enn mann og barn ;)

Vurderer å skaffe meg en litt finere joggebukse, men synes det er vanskelig å prøve nå, siden magen er så stor (sist ble jeg helt flat igjen allerede et par dager etter fødsel allerede).

tips angående nattkjole: det er ofte forferdelig varmt på barsel, og man er full i hormoner som fører til at nattsvette er vanlig. Så nattkjole er ikke noe jeg gidder ta med. Sist sov jeg i sykehusskjortene (som har knepping foran), og måtte skifte minst hver dag, noen netter skiftet jeg også ila natten, for jeg var helt klissvåt av svette.

Ja, det er viktig å ta vare på seg selv oppi det hele :) så hvis det å føle seg litt fin kan hjelpe på kjør på. Helt enig, har jo fått kjenne på det i disse coronatider hvor lett det er å bare se ut og føle seg som en slask og hva det gjør med humøret :)

takk for tips ang nattkjole, da høres det ut som jeg egentlig bare trenger en god/fin joggebukse, singlet(ter?) og en genser å ha over siden det er så varmt. Evt noe å reise hjem i :) sett litt på https://cubus.com/no/p/vid-bukse-i-viskose-melert-gra-bukser-dame/7245683_F951

billig men fin. Men er som du sier litt vanskelig mtp magen. Kanskje kjøpe en mindre størrelse.

Ja, det er viktig å ta vare på seg selv oppi det hele :) så hvis det å føle seg litt fin kan hjelpe på kjør på. Helt enig, har jo fått kjenne på det i disse coronatider hvor lett det er å bare se ut og føle seg som en slask og hva det gjør med humøret :)

takk for tips ang nattkjole, da høres det ut som jeg egentlig bare trenger en god/fin joggebukse, singlet(ter?) og en genser å ha over siden det er så varmt. Evt noe å reise hjem i :) sett litt på https://cubus.com/no/p/vid-bukse-i-viskose-melert-gra-bukser-dame/7245683_F951

billig men fin. Men er som du sier litt vanskelig mtp magen. Kanskje kjøpe en mindre størrelse.

Den buksen brukte jeg mye sist. Veldig gode Kjøpte en større størrelse enn vanlig, da jeg ikke skulle ha noe klem etter ks og ville dra den opp høyt. Kjøper meg kanskje enda en til :D

Den buksen har jeg to av allerede :) Veldig god å gå i. Men, synes ikke den egner seg til barseltiden. Den er så tynn og "tett" i rumpen at alt synes av svære bind under. Så på barsel har jeg med en tykkere joggebukse. I tillegg er det ikke lommer på de buksene (utrolig irriterende!), og det er greit å ha lomme å ha mobilen i når man skal dasse fra rommet til do/spiserom.

Haha, det er buksene jeg skrev om :D Modellen jeg har, har strikk rundt ankelen, men ellers er den lik. Sykt digg! Løser lomme- og bleieproblemet med å ha en svæær cardigan med lommer over.

Tar med meg gravidbuksene (2-3 stk), ammetopp og skal kjøpe meg noen ammesingleter. Ett par varme sokker, og 2 par bomullssokker som er myke og romslige, en cardigan + andre nødvendigheter. Ellers bruker jeg bare klærne på sykehuset, det holder for meg :) Godt poeng med tørrsjampo, det tar jeg nok med. Kommer ikke til å ta med sminke eller noe særlig slike produkter, bare parfymefri sjampo og såpe, håndkrem og en bodylotion. Har lagt mye mer flid i å velge ut klærne til babyen :dummy: Ikke tenkt over dette med "bleie-rumpe" og merker jeg ikke bryr meg så mye om det? Altså, alle som er der har jo født og det blir nok ikke mye spasering rundt på sykehuset mtp corona? :wacky:

Har i grunn ikke tenkt så mye over hva jeg skal pakke med til meg selv, har pakket ned til den lille og shampoo og dusjsåpe til meg selv :)

Husker ikke hva jeg hadde sist, men tenker hm mamma tights og en litt lengre overdel bør vel fungere. Litt løst og ledig. Ellers er tørrshampoo en livredder ellers i min hverdag, så jeg bør vurdere å ta med det:) så lett hvis man er sliten og ikke orker å tørke og styre med håret!

Back
Topp