Barselhotellet på SUS

-Lilletrille-

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Til dere som har født på SUS og fikk bo på hotellet etterpå:
Hadde de ting som bleier til babyen, bind, shampo, såpe osv. Alle disse tingene hadde de på barsel som vi fikk + klær til babyen(fødte de to andre før hotellet kom). Men får vi det på hotellet også eller må vi ha med ALT?[8|]

når jeg var på omvisning på sykehuset fikk vi beskjed om at det eneste en trenger å ta med til bebien er klær til å reise hjem i..[:)] om en bor på barsel eller hotellet.

men shampo og såpe til seg selv tror eg en må ta med..[:)]

ORIGINAL: sally*

når jeg var på omvisning på sykehuset fikk vi beskjed om at det eneste en trenger å ta med til bebien er klær til å reise hjem i..[:)] om en bor på barsel eller hotellet.

men shampo og såpe til seg selv tror eg en må ta med..[:)]

Okey takk for svar [:D]
Håper jeg får bo på hotellet denne gangen [:D]

Eg jobbe på hotellet. Så ja, shampoo og såpe må du ta med...

ORIGINAL: al05 *14.05.10*

Eg jobbe på hotellet. Så ja, shampoo og såpe må du ta med...

Okey takk for info [:D]

ORIGINAL: Frustrert Frue

det håper jeg og, så mye koseligere ut der...[:)]
ser vi kansje havner der på rundt samme tid også..[;)]

ORIGINAL: sally*

det håper jeg og, så mye koseligere ut der...[:)]
ser vi kansje havner der på rundt samme tid også..[;)]

Ja det hadde vært koselig [:D]

ORIGINAL: mai2010

tror ikke de har ammeinnlegg! kanskje lurt å ta med seg [;)]

Ja det har jeg faktisk pakka med meg [:)]
Noen som vet hvor mange dager vi får bli der? Hva er normalt?

tror ikke de har ammeinnlegg! kanskje lurt å ta med seg [;)]

Ja det har jeg faktisk pakka med meg [:)]
Noen som vet hvor mange dager vi får bli der? Hva er normalt?

tror det er 2-3 dager[;)]

*sniker*

Jeg fødte onsdag kveld, og reiste hjem lørdag. Vær obs på at du må "sjekke ut" klokka 12... Helt idiotisk, fordi de tar som regel den Føllings testen etter kl.12.. Så da må du ha alt pikk-pakket stående på gangen imens...

ORIGINAL: Grete71

*sniker*

Jeg fødte onsdag kveld, og reiste hjem lørdag. Vær obs på at du må "sjekke ut" klokka 12... Helt idiotisk, fordi de tar som regel den Føllings testen etter kl.12.. Så da må du ha alt pikk-pakket stående på gangen imens...

Koselig at du sniker Grete [:D]
Greit å vite hvor mye jeg skal pakke, men da pakker jeg til ca 3 netter[:)]
Og det med utsjekking før 12 og føllingstesten var jo helt idiotisk[8|] Men men....
Hadde du dobbelt eller enkeltrom? Hører at de enkelt rommene er veeeeldig små....

ORIGINAL: Grete71

*sniker*

Koselig at du sniker Grete [:D]
Greit å vite hvor mye jeg skal pakke, men da pakker jeg til ca 3 netter[:)]
Og det med utsjekking før 12 og føllingstesten var jo helt idiotisk[8|] Men men....
Hadde du dobbelt eller enkeltrom? Hører at de enkelt rommene er veeeeldig små....

Jeg fikk dobbeltrom for alle enkeltromma var opptatt... [:D] Ikke feil med dobbeltrom hvis du har mulighet for å få det, men vet ikke hvilke kriterier de har...

Fikk lapp av jormor, der står det 3 netter på barselhotellet.
Hvis en føder seint så kan det være aktuelt med en ekstra natt.

Syns det koster en del hvis far skal ligge sammen på rommet. En må betale for minst 2 netter selv om en bare blir 1....

ORIGINAL: Babbs

Syns det koster en del hvis far skal ligge sammen på rommet. En må betale for minst 2 netter selv om en bare blir 1....

3 netter ja, det høres jo greit ut [:)]
Pappan har ikke mulighet til å overnatte 2-3 netter uansett siden vi har to små hjemme. Så blir nok enkeltrom på meg......

hvor mye koster det per natt?
har ikke fått noe lapp eller skriv av jm om dette..må huske å spørre neste gang. greit å ha! [;)]

har ikke fått noe lapp eller skriv av jm om dette..må huske å spørre neste gang. greit å ha! [;)]

På lappen min står det:
Dersom far, søsken eller andre ønsker å bo sammen med mor på hotellet må de registrere seg i hotellets resepsjon og betale oppholdet selv. Dersom en bare overnatter en natt må en alikevel betale for to netter. Priser pr. august-09:
  • 313 kr pr.natt inkl. frokost
  • 575 kr pr.natt m/full pensjon

Syns ikke det var så ille......

På lappen min står det:
Dersom far, søsken eller andre ønsker å bo sammen med mor på hotellet må de registrere seg i hotellets resepsjon og betale oppholdet selv. Dersom en bare overnatter en natt må en alikevel betale for to netter. Priser pr. august-09:
  • 313 kr pr.natt inkl. frokost
  • 575 kr pr.natt m/full pensjon

Syns ikke det var så ille......

939 til 1725 for 3 netter er jo litt da, nå når en har brukt mye penger på babyrelaterte ting og gjerne har gått ned 20% i lønn.
Men i forhold til normale hotellpriser er det ikke ille nei.
Og kanskje føder en klokka ett på natten og far kunne tenkt seg bare å bli over den natten, rimelig utslitt, men da må en betale for 2.
Kjæresten min har sakt at han ikke har planer om å være på sykehuset 24 timer i døgnet, da kan han heller stelle litt hjemme og gjøre ting klar.

Sist lå jeg på barselavd. men er det ingen som ligger der nå lenger? Er det rett til hotellet uansett hvordan fødselen har foregått? (ks, svangerskapsforgifting,  osv?)

jeg har forstått det sånn at de med "problemfri" fødsel havner på hotellet..
tror de med keisersnitt havner på vanlig barsel, og er det ikke ledige rom på hotellet havner en også på barsel..

Back
Topp