barselhotell etter planlagt ks

Marianne1

Glad i forumet
Noen som har hatt planlagt keisersnitt på Ullevål her? Lurer veldig på om det er mulighet for å få komme over på sykehushotellet etterhvert? Forutsatt at formen er grei selvfølgelig. Sliter veldig med å sove i rom med flere andre

Vet ikke i Oslo, men her i Trheim, lå jeg på barsel, men vi hadde eget rom og eget bad da :) Så gikk greit. Jeg hadde mistet mye blod, men vet ikke om alle som tar KS må ligge på barsel.. 

Skjønner godt du ikke liker å sove på samme rom som andre.

Det var ikke et alternativ engang når jeg fikk vesla.

Og jeg var i strålende form, oppe av senga et par timer etter ks, tok mot besøk ute i gangen samme dagen. Hadde ikke hjelp til noe med vesla en eneste gang, tok meg av ho og meg helt uten noe innlanding. Såe ser ikke problemet med at jeg skulle kunne vært på pasienthotellet.

Men selfølgelig, en ka jo aldri vite. Er jo en stor operasjon egentlig, og en er jo ofte avhengig av smertestillende etterpå.

Jeg tenker det er nok "better safe then sorry" :)

På SUS får du ikke ligge på barselhotellet etter et keisersnitt. Har hatt to keisersnitt og hatt behov for hjelp til å ta meg av babyen begge ganger. Den siste gangen lå jeg på enerom med eget bad og med mulighet for at far kan overnatte.

Når jeg fødte i 2009 var ikke det en mulighet. jeg spurte om å bli overført etter keisersnitt og jeg var i veldig god form etterpå. Hadde nesten ikke vondt og trengte ikke hjelp med stell eller amming, men de var veldig strenge på det pga stell av sår.

Når jeg hadde planlagt ks for to uker siden fikk jeg enerom på Lillehammer. De gir primært enerom etter ks der. Så det er jo en mulighet for at de gjør det samme dit du skal? Barselhotellet ville jeg ikke basert meg på, er ikke bare lett å få stelt både seg og barnet uten hjelp de første dagene.

Back
Topp