Barselgruppe

Andregangsfødende

Flørter med forumet
Vårspirene 2021
Er det barselgruppe i din kommune nå?
I min kommune er det ikke, syns det er litt trist men skjønner hvorfor det ikke går med slike grupper nå.

Er det barselgruppe i din kommune nå?
I min kommune er det ikke, syns det er litt trist men skjønner hvorfor det ikke går med slike grupper nå.
Har du sjekket Facebook? Vi har en egen Facebook gruppe for alle som får baby dette året og her kan man planlegge trolling og andre koronavennlige aktiviteter :)

Har forstått på jordmor at det organiseres barselgruppe via helsestasjonen nå også, men at det er i mindre grupper. Jeg har sagt at dette er noe jeg ønsker å delta på, siden jeg er forholdsvis nyinnflyttet i kommunen og ikke kjenner så mange enda.

Her har det også vært via Facebook (har gruppe for de født i 2020) der vi kan avtale trilleturer o.l.

håper Det blir en litt mer vanlig barselsgruppe nå, slik at en kan møtes på andre områder enn bare trilling også., men regner med det iallefall blir fb gruppe (for de som vil)

Jeg fikk vite fra jordmor at det er «trillegrupper» pga korona, at de ikke fasiliterer barseltreff. Det tolker jeg som at de setter oss med termin rundt samme tid i kontakt med hverandre så har vi barseltreff på eget ansvar. :)

Me har laget vår egen på Facebook :) der vi har vært 4 stk som har møttes med jevne mellomrom i svangerskapet og planlegge å møtes i barseltida også

Fikk ikke tildelt barselgruppe før ca 6 uker etter fødsel av helsestasjonen sist. Så om det blir eller ikke er uvisst.

Tviler på at helsestasjonen arrangerer noe barseltreff for oss. Regner med vi må forsøke å ordne dette selv pga. korona...

Fikk høre at på helsestasjonen jeg hører til i Oslo så setter de sammen barselgruppe, men man møtes ikke på helsestasjonen som man vanligvis gjør. Det er helt opp til en selv om man møtes eller ikke. Så man får muligheten, men det blir ikke heelt det samme :)

Er ganske spent på barseltiden selv. Bor i Oslo og smittetallene stiger hele tiden. Men håper å komme i kontakt med noen sånn at man kan gå noen trilletur sammen og dele noen erfaringer

Jeg er så heldig som har en søster med baby på 3 mnd. som bor rett i nærheten her. Vi gikk hjemme sammen sist også. Guttene våre har bare 19 dager mellom seg. Med jentene blir det 3-4 mnd. :Heartred superkoselig!!

Er heldig å ha fleire venninner som også skal ha aprilbaby, så håpar vi kan treffast for litt trilleturar, lunsj i hagen, ol.

Her har helsestasjonen satt sammen barselgrupper etter ca 6 uker. Da var første treff på helsestasjonen, om det blir det nå vet jeg ikke, og så var det opp til oss å finne på noe etter det.
Vi har ingen smitte her akkurat nå, men det kan jo endre seg til mai/juni.

Back
Topp