Barselgruppe

Mada

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
MayDay2021
Praktiserer/tilrettelegger deres kommuner for barselgrupper nå under korona?

Her har det ikke vært på 1 år nå, noe som er veldig synd for de som er i barsel. Jeg hadde enormt utbytte av barselgruppen sist, og jeg tenker spesielt på de som er førstegangsfødende og ikke får det tilbudet lengre.
Man kan jo lett tilrettelegge med å lage gruppene mindre og holde god avstand når ting er som det er nå, og det må jo være bedre at man holder seg i en liten gruppe med samme mennesker over tid, enn at man må trekke til andre arenaer med større utskifting av mennesker, eller at noen blir sittende alene.

Jeg vet faktisk ikke om de har startet opp med det igjen her. Mistet to gruppesamlinger med eldste pga korona, så håååper at ting er bedre denne gang og at gruppene går som normalt!
Kjenner ikke for mange her jeg bor så er veldig kjekt å bli kjent med nye:)

Aner faktisk ikke - det må jeg nesten høre om!

Men, hun som har kurset Positiv Fødsel tok for en liten tid tilbake å la ut et innlegg på sin Instagram som spurte om behov for barselgruppe, og de som ville kunne skrive ned hvor de bodde og terminen sin, så tok hun faktisk på seg oppgaven med å lage typ sånn 100 små barselgrupper rundt om i Norge etter hvor man bodde!

Vi er seks stk i gruppa jeg kom i, med termin mellom mars og mai. Har allerede møttes to ganger :)

Supert tiltak fra en enkelt dame!!

Tror ikke det er noe her vi bor nå... Litt synd, siden vi akkurat har flyttet, kunne vært fint å blitt kjent med andre i permisjon :)

Jeg vet faktisk ikke om de har startet opp med det igjen her. Mistet to gruppesamlinger med eldste pga korona, så håååper at ting er bedre denne gang og at gruppene går som normalt!
Kjenner ikke for mange her jeg bor så er veldig kjekt å bli kjent med nye:)
Håper også at de skal lette på dette snart:)
Fikk litt sjokk når jeg hørte at de ikke har hatt eller lagt til rette for noe på 1 år her pga korona :eek:

Men, hun som har kurset Positiv Fødsel tok for en liten tid tilbake å la ut et innlegg på sin Instagram som spurte om behov for barselgruppe, og de som ville kunne skrive ned hvor de bodde og terminen sin, så tok hun faktisk på seg oppgaven med å lage typ sånn 100 små barselgrupper rundt om i Norge etter hvor man bodde!

Vi er seks stk i gruppa jeg kom i, med termin mellom mars og mai. Har allerede møttes to ganger :)

For en fantastisk dame! Og for et initiativ! :gen053

For en dame altså!! Hatten av og stor applaus! :hello2:notworthy

Jeg svarte på meldingen hennes da denne blei lagt ut, men har ikke blitt kontakta enda...:smiley-angry017
jeg bor i Oslo, og så at mange fler fra Oslo hadde svart....

Jeg svarte på meldingen hennes da denne blei lagt ut, men har ikke blitt kontakta enda...:smiley-angry017
jeg bor i Oslo, og så at mange fler fra Oslo hadde svart....
Oj! Du gjorde det innen fristen hun la ut? send henne evt en mld så legger hun deg nok til i en :)Husker ikke når det var, men hun sa det på story - var så mange som svarte så ble så mye for henne!

Hun sendte ikke mld direkte, men la til i gruppe.

Oj! Du gjorde det innen fristen hun la ut? send henne evt en mld så legger hun deg nok til i en :)Husker ikke når det var, men hun sa det på story - var så mange som svarte så ble så mye for henne!

Hun sendte ikke mld direkte, men la til i gruppe.
Jeg venta på melding i innboksen jeg.. så er sikkert derfor jeg ikke har fått det med meg! Jeg får sende en ny melding... :)

Back
Topp