Barselgruppe

Katta92

Elsker forumet
Marsboere 2020
September To Remember
I disse tider, så vet jeg jo at det ikke er noe barselgrupper, men er det noen som er med i noen allikevel? Man kan jo fremdeles gå tur og holde avstand.
Er ikke med på noe selv, da jeg ikke vet om noe i kommunen min.
 
Jeg er ikke med, d blir ikke arrangert noe fra helestasjonen pga corona. Men jeg tenkte jeg skulle opprette en trille gruppe på face for de som har babyer i nærmiljøet mitt. Skal henge opp en lapp på helsestasjonen neste gang jeg er der ;)
Jeg må seriøst møte noen mennesker snart, jeg holder rett å slett på å bli gal...
 
Jeg er ikke med, d blir ikke arrangert noe fra helestasjonen pga corona. Men jeg tenkte jeg skulle opprette en trille gruppe på face for de som har babyer i nærmiljøet mitt. Skal henge opp en lapp på helsestasjonen neste gang jeg er der ;)
Jeg må seriøst møte noen mennesker snart, jeg holder rett å slett på å bli gal...
Det er jo et bra initiativ, for det går fint an å være ute og holde avstand.
 
  • Liker
Reactions: KML
Her fikk vi SMS med spørsmål om vi ville ha tilsendt kontaktinfo og få sendt ut vår kontaktinfo så vi selv kunne lage gruppe.
Har ikke møttes enda da..
 
  • Liker
Reactions: KML
Har laget en på face for oss som holder til på samme helsestasjon. Ellers har jeg mange rundt meg jeg kan treffe. To av de fikk barn 4-5 uker etter meg.
 
Har laget en på face for oss som holder til på samme helsestasjon. Ellers har jeg mange rundt meg jeg kan treffe. To av de fikk barn 4-5 uker etter meg.
Jeg har liksom ingen, for de jeg kjenner har barn som er 2 år og eldre, så blir liksom litt forskjell, og dem jobber. Blir mange trilleturer alene, hadde vært litt ålreit å kunne dele litt med andre med baby.
 
Jeg har liksom ingen, for de jeg kjenner har barn som er 2 år og eldre, så blir liksom litt forskjell, og dem jobber. Blir mange trilleturer alene, hadde vært litt ålreit å kunne dele litt med andre med baby.
Skjønner deg så godt. Har litt det samme selv. Nå har jeg en venninne som får snart og da får jeg kobtakt der. Men merker så godt hvor alene jeg er nå.
 
Skjønner deg så godt. Har litt det samme selv. Nå har jeg en venninne som får snart og da får jeg kobtakt der. Men merker så godt hvor alene jeg er nå.
Så bra at du får kontakt der. Man trenger liksom litt kontakt med andre som er i noenlunde lik situasjon, også i disse dager med alle forandringene pga viruset.
Ser kun mannen og besteforeldre. Har hilst på venner på god avstand, men det er ikke det samme.
 
Jeg rakk så vidt å bli med på et treff i regi av helsestasjon. Men har ikke møttes etter det, og har ikke kontakt. Heldigvis er vi en gjeng som møttes på sykehuset, som har kontakt. Har så smått begynt å arrangere noen trilleturer nå. Vi har holdt kontakt gjennom snap og messenger siden vi kom hjem fra sykehuset. Synes det er veldig koselig.
 
Jeg har liksom ingen, for de jeg kjenner har barn som er 2 år og eldre, så blir liksom litt forskjell, og dem jobber. Blir mange trilleturer alene, hadde vært litt ålreit å kunne dele litt med andre med baby.

Forstår den. Helt tilfeldig at både svigerbror og en venninne skulle få barn så kort tid etter oss. Hadde det ikke vært for det hadde jeg også vært ganske alene i situasjonen som nybakt mamma. Har ikke fått deltatt på noe treff enda da.

Hvis det ikke er noe mulighet å få barselgruppe via helsestasjonen er det kanskje noen fra forumet i området du bor? Eller melde deg inn i termingruppen for mars på face og høre om noen der vil treffes?
Hvor er det du holder til? :)
 
Forstår den. Helt tilfeldig at både svigerbror og en venninne skulle få barn så kort tid etter oss. Hadde det ikke vært for det hadde jeg også vært ganske alene i situasjonen som nybakt mamma. Har ikke fått deltatt på noe treff enda da.

Hvis det ikke er noe mulighet å få barselgruppe via helsestasjonen er det kanskje noen fra forumet i området du bor? Eller melde deg inn i termingruppen for mars på face og høre om noen der vil treffes?
Hvor er det du holder til? :)
Det er veldig godt å ha noen i samme situasjon rundt seg. Jeg har liksom begynt å tenke mer og mer på dette i senere tid, er nok noe med at vi bare er hjemme i disse dager. På helsestasjon her fikk jeg bare beskjed om at dem ikke kunne hjelpe.
det var ikke så dumt faktisk, var ikke klar over at det var termingrupper på Face, så våken er jeg.
Holder til i Viken, nærmere bestemt gamle Akershus, Viken er liksom blitt litt for stort begrep :p
 
Det er veldig godt å ha noen i samme situasjon rundt seg. Jeg har liksom begynt å tenke mer og mer på dette i senere tid, er nok noe med at vi bare er hjemme i disse dager. På helsestasjon her fikk jeg bare beskjed om at dem ikke kunne hjelpe.
det var ikke så dumt faktisk, var ikke klar over at det var termingrupper på Face, så våken er jeg.
Holder til i Viken, nærmere bestemt gamle Akershus, Viken er liksom blitt litt for stort begrep :p

Det er ikke mangel på tid til å tenke nei.:wacky:
Det er litt langt borte til at jeg kan tilby meg å treffes. Rogaland her :)
Du finner helt sikkert noen å treffes via der. Det var gjennom termingruppen der vi fant flere fra samme helsestasjon og dermed kunne lage egen barselgruppe.
 
Jeg bor også i Viken og både her og i nabokommunen har helsestasjon satt sammen trillegrupper. Så rart at de ikke kan gjøre det over alt! Her har også DNT trilleturer, de har startet opp igjen nå. Har du sjekket ut om det finnes der du bor? :happy:
 
Har ingen barsel gruppe jeg heller, men meldt meg inn i en termingruppe for kommunen min på fb. Planen er å få til en trilletur etterhvert.
 
:)
Det er ikke mangel på tid til å tenke nei.:wacky:
Det er litt langt borte til at jeg kan tilby meg å treffes. Rogaland her :)
Du finner helt sikkert noen å treffes via der. Det var gjennom termingruppen der vi fant flere fra samme helsestasjon og dermed kunne lage egen barselgruppe.
Det er et stykke ja, hehe :hilarious:
Ble litt spesielle tider dette her og jeg var egentlig ikke forberedt på at jeg skulle endre meg såpass selv heller, er sånn som liker meg alene til normalt, gjør det fortsatt, men hadde vært hyggelig å prate litt med andre også :)
Jeg bor også i Viken og både her og i nabokommunen har helsestasjon satt sammen trillegrupper. Så rart at de ikke kan gjøre det over alt! Her har også DNT trilleturer, de har startet opp igjen nå. Har du sjekket ut om det finnes der du bor? :happy:
Kan jeg spørre hvor i Viken? Det er så stort blitt! Det burde vært likt i alle kommuner, selv i disse korona tider. Skal sjekke om dem har det her også, takk for tipset :)

Har ingen barsel gruppe jeg heller, men meldt meg inn i en termingruppe for kommunen min på fb. Planen er å få til en trilletur etterhvert.
Det er noe med det å kanskje dele litt med andre, tross i at det er spesielle tider. Man trenger ikke gå oppå hverandre for det.
 
Her blir det ikke arrangert noe fra helsestasjonen, men vi er 5 stk på jobb som har fått barn i løpet av 6 uker, så vi samles og triller innimellom.
 
Det har kommet en ny gruppe på Facebook som heter Foreldrelandsbyen. En for hele landet og en for hvert fylke. Der kan man delta på lokale treff, eller finne andre i samme situasjon. F.eks andre gravide i samme området med termin rundt samme tid, slik at man kan danne barselgrupper selv.

Da kan man ta coronahensyn ved å for eksempel møtes utendørs eller ha barseltreff i chat/grupper/videomøter.

Søk på "Foreldrelandsbyen *ditt fylke*" på Facebook, så finner du forhåpentligvis en gruppe for ditt område (noen fylker har lansert allerede, mens andre kommer etter hvert).
 
Back
Topp