Barselgruppe

Ventetiden

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Marsboere 2020
I dag var jeg hos jordmor for ny kontroll. Vi begynte å prate om barselgrupper og at det kan hende helsestasjonen her må droppe å bruke ressurser på å få i gang det nå som det er unntakstilstander ift Koronaviruset. Synes det er skikkelig synd om det ikke blir noe av, satte sånn pris på å ha en barselgruppe med førstemann. Selvom jeg skjønner det er viktigere ting i fokus nå. Vet dere hvordan det ligger an der dere bor, om dere får tilbud om barselgrupper eller om de må droppe det?
 
Vet ikke om de fortsetter med å starte opp grupper, men fikk forrige uke beskjed om at gruppa jeg er satt opp i snart er full (og at vi normalt sett da burde få invitasjon ila noen uker)
 
Med de andre så har barselgruppen hatt første møte på helsestasjonen rundt 5-6 uker etter fødsel. Vet ikke om helsestasjonen kommer til å gjøre noe endring nå. Er igrunn redd vi må bytte helsestasjon
 
Har ikke hørt noe så langt. Får spørre jordmor på timen neste uke hvis jeg husker det. Hvis ikke er vi mange i termingruppen på facebook som kan arrangere noe selv hvis vi ønsker det.
 
Vi skal etter planen ha første kontroll på helsestasjon/barselgruppe rundt månedsskiftet. Her setter de opp grupper på kun 4 mødre og babyer, så vi har ikke hørt om at det blir noe endringer ifht det enda.
 
Vi skal etter planen ha første kontroll på helsestasjon/barselgruppe rundt månedsskiftet. Her setter de opp grupper på kun 4 mødre og babyer, så vi har ikke hørt om at det blir noe endringer ifht det enda.
Så kjekt med sånne små grupper og.
 
Her i kommunen har de sluttet med barselgrupper. Nå har de i stedet reservert et rom på helsestasjonen. Det er satt opp til å kunne møtes her 3 ganger. Men er ikke noen påmelding så man vet ikke om det vil komme noen andre før man kommer der selv. Litt spent på hvordan det vil funke
 
Jeg var på barselgruppe for en uke siden. Men vet ikke hvordan det blir med den som er planlagt etter påske. Nå er det meste av treninger og arrangementer for unga avlyst frem til påske i første omgang, så er ikke overrasket om det er noen restriksjoner for barselgruppene også. Men håper det har roet seg til etter påske.
 
Her i kommunen har de sluttet med barselgrupper. Nå har de i stedet reservert et rom på helsestasjonen. Det er satt opp til å kunne møtes her 3 ganger. Men er ikke noen påmelding så man vet ikke om det vil komme noen andre før man kommer der selv. Litt spent på hvordan det vil funke
Det var litt spesielt, kjedelig om man møter opp og blir alene. Men veldig bra tiltak hvis alternativet hadde vært å ikke ha noe i det hele tatt.
 
Jeg var på barselgruppe for en uke siden. Men vet ikke hvordan det blir med den som er planlagt etter påske. Nå er det meste av treninger og arrangementer for unga avlyst frem til påske i første omgang, så er ikke overrasket om det er noen restriksjoner for barselgruppene også. Men håper det har roet seg til etter påske.
Ja.. vi får krysse fingra!
 
Har ikke hørt noe så langt. Får spørre jordmor på timen neste uke hvis jeg husker det. Hvis ikke er vi mange i termingruppen på facebook som kan arrangere noe selv hvis vi ønsker det.
Er dette en stor termingruppe eller en mindre gruppe? Jeg er ikke medlem i noen gruppe på facebook, men skulle gjerne ha vært det :happy: hvordan fant du den?
 
Er dette en stor termingruppe eller en mindre gruppe? Jeg er ikke medlem i noen gruppe på facebook, men skulle gjerne ha vært det :happy: hvordan fant du den?

Søkt bare opp på facebook. Jeg er med i en for mars norge (rundt 1000 medlemmer) og en våren Rogaland (rett under 200 medlemmer).
 
Back
Topp