Barselgruppe

Her er det et godt tilbud. :-) De samler alle som har født samme mnd I kommunen, også har de noen felles grupper på helsestasjonen. Så kan de som vil treffes utenom. :-) Med minste var vi vel 22 mammaer og 24 barn. ;-) Men vi var bare 6 mammaer og 6 barn på frivillig barselgruppe, vi har treff noen ganger i året enda, barna er 4 år. :-) Veldig koselig. Kommer nok til å være med om det blir samme opplegg nå også. :-)

Vi har flyttet siden første barn, så vet faktisk ikke hvordan det gjørs her. Så er spent. Forrige gang fant jeg en fantastisk gjeng som møttes ca en gang i uken :-)

Godt tilbud her også, de samler de i samme kommune som føder i samme mnd, og vi samles på helsestasjonen, så avtaler vi videre derifra.
Skal delta denne gangen å, er jo kjempe koselig :)
Sist var vi 5 stk som valgte å bli med, var ei som ikke ble med. Bor på en liten plass :)

Har aldri gjort d her før så vet ikke hvordan det er her. Men det er noe jeg har lyst til å delta i i hvertfall :)

Vet heller ikke hvordan det gjøres her, men regner med det er litt sånn som dere andre beskriver :) jeg gleder meg veldig!

Her har de også et godt system, men for min del syns jeg det begynte litt seint. De samler alle som har født innenfor samme tidsrom (rundt en måneds tid), og som bor i samme krets, til to felles samlinger på helsestasjonen. Etter det er det opp til oss om vi vil fortsette å møtes. Vi møttes annenhver uke fram til ungene var 15 mnd, da hadde nesten alle begynt i jobb igjen og flere skulle flytte (vi var bare 7 stk). Veldig koselig gjeng, og de fleste av oss var rundt samme alder og hadde fått nummer 1:-) Ulempen min var at min datter er født 5. januar, så vi måtte "vente" på de andre før barselgruppa kom igang, da var hun rundt 3 mnd:-) Håper på en litt tidligere oppstart denne gangen;-)

Mener det er, men har aldri vært med. Tidligere har også flere venninner gått hjemme samtidig, men denne gangen er det ikke så mange. Blir sikkert med i starten om det er tilbud om det.

Back
Topp