Barselgruppe ..?

Meemee

Blir kjent med forumet
Jeg har sett og hørt at mange er med i sånne barselgrupper, det virker jo såå koselig.. Men jeg er litt skeptisk til sånt når man liksom blir kjent over nett.. Er det noen her som har opplevd noen som er andre en de utgir seg for? Hadde så lyst til og bli med i en barselgruppe når jeg gikk gravid med lillegutt, men var så usikker.. :-)
 
Har ikke vært i noen barselgruppe på nett, annet enn at man jo er fortsatt på forumet etter fødselogså. Men helsesøster her jeg bor setter sammen grupper 1-2 mnd etter fødsel, når ting har roet seg litt. Det var koselig. :)
 
Vanligvis får man jo tilbud om barselgruppe via helsestasjonen etter fødselen.
 
Vi er 4 jenter fra mitt forrige terminformun som har fått veldig god kontakt, vært masse sammen, både når vi var gravide, rett etter vi hadde fått, og nå drar vi ut på byen sammen, ute å spiser osv! koser oss masse vi :) Skal faktisk være sammen med noen av dem i morgen :D

Uansett om folk ikke er dem di utgir seg for, så er det jo ikke farlig å møte dem første gang! Møtes jo stort sett på steder der det er mange uansett, caféer osv, og hvilken interesse skulle di hatt for å ikke være seg selv da? hehehe

Så lenge man møtes på et offentlig sted på dagtid, så er det jo ikke noen problemer, trenger jo ikke gi ut personlig informasjon heller :)
 
Vi hadde også sånn tilbud om barselgruppe på helsestasjonen, men det ble aldri noe av fordi det var flere som aldri kom til di timene vi liksom skulle være samlet osv, så da ble det aldri noe av!

babyverden treff er bedre hehehe
 
Man blir jo kjent med de man treffer da, uavhengig av hvordan de fremstiller seg selv her inne. Og hvis man tør å møte andre med et åpent sinn så kan man treffe folk som blir ens gode venner!

I min kommune så er der ikke midler til å starte barselgrupper, termingruppa mi på bv ble min virtuelle barselgruppe og noen av de bodde nær meg og vi kunne møtes av og til. Det ble til og med arrangert landstreff, selv om jeg ikke hadde mulighet til å være med.

Så det er jo bare å prøve og hvis en ikke vil mer så bare går man ikke. En bør uansett være forsiktig med hva man sier om seg selv og sine på nett, uavhengig om man vil treffe noen herfra eller ikke. :-)
 
Barselgruppe er noe helsestasjonen arrangerer et par uker etter fødselen. Her hvor jeg bor hadde helsestasjonen de to første treffene og etter det var det opp til oss i gruppa hvor ofte vi skulle treffes og hvor. Vi hadde et treff ukentlig, enten hjemme hos noen eller ute på trilletur. Det var veldig koselig!

Her på BV ble det arrangert termintreff/-mammatreff mens vi gikk gravide. Da møttes vi ute på kafè et par ganger i løpet av svangerskapet. Ble godt kjent med to andre mammaer som jeg har truffet igjen etter at vi fikk babyene.
 
Her ble jeg med i en barselgruppe gjennom helsestasjonen, men jeg klikket liksom ikke noe særlige med de andre.
Jeg slengte meg med på ei venninne sin barselgruppe, de fikk i august 2009. Og vi er 4 stykker som er masse sammen, mest med barna, men også uten. Vi arrangerer karneval, juleverksted, feirer bursdagene sammen, lekeland osv. Kjempekoselig:)
Hun ene som er med i denne barselgruppen, traff jeg via nett, ett annet gravid/mammaforum. Jeg fikk låne angelsounden hennes når jeg var 10 uker på vei sist, og siden da har vi bare blitt mer og mer kejnt med hverandre.
Vi har nettopp vært i bryllupet hennes, og jeg var fadder for hennes andre barn nå i september.
Så gode vennskap kan virkelig utvikle seg etter litt "prat på forum":)
 
Jeg bor i stavern og har veldig lyst til og fikse babytreff :-)
 


bella_lianda skrev:
Barselgruppe er noe helsestasjonen arrangerer et par uker etter fødselen. Her hvor jeg bor hadde helsestasjonen de to første treffene og etter det var det opp til oss i gruppa hvor ofte vi skulle treffes og hvor. Vi hadde et treff ukentlig, enten hjemme hos noen eller ute på trilletur. Det var veldig koselig!

Her på BV ble det arrangert termintreff/-mammatreff mens vi gikk gravide. Da møttes vi ute på kafè et par ganger i løpet av svangerskapet. Ble godt kjent med to andre mammaer som jeg har truffet igjen etter at vi fikk babyene.



Ja, det høres jo veldig koselig ut! Er jo gøy og ha noen og være med som har barn også.. Ikke mange av mine venniner som har barn.. Så merker at man på en måte blir litt glemt ... :-)
 


bettimor skrev:

hei :)
er det noen fra sandefjord, larvik, porsgrunn skien eller langesund som har termin i slutten av juli mnd som har lyst til å fikse seg ett babytreff? :)




Jeg bor i stavern litt på utsiden av larvik.. Jeg er med på babytreff :-) hadde vært morro og fått til en gruppe med jenter fra Vestfold :-)
 
Jeg bodde i Oslo sist svangerskap, og fikk tilbud om barselgruppe
..men hadde ikke behov for eg møtte jevnlig 5-6 stk(av og til flere ) mammaer fra mitt forrige BV-forum

Vi var  ca22 uker på vei første gang vi møttes til middag på Fridays.Hadde det kjempekoselig..ikkje noe å være redd for.Møttes ca 1 gang i mnden.

(Har til og med vært på landstreff , da var vi 20-25 stk fra forskjellige deler i landet)

Da eg flytta til bake til rogaland møtte jeg "stavanger-damene " fra forumet på treff
 


Meemee skrev:


bettimor skrev:

hei :)
er det noen fra sandefjord, larvik, porsgrunn skien eller langesund som har termin i slutten av juli mnd som har lyst til å fikse seg ett babytreff? :)




Jeg bor i stavern litt på utsiden av larvik.. Jeg er med på babytreff :-) hadde vært morro og fått til en gruppe med jenter fra Vestfold :-)

Er med jeg og etterhvert! :) Er fra sandefjord/larvik :)
Rekker ikke før jul pga mye jobbing og julegavehandling på høyt nivå på di eneste fridagene..hehe, men i januar er jeg med !
 
hei... var i barselsgruppe med forrige.. syns det gikk kjempe fint.. vi koste oss mye, men mistet kontakten nå da.. Men alle var de de påstod de var, og vi koste oss iallefall under svangerskapet og like etter :D pluss vi hadde en slags sladrevenn her på babyverden som skrev til alle på termin hvem som hadde født etc
 
Her organiserer HS barselstreff, med en 4-5 stykker med termin rundt samme tid. Sist var gruppen kjempeflott. Vi kosa oss masse sammen. Vi var en blanding av førstgangsmammer og flergangsmammer, kjempekjekt å kunne høste av deres erfaringer. Vi brukte å bytte på å ha med noe mat å kose oss med.

Barselsgruppen min var også mye sammen med barselsgruppen før oss. Hadde en kjempeflott tid.

Var også med på et terminforum-treff for jenter fra bv (var ikke fra mitt terminforum da men, med en venninnes) Super koslig det å.
 
ja man kan og gjøre det slik.. men vi laget egen gruppe her da.. men valget er jo fritt for alle selvfølgelig :D men er jo bedre med en barselgruppe der man til en viss grad kjenner folk og ikke havner med hvem som helst heller
 


sommerfugler85 skrev:


Meemee skrev:


bettimor skrev:

hei :)
er det noen fra sandefjord, larvik, porsgrunn skien eller langesund som har termin i slutten av juli mnd som har lyst til å fikse seg ett babytreff? :)




Jeg bor i stavern litt på utsiden av larvik.. Jeg er med på babytreff :-) hadde vært morro og fått til en gruppe med jenter fra Vestfold :-)

Så bra ! håper flere henger seg på :-) Er med jeg og etterhvert! :) Er fra sandefjord/larvik :)
Rekker ikke før jul pga mye jobbing og julegavehandling på høyt nivå på di eneste fridagene..hehe, men i januar er jeg med !



 


sommerfugler85 skrev:


Meemee skrev:


bettimor skrev:

hei :)
er det noen fra sandefjord, larvik, porsgrunn skien eller langesund som har termin i slutten av juli mnd som har lyst til å fikse seg ett babytreff? :)




Jeg bor i stavern litt på utsiden av larvik.. Jeg er med på babytreff :-) hadde vært morro og fått til en gruppe med jenter fra Vestfold :-)

Er med jeg og etterhvert! :) Er fra sandefjord/larvik :)
Rekker ikke før jul pga mye jobbing og julegavehandling på høyt nivå på di eneste fridagene..hehe, men i januar er jeg med !



Så bra! Håper flere også blir med :-)
 


teadybear skrev:
ja, det hadde vært veldig koselig :)
jeg vet i hvertfall at jeg også har mye å gjøre nå denne mnd, men utover januar mnd kan jeg og :)



Holder du også til i Vestfold ? :-)
 


**AM** skrev:
Her organiserer HS barselstreff, med en 4-5 stykker med termin rundt samme tid. Sist var gruppen kjempeflott. Vi kosa oss masse sammen. Vi var en blanding av førstgangsmammer og flergangsmammer, kjempekjekt å kunne høste av deres erfaringer. Vi brukte å bytte på å ha med noe mat å kose oss med.

Barselsgruppen min var også mye sammen med barselsgruppen før oss. Hadde en kjempeflott tid.

Var også med på et terminforum-treff for jenter fra bv (var ikke fra mitt terminforum da men, med en venninnes) Super koslig det å.



Fikk aldri høre noe om dette på helsestasjonen jeg :-/ høres jo veldig koselig ut :-)
 
Hadde vært utrolig koselig med sånn treff :)
Men finner ikke noen tilbud her i Skien :/
Kanskje samle en gjeng fra Skien/Porsgunn ? :)
 
Back
Topp