Barselgruppe for menn

Mann som researcher

Første møte med forumet
Heisann!
Jeg researcher til et fotoprosjekt om barselgrupper for fedre i pappapermisjon.
Planen er å få til dette neste uke, altså uke 38 (17.09-23.09).

Så, kjenner du, eller vet du om noen fedre som går sammen i barselgruppe?

Prosjektet er for Amnesty, hvor det er 10 fotografer som internasjonalt skal tolke menneskerettigheter. Artikkelen som er gitt her er nr. 25, som handler bl.a om foreldreskap/rett til omsorg.

Tanken er å finne et knippe pappapermgrupper, og henge meg på pappaene og beibiene mens de triller rundt sammen/lunsjer osv. Pappagrupper som er litt større gjenger som jeg kan henge meg på, evt andre pappa-og-baby-ting, pappasvømming, babyyoga for pappaer osv. Angående aktivitet, så er det litt opp til dere. Hadde vært veldig kult om så mange som mulig fedre har mulighet.

På forhånd takk.

Ta gjerne kontakt på telefon (47398053) eller e-post (post@odinjaeger.com) om det er ønskelig.

Last edited:
Dette innlegget er postet med godkjennelse av Babyverden :)

Lykke til med prosjektet, det høres veldig spennende ut :)

Aldri hørt om pappagrupper. Aldri hørt om mammagrupper heller. Har hørt om barselgrupper da - men ikke barselgrupper FOR menn/kvinner.

Det er jo ingenting som heter pappasvømming eller mammasvømming - derimot babysvømming med en forelder uansett kjønn. Og babyyoga, babysang, babycafe osv er jo ikke egne grupper for kvinner eller menn. Barselgrupper dannes gjerne på helsestasjonen og man er i den gruppa med de samme babyene. Greia er vel at babyene ofte slutter på de aktivitetene når pappaen tar over permisjonen.

Hvis det finnes egne pappagrupper istedenfor barselgrupper så er vel det gjerne kompiser med baby samtidig?

Her i Trondheim er fedre både med på babysang og svømming som jeg ser:happy: hiv deg med du og!

Back
Topp