Barselgave

Spirehybelen

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Snøfnuggene 2025 ❄️
Hei dere :)

Skal på besøk til ei venninne som nettopp har fått nr 2. (Ei jente) Og i den forbindelse lurer jeg på om noen av dere har noen gode tips til barselgave? gjerne noe til henne og ikke baby, da jeg vil tro den lille får nok av de fleste andre

Har aldri født selv, så trenger litt input fra dere med mer erfaring ♥️

Enig med svaret over, lunsj og bakverkt er supert. Ikke alltid man får tid eller orker til å lage seg skikkelig mat. Ammekurv kan også være et alternativ: kurv med plass til ammeinnlegg, brystsalve, gulpekluter, vannflaske og termokopp

Mat, mat og mer mat :hilarious: kanskje en stooor drikkeflaske, jeg elska mine på 1 liter fra tupperware

En liten gavekurv med noe godt. Eks: bakst, luksus nøtter, sjokolade, god alkoholfri drikke, en god dusjolje? Hvis man strikker selv: et par gode og fine ullsokker til mor? Og hvis du vet hun ikke har det, hva med en sånn babydagbok?

Ta med mat, ordne når du er der og hjelp til med å rydde opp :D det er det jeg har satt mest pris på hvertfall. I tillegg til sjokolade :hilarious:

Ta gjerne med mat! Dersom du skal gi henne en gave utenom, har de masse fine gaveesker med gode produkter hos Rituals som kan være digg å ha når man har tid til å ta litt vare på seg selv :)

Enig med alle som sier mat :hilarious:
Det og søvn er virkelig noe man trenger etter fødsel :p

Jeg hadde blitt superglad om noen hadde kommet og brettet klær, tømt søpla og vasket gulvet hos meg (etc). Evt kommet med horn, rundstykker, pizzasnurrer...
Hadde betydd MYE mer enn såper og kremer (eller annet). Som nybakt mor, så vet jeg i alle fall med meg selv at.. verden sirkler om babyen, og kun de mest nødvendige behovene. Egenpleie har man ikke helt tid til - og egentlig ikke alltid husarbeid, mat eller søvn heller...
Så, noe som kan lette det, er fint.

Back
Topp