Barselfeber, Hvordan gikk det for deg?

Trappetrollet

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Nå er begeret snart på vei til å renne over for meg. Jeg er dødssliten og kjempetrist. Håper noen av dere kan dele deres erfaringer med meg, på godt og vondt.

Våknet i dag morges med feber. Skjønte fint lite, brystene er steinharde og vesla vil ikke spise (hun har magesmerter...)

Jeg lar henne sove igjen etter å ha forsøkt å amme, og pumper for å få ut alt som vil ut...
Men feberen den er her, tenkte at jeg kanskje bare var blitt litt kald, siden begge brystene hadde lekket helt latterlig mye.

Men, jeg har også moderate menssmerter. Ganske plagsomme... Blør nesten ikke lenger, ble ikke sydd, fødte normalt. Det gjør vondt når jeg hoster (og hikster, det gjør jeg jo nå).


Ringte føden. Gav all info om forløp på tiden etter, hun beroliget meg med at dette sannsynligvis kun var karmper, og ikke betennelse. Jeg skulle ta ibux og paracet, og hvile. Hvis værre utover kvelden skulle jeg ringe igjen.


Noen her som har opplevd det samme, hatt magesmerter og feber (og smerter i brystene) og ikke hadde livmorinfeksjon? Jeg sliter sånn med å tro på at jeg er heldig nok til å slippe det, siden jeg på mange andre måter har vært ganske uheldig til nå.

Hilsen ei som føler seg helt forferdelig :(
 
Jeg hadde feber første dagene etter fødsel og sprengte bryst. Etterriene hadde jeg lenger enn hva som regnes som normalt og på tross av at livmoren hadde trukket seg godt sammen igjen etter fødsel. Hadde ingen tegn til infeksjon.

Fikk beskjed om at hvis det begynte å lukte ille fra skjeden, så kunne det være livmorinfeksjon. Om du virkelig mistenker dette, så burde du jo bli sjekket. Håper alt er bra, ser det er noen dager siden innlegget ditt.

Føler med deg om å være kjempetrist og dødssliten <3 det bedrer seg i hvert fall
 
Jeg fikk livmorinfeksjon første gang. Det artet seg med feber og mye mer smerter enn hva jeg hadde før det brøt ut.. hadde frostrier også. Hadde begynne de infeksjon etter 3 fødsel. Artet seg likt med første gang bare litt mildere. Lavere crp stigning gang nr 3. Jordmor reagerte forresten på at livmora mi var som en ball da hun var på hjemmebesøk. Påfølgende natt fikk jeg feber og smerter. Siste gang gikk det over av seg selv med at restene i livmoren kom ut av seg selv. Første fødsel måtte jeg ha antibiotika.

Svarer fordi jeg trodde barselfeber nettopp var infeksjon. ?? Var det keg ble fortalt mener jeg å huske.. men er mange år siden da

De eneste smertene jeg hadde var kraftig melkespreng
 
Back
Topp