*Barselcafe´*

*Knalle*

Glad i forumet
Har en kamerat som nå er i gang med å skulle sarte en cafe tilrettelagt for oss mødre evt. fedre som stadi er på treff med våre små.
Her vil han ha eget ammerom/hjørne , lekekrok for ungene og god plass til vogner.
Han har planer om enkel servering som bla salatbar eller rundstykker og slike ting.
Har vert i kontakt med pampers som er villige til og bidra med bleier til stell av barna.
Det vil også kunne være mulighet for og få kjøpe grøt eller mme om det trengs...

Høres dette ut som en god idé , vi ønsker både ris og ros.
Kom gjærne med flere forslag.

Jeg har vært på "det lune redet" i trondheim som er et liknende konsept. Syners det var helt topp! Deilig med et sted der man kan amme og kose seg uten at noen blir fornærmet[;)]

Det høres rett og slett ut som en genial ide!!! [:)]

ORIGINAL: Camilla_81

enig

Nicehåpe de kan få i Bergen også da[:D]

dytter

Skulle vært sånn i tromsø også siden "alle" klager på offentlig amming[8D]

Helt enig! [:D] 

Det hørtes ut som en knall ide. Han burde starte en hel kjede med slike cafeer. Savner det VELDIG her i kristiansand[:)]

ORIGINAL: leonorasmamma

Det hørtes ut som en knall ide. Han burde starte en hel kjede med slike cafeer. Savner det VELDIG her i kristiansand[:)]

Hvis det blir en knall bra start her i porsgrunn/skien så er han mer enn villig til og utvide, og muligens lage en kjede.. Dette er jo virkelig noe vi trenger.

Det er et flott kosept, bare husk at hjemmeværende mødre/fedre sitter leeeenge og bruker ikke spesielt mye penger [8D]

Jeg hadde villet hatt "inngjerdet" lekekrok sånn at ingen unger stakk av.

sign [:)]

ORIGINAL: Remajanen

Det er min drøm å starte en sånn kafe her i Bergen[:)] Med fokus på sunn mat og masse plass til ungene!

Det høres ut som en kjempeide!![:)] Det kommer jo alltid til å være mødre/fedre i permisjon liksom[8D][:D]
Hørtes også veldig deilig ut med et sted som er tilrettelagt litt mer for de med små barn[:)]

ORIGINAL: MorraTeFreja™

Trikset er å få til et konsept som tiltaler flere enn hjemmeværende mødre i barselpermisjon. Barselmødre går som regel på cafè et sted mellom 1100-1400....hvem skal fylle plassene utenom denne tiden? (jada, jeg vet folk går utenom denne tiden også, men jeg påstår at de fleste er ute da)

Stort lokale koster penger og man skal selge mye caffe latte til ammende mødre for å få det til å gå rundt hvis man kun fokuserer på den målgruppen.

Etter kl 14.00 kan de selge vin til mødre med litt eldre barn[8D][:)]

ORIGINAL: Remajanen

En DIGG ide.....

Og de gangene jeg har vært på barseltreff på kafe,så har vi kjøpt en del lunsjretter....
Kanskje litt lettere å kjøpe noe å spise hvis ungene har en plass å leke,kravle....

Er i kafe liten & stor i Tønsberg...samme greine.Så ideen er ikke ny[;)]

Back
Topp