RainbowHope
Betatt av forumet
Hvilke regler skal dere ha for barselbesøk mtp korona?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi følger de reglene som er generelle, og så prøver vi å spre det mer utover. Færre om gangen og kortere besøk.
Folk er jo også veldig flinke til å holde seg hjemme når de er pjusk, og flinkere på håndhygiene!
Jeg tenker at de som får komme på besøk får holde om de vil. De som ikke er like «nære» og blir prioritert på besøk kan heller få være med på trilletur feksHvem får holde og være tett på baby? Og fra når/hvor gammel? Generelle regler er jo å holde avstand/ikke klemme ol. når man er i en husstand annen enn sin egen, og det bør jo gjelde med baby og. At han/hun ikke går fra fang til fang. Samtidig er det vel kanskje en forventning om å få lov å holde?
Hvor trekker dere grensa?
Hvem får holde og være tett på baby? Og fra når/hvor gammel? Generelle regler er jo å holde avstand/ikke klemme ol. når man er i en husstand annen enn sin egen, og det bør jo gjelde med baby og. At han/hun ikke går fra fang til fang. Samtidig er det vel kanskje en forventning om å få lov å holde?
Dette synes jeg også er vanskelig. Det er nok en forventning fra de som kommer at de kan holde, samtidig synes jeg det er ubehagelig fordi vi andre ikke klemmer. Så umiddelbart tenker jeg at de jeg klemmer, kan holde baby. Men de jeg dropper å klemme pga covid, de får heller ikke holde baby. Sånn får det bare være. Verden er i unntakstilstand, så da får besøket bare furte så mye de vil for at du/vi skal være komfortable med smitterisiko mtp babyen og det er tross alt det viktigste.
Ja, det var mer dette jeg tenkte på.Hvem får holde og være tett på baby? Og fra når/hvor gammel? Generelle regler er jo å holde avstand/ikke klemme ol. når man er i en husstand annen enn sin egen, og det bør jo gjelde med baby og. At han/hun ikke går fra fang til fang. Samtidig er det vel kanskje en forventning om å få lov å holde?
Men hvem klemmer dere? Hvilke konkrete familiemedlemmer/ venner?
Har selv ikke gitt familien klemmer siden såvidt i sommer et par ganger da smitten var på bånn for hele landet.
Vi har tatt i mot besøk av 1-2 besteforeldre/onkler/tanter av gangen. Ellers ingen andre. De må vaske hender når de kommer inn, holde 1 meter avstand, og får ikke ta på babyen. Jeg synes det er kjempevanskelig å nekte folk å holde han, men en jordmor anbefalte det faktisk sånn. Og helsen til gutten vår kommer nå foran andres ønske om å holde han. Det kommer en tid tidsnok til å holde han når vi er vaksinert eller smitten går ned.
Hvem får holde og være tett på baby? Og fra når/hvor gammel? Generelle regler er jo å holde avstand/ikke klemme ol. når man er i en husstand annen enn sin egen, og det bør jo gjelde med baby og. At han/hun ikke går fra fang til fang. Samtidig er det vel kanskje en forventning om å få lov å holde?
Nå har mini rukket å bli fem uker allerede
De som har fått holde han er svigermor første uka, min bror andre uka, mine to beste venninner og mennene deres og to av fadderne nå i helgen, fem uker gammel.
Får besøk av onkler og tanter til helgen, da får de holde.
Hvordan har dere løst det?