Barselbesøk, sliten!

Huff. Så kjipt med folk som kommer på uanmeldt besøk og sitter i timesvis. Det er jo kjempefrekt! Rart hvordan interessen kommer når barnet er ute, men veldig få som ville besøke meg da jeg var høygravid og sykemeldt, hehe..
Enda en god grunn til å ikke ha dårlig samvittighet for å si nei til besøk. Har ikke rent ned dørene her noen heller når jeg hang over doskåla konstant i 5 mnd, så kjenner det ikke en plass at jeg setter grenser for besøk. Mannen min er veldig beskyttende også og kaster folk ut om det trengs :D

Min mormor hadde med seg bakverk i går, koselig det :) Men jeg forventer ikke at folk skal ta noe med seg. Det er lett for meg å sette noe kjeks på bordet og koke en kanne kaffe ;) Om folk forventer noe fancy kake etc får de heller gå på kafe tenker jeg :D Vi har viktigere ting enn baking å ta oss til for tiden :D

Nei jeg forventer forsåvidt ikke at alle har med noe (men ble syyykt glad sist de gangene det skjedde!), men jeg syns heller ikke folk skal forvente noe voldsom servering. Her blir det også kaffe / te og kanskje en pakke kjeks. Ellers i året syns jeg det er helt ok at folk kommer på besøk uanmeldt, men akkurat i barseltiden syns jeg det er greit å bli spurt først - eller i det minste ikke bli lenge. Det er jo såååå ulikt hvordan mødre (og fedre) har det etter fødsel og greit å trå litt forsiktig syns jeg. Noen nyser jo ut ungen og går på kafé etter to dager og ammer som de aldri har gjort annet, mens andre kan slite med mørbaket og smertefull kropp, ammetrøbbel, barseltårer eller veldig krevende baby.

Jeg serverer ingenting til de som kommer, og det er uansett ikke mat som er årsaken til at det blir stress!
Har man gjester, er man forpliktet til å prate om løst og fast, holde dem med selskap osv... Mens det jeg egentlig vil er å slenge meg ned på sofaen med lillemor liggende på magen, se på TV og bare nyyyyyte!!!

Back
Topp