Barselbesøk, sliten!

Svaneprinsessen

Snart sommermamma
Vi hadde besøk av venner og familie hele sist uke og i helgen. Folk sender melding og maser om når de kan komme. Ingen har med egen mat, det har alltid jeg når jeg drar på barselbesøk. Også sitter folk i så mange timer. Er så sliten! Har bare lyst å se på serie i sofaen når kvelden kommer.

Noen som kjenner seg igjen? Det er veldig koselig med besøk, men så mye rydding/ forberedelser i forkant..

Vi hadde besøk av venner og familie hele sist uke og i helgen. Folk sender melding og maser om når de kan komme. Ingen har med egen mat, det har alltid jeg når jeg drar på barselbesøk. Også sitter folk i så mange timer. Er så sliten! Har bare lyst å se på serie i sofaen når kvelden kommer.

Noen som kjenner seg igjen? Det er veldig koselig med besøk, men så mye rydding/ forberedelser i forkant..
Kjenner meg veldig igjen! Blir helt utslitt etter besøk, men samboeren min er heldigvis flink å gi beskjed til besøkende (det er ikke jeg).. Vi sa også til alle før fødsel at vi gir beskjed når vi er klare for besøk, slik at vi skulle slippe mas.. Og heldigvis møtt med forståelse på det :)

Forstår at du er sliten. Gi beskjed at det er supert at de kommer, men holder med en time (eller mindre). Og, at servering uteblir. Om der finnes en tid å være egoistisk på, så er det nå❤️

Huff, forstår du er sliten. Her har vi gitt klar beskjed om at de første dagene vil vi ikke ha besøk og at vi ikkje driver noe catering. Nei er nei og hade er hade. Hvis noen tar det negativt er ikke det mitt problem.
Nå skal det sies at jeg ikke vet hvirdan det blir enda da siden lillemann ikke har kommet enda.

Forstår deg meget godt! Jeg sier nei når folk spør om og komme på besøk, å jeg velger ut hvem jeg ønsker besøk av først, og hvem som kan komme senere, hadde besøk av familien til mannen i helgen (de bodde på hotell) men vi spiste ute fredag og grilla her lørdag, den som fikk svi, joda det var meg på søndag. Så vær sterk å si nei, men forstår ønske med og vise gullet til hele verden! Men noen ganger trenger mor å barn kos også :)

Jeg kjenner jeg gruer meg litt for å skulle få alle rutiner på plass med amming etc hvis det stadig skal renne folk her etter at babyen kommer. Jeg er ikke typisk er dame som er komfortabel med å ha puppene løse... Eller kanskje det er det jeg skal gjøre, lufttørke de så besøkene ikke blir så lange :p Hehehe. Men altså, veldig koselig om noen vil komme også! :D Det er ikke det jeg mener! Har bakt litt kaker i sommer, og kan gi folk noe enkel is og peanøtter og kjeks og sånt :)

Jeg fødte på onsdag, har vært restriktiv med besøk, kun besteforeldre som har sett han på sykehuset, og mine søstre var her hjemme. Får oldeforeldre på besøk i morgen :) Setter en pakke kjeks på bordet, og koker kaffe så er det mer enn godt nok :) Gir også beskjed på forhånd at de kan komme f.eks en time. Sier det er lite søvn og vi ikke orker mye besøk. Hvis folk ikke respekterer det kan de nå bare bøi fornærma tenker jeg ;)

Ja! Svigers kom å bodde hos oss dagen etter vi kom hjem fra sykehuset. Det tok på..
Ellers så dukket bare folk opp hjem til oss uten forvarsel, og ble på timesvis!!
Var så sliten og lei at jeg ville bare rive lille ut av armene til besøket og rømme..
Har heldigvis hatt to rolige dager nå, og det har vært deilig!!

Jeg fødte på onsdag, har vært restriktiv med besøk, kun besteforeldre som har sett han på sykehuset, og mine søstre var her hjemme. Får oldeforeldre på besøk i morgen :) Setter en pakke kjeks på bordet, og koker kaffe så er det mer enn godt nok :) Gir også beskjed på forhånd at de kan komme f.eks en time. Sier det er lite søvn og vi ikke orker mye besøk. Hvis folk ikke respekterer det kan de nå bare bøi fornærma tenker jeg ;)

Så flink du er til å gi klare føringer før besøket. Jeg er så konfliktsky at jeg selvfølgelig ikke sier noenting. Jeg har i stedet tydd til hvite løgner ved at jeg sier til besøket at jeg har en avtale senere på dagen. Så feig er jeg, hehe. Men synes det er så rart at ingen tar med seg litt mat selv. Er ikke det vanlig skikk?

Ja! Svigers kom å bodde hos oss dagen etter vi kom hjem fra sykehuset. Det tok på..
Ellers så dukket bare folk opp hjem til oss uten forvarsel, og ble på timesvis!!
Var så sliten og lei at jeg ville bare rive lille ut av armene til besøket og rømme..
Har heldigvis hatt to rolige dager nå, og det har vært deilig!!

Huff. Så kjipt med folk som kommer på uanmeldt besøk og sitter i timesvis. Det er jo kjempefrekt! Rart hvordan interessen kommer når barnet er ute, men veldig få som ville besøke meg da jeg var høygravid og sykemeldt, hehe..

Forstår deg meget godt! Jeg sier nei når folk spør om og komme på besøk, å jeg velger ut hvem jeg ønsker besøk av først, og hvem som kan komme senere, hadde besøk av familien til mannen i helgen (de bodde på hotell) men vi spiste ute fredag og grilla her lørdag, den som fikk svi, joda det var meg på søndag. Så vær sterk å si nei, men forstår ønske med og vise gullet til hele verden! Men noen ganger trenger mor å barn kos også :)

Så flink du er til å sette grenser for besøk. Jeg er så dårlig på det. Jeg er sosial og liker godt besøk, men det er så mye og folk sitter så lenge!

Jeg har ikke født enda, MEN har gjort som sist. På forhånd sagt at jeg ønsker INGEN på besøk på sykehuset, og heller ingen på besøk hjem til oss. Vi sier i fra når JEG er klar for besøk. Før det drar jeg/vi ut med babyen sånn at vi kan dra når jeg ikke orker mere...
Besteforeldre, Olderforeldre, Tante på mannens side bor 8+ timer unna. Og kommer nok ikke med det første :)
Vi har våre sammen siden 2010 og de har aldri våre her. Selv ikke etter vi fikk første i 2014. Vi hadde kombinasjon av dåp/bryllup hvor dem bor, for å gjøre det enklere for dem eldre.

Min familie forstår, og respekterer mine ønsker. Og trenger seg ikke på før jeg sier i fra. Og Mannens Bror tar også hensyn til meg.Men han hadde kommet susende om vi hadde latt ham. Utrolig engasjert singel onkel :p Som lengter fælt etter å finne den rette, og stifte familie selv ❤️

Jeg er skikkelig egoistisk tenkende ovenfor meg selv, og mine behov.
Da jeg vet hvordan en fødsel, og barseltid påvirker meg.

Så flink du er til å sette grenser for besøk. Jeg er så dårlig på det. Jeg er sosial og liker godt besøk, men det er så mye og folk sitter så lenge!

Det er ikke alltid like lett :p ønsker jo og vise henne frem, og formen er jo på vei opp, hjernen virker og vil være sosial! Men kroppen sier stopp, er ganske overrasket over meg selv hvor lett det er å si nei, eller flytte på tidspunkter eller endre dager for besøk! Kjenn på kroppen, pass på å ta en hviledag inni mellom :) kjenner det er godt og ligge i senga til 12 og kose med gullet ❤️

Vi er fortsatt på sykehuset. Første dag var det ganske mye besøk, og de fleste var heldigvis på kun korte visitter 10-20min!
Svigers ble sittende uten å vise tegn til å forlate.. Da måtte jeg hinte om at vi skulle stelle og mate straks, og heldigvis tok de hintet!!!
I dag har det vært rolig - og det har vært heeeeerlig!! :)
Man må tørre å si ifra, men det er mye vanskeligere gjort enn sagt!

Vi er fortsatt på sykehuset. Første dag var det ganske mye besøk, og de fleste var heldigvis på kun korte visitter 10-20min!
Svigers ble sittende uten å vise tegn til å forlate.. Da måtte jeg hinte om at vi skulle stelle og mate straks, og heldigvis tok de hintet!!!
I dag har det vært rolig - og det har vært heeeeerlig!! :)
Man må tørre å si ifra, men det er mye vanskeligere gjort enn sagt!
Og akkurat når det har blitt rolig og fint her, sier svigers at de kommer innom for andre dag på rad. Uten at noen spør meg om det er greit!!!!! Mannen som sov full natt og er helt uthvilt er vel neppe den som skal avgjøre slikt?!
Tenkte at siden besteforeldre på begge sider fikk komme innom første dagen, så skulle de la oss være de neste dagene! Ikke komme enda mer.. Jeg er trøtt, sliten og vil ha alenetid!!!
De blir vel værende i timesvis også...

Og akkurat når det har blitt rolig og fint her, sier svigers at de kommer innom for andre dag på rad. Uten at noen spør meg om det er greit!!!!! Mannen som sov full natt og er helt uthvilt er vel neppe den som skal avgjøre slikt?!
Tenkte at siden besteforeldre på begge sider fikk komme innom første dagen, så skulle de la oss være de neste dagene! Ikke komme enda mer.. Jeg er trøtt, sliten og vil ha alenetid!!!
De blir vel værende i timesvis også...
Så slitsomt. Har dere ikke besøkstider på sykehuset?? Der jeg fødte var besøkstida fra 17-19. Deilig å kunne "skylde" på de reglene med tanke på å avvise besøk:)

Så slitsomt. Har dere ikke besøkstider på sykehuset?? Der jeg fødte var besøkstida fra 17-19. Deilig å kunne "skylde" på de reglene med tanke på å avvise besøk:)
De har egentlig det, men nå er det så rolig her med få innlagte, så de er ikke strenge på det i det hele tatt.... Synes det er kjekt med besøk - for all del! Men noen vet man at blir i evigheter når de kommer! Hadde de vært innom i 10min, kunne de kommet hver dag..
Jeg satt i senga mens de var her, og dro senga til lillemor helt inntil, så ingen som turte å ta hu opp. Kanskje frekt, men det får være!!

Besøkstid blir absolutt ikke overholdt. Jeg deler rom med ei som enda har sin mor og mann på besøk...klokken er nesten 22:00:mad:

De har egentlig det, men nå er det så rolig her med få innlagte, så de er ikke strenge på det i det hele tatt.... Synes det er kjekt med besøk - for all del! Men noen vet man at blir i evigheter når de kommer! Hadde de vært innom i 10min, kunne de kommet hver dag..
Jeg satt i senga mens de var her, og dro senga til lillemor helt inntil, så ingen som turte å ta hu opp. Kanskje frekt, men det får være!!

Ganske frekt å komme enda en gang på sykehuset syns jeg, hva er det folk egentlig tenker med? Som om de har et slags eierskap til den nyfødte og kan ta seg til rette som de vil? Og syns jo mannen din kunne spurt deg først ja.. Men flirer av at du ble sittende i sengen - da må de jo ha tatt hintet hehe :-)

Ingen får besøke oss på sykehuset rett og slett, eneste unntaket jeg muuuligens vurderer er mine foreldre, de reiser bort i slutten av helgen så hvis jeg tilfeldigvis er innlagt dagen før de drar så kanskje de kan komme innom. Men de skal være borte under en uke, og ferien ble planlagt etter at de visste om babyen og termindatoen, så egentlig syns jeg de kan vente til de er tilbake :-)

Så flink du er til å gi klare føringer før besøket. Jeg er så konfliktsky at jeg selvfølgelig ikke sier noenting. Jeg har i stedet tydd til hvite løgner ved at jeg sier til besøket at jeg har en avtale senere på dagen. Så feig er jeg, hehe. Men synes det er så rart at ingen tar med seg litt mat selv. Er ikke det vanlig skikk?
Min mormor hadde med seg bakverk i går, koselig det :) Men jeg forventer ikke at folk skal ta noe med seg. Det er lett for meg å sette noe kjeks på bordet og koke en kanne kaffe ;) Om folk forventer noe fancy kake etc får de heller gå på kafe tenker jeg :D Vi har viktigere ting enn baking å ta oss til for tiden :D

Back
Topp